Nieuw treinstation bij Deurne Luchthaven?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Luchthaven Deurne wordt verder ontwikkeld

wo 21/05/08 - De Vlaamse regering gaat de luchthaven van Deurne verder ontwikkelen. De publiek-private samenwerking (PPS) wordt voortgezet.

De weg naast de luchthaven, de Krijgsbaan, wordt omgelegd en in een ondiepe sleuf ingegraven. Twee gevaarlijke kruispunten in de omgeving worden ondertunneld.

Voor de aanleg van een bedrijventerrein aan de luchthaven stelt het Vlaams Gewest gronden ter beschikking. Op dat terrein mogen alleen kantoren en kleine bedrijven komen. Een winkel of congrescentrum is uitgesloten. Een nieuw treinstation en bijkomende tram- en buslijnen moeten zorgen voor vlot openbaar vervoer.

De Vlaamse regering gaat nu verder onderhandelen met privépartners voor de exploitatie van de luchthaven.
OMC

Re: Nieuw treinstation bij Deurne Luchthaven?

Bericht door OMC »

Waar gaan ze dat daar in godsnaam neerpoten ... En mijn spotplaats is dus ook meteen in gevaar als ik dit mag geloven allemaal :s
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

OMC schreef:Waar gaan ze dat daar in godsnaam neerpoten ... En mijn spotplaats is dus ook meteen in gevaar als ik dit mag geloven allemaal :s
geen angst voor de opstappers van het station Mortsel (zonder iets erachter)
Er zijn daar nu 2 stoptreinen op 7 minuten na elkaar. (in beide richtingen: van en naar Lier)

eentje kan dan op lijn 27a en de andere via 27b
zo kan de luchthaven ook bediend worden.

grts
o
OMC

Bericht door OMC »

En de goederentreinen op L 27A? Die rijden nu soms al zo kort en dan zullen ze wel eerst iets moeten doen aan de situatie achter Y Krijgsbaan denk ik ..
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

OMC schreef:En de goederentreinen op L 27A? Die rijden nu soms al zo kort en dan zullen ze wel eerst iets moeten doen aan de situatie achter Y Krijgsbaan denk ik ..
Eén treintje kan daar toch wel tussen, hé! :wink:
OMC

Bericht door OMC »

Zou je van verschieten :d nu ja voorlopig is het nog gokken en gissen zoals gewoonlijk met dit soort projecten in het Antwerpse
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Halo,
Ze hebben m'n idee gejat: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=3860
:mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Er zitten daar nu al passagierstreinen op dat stukje lijn tussen de goederen, zonder een stop natuurlijk aan de luchthaven. zo ga ik gergeld met de ir naar brussel via dat stukje lijn om zo naar de 27 te gaan aan de vertakking liersesteenweg.
stefanic

Bericht door stefanic »

Als de vraag officieel komt zal dit uiteraard door de bevoegde dienst bestudeerd worden (kosten en baten,....)
Maar ik heb persoonlijk toch ook mijn bedenkingen: veel gebruikers van de luchthaven zijn zakenlui en die komen echt niet met de trein. En tevens rijden er bussen tussen Berchem-Station en de luchthaven. Ik denk dus dat het interessantste nog zou zijn om een specifieke pendelbus in te leggen. Maar dan had die waarschijnlijk al wel lang gereden, dus ik betwijfel of er een behoefte aan is.
Mijn voorstel dus (als ze echt doordrammen): pendelbus! Met één bus kan je al heel wat doen. Desnoods trambedding op Borsbeekbrug asfalteren om als busbaan te gebruiken. En als blijkt dat er toch een grote markt bestaat, die de bouw van een halte verantwoord, kan dat nog.
spoorwegrealist
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

er is inderdaad ook sprake van de tram door te trekken.
kan goed: de 8 of 11 over de diksmuidelaan waar vroeger tram 16 nog reed. kunnen ze gelijk een tweede tram-ring aanleggen: diksmuidelaan, zilverbeeklaan, tunnel onder 27b en 25, fruithoflaan, groenenborgerlaan tot in wilrijk.

overal op deze wegen is een brede groenstrook, als het dan wordt aangepakt zoals in basel (CH) dan kan het mooi geintegreerd worden.

We zijn weer aan t dromen :wink:
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Breng onze rode diva niet op ideeën hé!
De trein.
Alleen voor durvers.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Geen gevolgen voor activiteiten in Deurne

za 24/05/08 - De vernietiging van de milieuvergunning van de luchthaven van Deurne heeft geen gevolgen voor de activiteiten op de luchthaven. Dat zegt luchthavencommandant Eddy Cleirbaut. Eerder had de Raad van State de milieuvergunning van de luchthaven vernietigd.

De Raad van State oordeelde vernietigde de milieuvergunning na een klacht van de actiegroep Verlenging Nooit.

"Wij hebben de klacht ingediend in 2005 en nu, na drie jaar, heeft de Raad van State ons over de hele lijn gelijk gegeven", zegt Bert Leemans van de actiegroep.

Volgens de actiegroep is het gevolg van het arrest dat de luchthaven van Deurne nu illegaal werkt. De groep overweegt om de activiteiten te laten stilleggen, maar zover zou het dus niet komen.

"De vernietiging van onze milieuvergunning houdt niet automatisch in dat we onze activiteiten moeten stoppen", zegt Cleirbaut. Volgens hem volstaat het om een nieuwe vergunning aan te vragen.

Afgelopen week besliste de Vlaamse regering om de luchthaven Deurne verder uit te bouwen. De weg naast de luchthaven wordt omgelegd, zodat er een langere startbaan kan komen. Er komt ook een bedrijventerrein.

De uitvoering van het uitbreidingsplan zal dus nog niet voor direct zijn.

BDJ
Nekvin

Bericht door Nekvin »

inderdaad, daar zal voorlopig niet veel van in huis komen...
rds

Bericht door rds »

Die vliegen enkel naar Londen denk ik hé. Als ze nu moesten vliegen naar populaire vakantiebestemmingen dan zou er heel wat meer volk over de vloer komen. En moeten de mensen van de streek Antwerpen niet meer helemaal naar Zaventem. Maar ik heb zo het gevoel dat Deurne altijd achtergesteld werd. Ze leggen nog liever voor miljoenen een trein naar Zaventem aan in de middenberm van de E19, dan een station te voorzien in Deurne.

Maar zo te zien keert het tij dus...
Shrek

Bericht door Shrek »

rds schreef:Ze leggen nog liever voor miljoenen een trein naar Zaventem aan in de middenberm van de E19, dan een station te voorzien in Deurne.
en dat vind ik maar logisch ook :wink: je kan beter 1 centrale luchthaven hebben van waaruit de hele wereld bereikbaar is dan 2 regionale luchthaventjes van waaruit men niet verder vliegt dan de buurlanden :wink: Deurne is trouwens een heel slechte locatie voor een drukke luchthaven, ze kunnen het beter houden bij een luchthaven voor privévluchten zoals het nu is :) (en de mensen met een eigen vliegtuig lijken mij niet bepaald het publiek voor de trein te nemen :P )
Plaats reactie