NMBS zoekt wagons

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door overweg13 »

Robin schreef:
Bibke schreef:
Bartjedj schreef:M6 heeft een algemeen verbod voor alle lijnen die niet geëlektrificeerd zijn met 3kV=. Te lezen in de netverklaring van Infrabel.
Dus zowel 25kV~ als diesellijnen zijn verboden domein voor deze rijtuigen.

BDJ
Regels zijn er om aangepast te worden, hé. :?
vind ik ook wel, veel maakt het toch niet uit eigenlijk :)
Tenzij er technische belemmeringen zijn, natuurlijk, wat in dit geval meer dan waarschijnlijk is.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Steven »

de reden is vrij eenvoudig volgens mij, er is geen enkel degelijke diesel ter beschikking die deze rijtuigen met een normale dienst kan slepen. Hierdoor zijn dus alle diensten met M6 verboden op deze lijnen. De blauwe 55-ers zouden niet volstaan. De elektrische installatie aanwezig op deze loks kan volgens mij onvoldoende vermogen leveren voor de energiezuipende M6-en (airco, luchtvering, grote deuren, extra verlichting). De elektrische installatie op deze locs is er gekomen in een periode dat airco nog niet algemeen was. Verder kan het zijn dat de bruggen en andere infra op de diesellijnen nog niet aangepast is om M6-en te laten rijden. Kortweg het lijstje met aanpassingen is lang genoeg.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Shrek »

een stam M6 naar eeklo lijkt mij ook wel een beetje teveel van het goede. Een extra 41je zou wel moeten kunnen, maar die moeten ze natuurlijk wel willen vinden :roll:
Bartjedj

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Bartjedj »

Eéntje dat niet uitbrandt dan. Moeten ze eerst nog hun Hi-Tech rookmeldingssysteem inbouwen :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Tim »

Weer typisch NMBS logica natuurlijk, voor de drukste trein op de verbinding Eeklo-Gent zet men maar 1 MW41 in, terwijl de rest van de dag grotendeels 2 MW's rijden (waar op bepaalde uren amper 15 man in zit...)
timothy_Vermeulen

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door timothy_Vermeulen »

als ze slim zijn :!: dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.

of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door 260689 »

timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn :!: dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.

of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
muidespoorwegbrug!!!!!
ronny
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door ronny »

Shrek schreef:een stam M6 naar eeklo lijkt mij ook wel een beetje teveel van het goede. Een extra 41je zou wel moeten kunnen, maar die moeten ze natuurlijk wel willen vinden :roll:
Een oplossing kan zijn om de verbinding Libramont-Bertrix-Arlon met ms96 te gaan rijden maar zoiets wordt normaal gezien slechts bij invoering van een nieuwe dienstregeling gedaan ... en dan moet je deze ms96 ook ergens gaan weghalen en vervangen door ...
De verbinding Dinant - Libramont heeft m.i. te weinig reizigers om ms96 in te zetten.
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Accelerat »

Moet je eerst wel AM96 op overschot hebben hè NMBS heeft zowat al hun am96 stellen in dienst.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Shrek »

ik vrees dat elektrische tractie voor de reizigerstreinen rond bertrix pas voor 2012 zal zijn wanneer de 2de reeks Desiro's in dienst gaan komen :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Steven »

timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn :!: dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.

of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
het rendement van die lijn ligt veel te laag om elektrificatie zomaar te verantwoorden.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door 260689 »

Steven schreef:
timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn :!: dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.

of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
het rendement van die lijn ligt veel te laag om elektrificatie zomaar te verantwoorden.
Zou ik niet direct zeggen. In de spits is het enorm druk en daar zit zeker rendement in. In de dal iets minder,maar in het weekend zou er een uur verbinding moeten zijn. En dit dan ook promoten om met de trein weg te gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Steven »

een lijn moet zeker al twee treinen per uur per richting over heel de dag hebben om de kostprijs van de elektrische installatie terug te winnen als er tijdens de daluren maar een treintje per richting is haal je dat er niet uit, het onderhoud is te kostelijk volgens het aantal treinen/passagiers, zo een bovenleiding verbruikt ook energie als er geen treinen rijden, aangezien er meer geen dan wel treinen rijden per uur gezien is dit dus niet echt rendabel te noemen.
Indien je elektriciteit wil gebruiken zal je dus meer treinen moeten hebben die er gebruik van maken, dus meer materieel en personeel. kortweg niet voor handen op dit moment en dus eigenlijk niet ter sprake, er zijn andere lijnen met meer klienteel die momenteel dringender zijn om te investeren. ik zou trouwens liever op die lijnen gewoon al een aanpassing zien van alle infrastructuur waar de reiziger rechtstreeks geniet van heeft zoals de hoogte van perrons, voldoende schuilplaatsen, liefst ook een verwarmde er bij. Dat zijn zaken die veel dringender zijn dan het elektrisch maken van L58
Dietrich

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Dietrich »

Op L122 rijdt er ook een uurdienst met in de spits versterkt met P-treinen. Deze lijn is ook dubbelsporig. Maar van elektrificatie nog nooit sprake geweest (voor zover ik weet). Dus ik zou voor L58 al zeker niet hopen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS zoekt wagons

Bericht door Steven »

zelfs lijnen naar de panne verdienden niet echt een elektrificatie op basis van treinenfrequentie, er zit daar ook maar 1 trein per uur, per richting. Soms spelen er echter ook andere factoren mee zoals je dan merkt kan politiek een bepaalde rol spelen.
Plaats reactie