dat was de laatste drie keer ik hem nam altijd een BB15000treinbruno schreef:en in frankrijk een BB15000
Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
de ochtend vauban vanuit belgie naar zwitserland wordt meestal met een BB26000 voortgetrokken
middagiris vanuit belgie naar zwitserland zowat altijd BB15000
avondvauban van zwitserland naar belgie zowat altijd BB15000
avondiris vanuit zwitserland naar belgie meestal met BB26000
jean monnet weet ik niet omdat ik op die uren bijna nooit in luxemburg ben
middagiris vanuit belgie naar zwitserland zowat altijd BB15000
avondvauban van zwitserland naar belgie zowat altijd BB15000
avondiris vanuit zwitserland naar belgie meestal met BB26000
jean monnet weet ik niet omdat ik op die uren bijna nooit in luxemburg ben

Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
is voor mij is het dus al effe geleden dat ik nog een BB26000 op kop gezien heb voor de vauban, (ongeacht de richting)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'

actuele samenstelling tot 13 december 2008 bron NMBS

vertrek uit Brussel-Zuid Loc + Btm 61 (NMBS) + Btm 61 (NMBS) + Bpm61 SBB + Bpm61 SBB + Bpm61 SBB + Apm61 SBB + Apm61 SBB + Bm 61 NMBS rijtuig met zijgang tot Basel SNCF

Aldus 8 rijtuigen bij vertrek uit Brussel, bij vertrek uit Luxembourg nog 6 rijtuigen en vanaf Basel SBB na het rangeren blijven er nog 5 rijtuigen over

Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
gisterenochtend waren het zelfs 10 rijtuigen, na basel komen er normaal nog een aantal zwitserse rijtuigen bij als ik me niet vergis, in de terugrichting zit hij bij een 7 à 8 andere rijtuigen tot basel.
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
Is echter steevast een sybic in de week. De omloop ziet er dan ook zo uit.Steven schreef:is voor mij is het dus al effe geleden dat ik nog een BB26000 op kop gezien heb voor de vauban, (ongeacht de richting)
EC 296 Basel - Luxemburg
halfuur wachten in luxemburg
EC 91 Luxemburg - Basel
EC 96 Basel - Luxemburg
halfuur wachten in Luxemburg
EC295 Luxemburg - Basel
EC97 en EC90 is een BB15000
De zaterdag rijdt de Jean Monnet niet en daardoor valt dit in het water. Je ziet dan ook een BB15000 voor alle treinen. Zondag weet ik niet maar ik veronderstel dat het dan zoals in de week is.
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
Die sybic loopt dan wel wat kilometers op een dag zeg!
Luxemburg-basel is toch wel zo'n 400 kilometer, dus zo'n kleine 1600 kilometer per dag. 


Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
Als ik me niet vergis deden onze belgische 16'en het in hun betere tijden ook niet slecht.
De machine die de eerste trein Oostende-Köln deed ging geloof ik ook tweemaal op en af, wat toch ook goed is voor 350km enkele rit.
grtz
De machine die de eerste trein Oostende-Köln deed ging geloof ik ook tweemaal op en af, wat toch ook goed is voor 350km enkele rit.
grtz
Re: Huidige samenstelling EC 91 'Vauban'
De Duitse 103'en deden het reeds einde 70'er jaren ook niet slecht :
"Im Sommerfahrplan wurden zwei große Umlaufpläne für die 103 aufgestellt. Das Bw Frankfurt setzte dabei 57 Lokomotiven mit durchschnittlich 1200 km/Tag ein, das Bw Hamburg ebenfalls 57 Lokomotiven mit 1356 km/Tag"
(bron : http://www.elektrolok.de/Baureihen/103-1.htm)
"Im Sommerfahrplan wurden zwei große Umlaufpläne für die 103 aufgestellt. Das Bw Frankfurt setzte dabei 57 Lokomotiven mit durchschnittlich 1200 km/Tag ein, das Bw Hamburg ebenfalls 57 Lokomotiven mit 1356 km/Tag"
(bron : http://www.elektrolok.de/Baureihen/103-1.htm)