De brechtpendels zijn wel de "vervanger" voor die dingen, ze hebben er dus wel "iets" mee te maken. Ze hebben er zelfs hun "bestaan" aan te danken , aan het wegblijven dan.rvdborgt schreef:Dat heb ik ook nergens ontkend. Den Haag - Breda - Brussel is niet de Brechtpendel, al zal die inderdaad ook in Brecht stoppen.dentheo schreef:Volgens mij gaat de "Den Haag-Brussel" Ansaldo toch Brecht bedienen ?rvdborgt schreef:Die laatste treinen zijn de Brechtpendels. Die hebben niets met HSA te maken en zouden en zullen ook niet met de AnsaldoBreda-stellen rijden. De oorzaak van de vertraging naar Brecht moet je dus ook niet bij AB gaan zoeken.
Groetjes,
Rian
Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Men heeft de blunder blijkbaar opgemerkt, de verbinding is nu verwijderd uit de treinplanner, gedaan met de feestvreugde, de fanfare van Brecht kan haar instrumenten voor de tiende keer weer opbergen.rds schreef:Lol, nog even wachten en dan is het 31 dagen voor 14 december. Dan koop ik online via de routeplanner een ticket en dan moet en zal die trein naar Brecht rijden of ik stap naar de rechter
Vraagje, is er aan de Luchtbal een tramhalte?
Ja aan Luchtbal komt tram 6.
-
ostbahnhof
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
L25+27 zullen veel te verwerken krijgen met bestemming brussel:
7 per uur en dan de thalys niet meegerekend:
waarvan
2 met haltes in liersesteenweg
2 met haltes in oude god
een amsterdammer zonder halte in berchem
en 2 snelle (ic of ir, heb geen zin meer om het terug te checken)
met op lijn 27 dan nog es de 5 per uur naar lier met bestemming
mol, turnhout, luik, neerpelt, aarschot
de mensen in station "Mortsel" moeten dan wel effe uit hun doppen kijken dat ze niet op de verkeerde stappen, of ze zitten in lier of ze bollen richting mechelen.
t wordt druk daar!
en dan nog es de goederen ertussen....
7 per uur en dan de thalys niet meegerekend:
waarvan
2 met haltes in liersesteenweg
2 met haltes in oude god
een amsterdammer zonder halte in berchem
en 2 snelle (ic of ir, heb geen zin meer om het terug te checken)
met op lijn 27 dan nog es de 5 per uur naar lier met bestemming
mol, turnhout, luik, neerpelt, aarschot
de mensen in station "Mortsel" moeten dan wel effe uit hun doppen kijken dat ze niet op de verkeerde stappen, of ze zitten in lier of ze bollen richting mechelen.
t wordt druk daar!
en dan nog es de goederen ertussen....
-
rds
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
ze zullen gemerkt hebben dat er ineens verdacht veel tripjes naar een bepaald station gepland werden.
Allé, daar ging bij deze dus mijn hoop
Allé, daar ging bij deze dus mijn hoop
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Waarom daar Antwerpen voorstond begrijp ik ook niet.rds schreef:Wel lachen, de benaming "Antwerpen-Noorderkempen". Ligt er zowat 30 km vandaan. Gaan ze in Brecht al zeggen, we komen aan in de zone Antwerpen, volgende haltes zijn...
Misschien krijgen we dan binnenkort ook stationsnamen als Antwerpen-Mechelen, Antwerpen-Turnhout, Antwerpen-Mol, Antwerpen-Geel...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Op de perrons aldaar staat er gewoon Noorderkempen hoor, niets dat op Antwerpen gelijkt dus. Vermoedelijk gaat de benaming eerder over de relatie dan over de halte zelf.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Gisteren stond er in de treinplanner overal Antwerpen-Noorderkempen als stationsnaam in de tijdstabellen.Steven schreef:Op de perrons aldaar staat er gewoon Noorderkempen hoor, niets dat op Antwerpen gelijkt dus. Vermoedelijk gaat de benaming eerder over de relatie dan over de halte zelf.
Op het perron staat er inderdaad gewoon Noorderkempen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Het idee was om van dit station samen met Antwerpen-Centraal de HST-poort van Vlaanderen te maken, althans zo staat het in het mobiliteitsplan van Antwerpen uit 2004. Veel HST's zijn daar dus nog niet gestopt.Bartjedj schreef:Het wordt lichtelijk verkeerd bekeken.
Luchtbal is voorzien als overstapstation, hoofdzakelijk OV-onderling. Dus trein=>tram, tram=>trein, bus=>tram, tram=>bus. Ook trein onderling, nl. HSL-L als je bijvoorbeeld van NL komt en naar Antwerpen-Zuid moet.
Auto's waren oorspronkelijk al niet echt de bedoeling, simpelweg omdat het daarvoor al te ver stadinwaarts ligt. Maar hoe dan ook is er genoeg capaciteit. De parkings waarrond de tram draait, staan zelfs op een drukke Metropolis-avond niet helemaal vol.
Dus ik denk echt niet dat Luchtbal zijn doel voorbijgeschoten is.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Hoi
Men zou de NMBS kortgeding kunnen dagvaarden en eisen dat trein rijdt.
Trouwens de onverantwoorde vertraging(toevallig is de nieuwe "Waalse" lijn naar Duitsland ook niet klaar) brengt
ongelooflijk vele problemen met zich mede voor De Lijn die andermaal hun gans busplan lijnenbundel "600" kunnen
opbergen.
POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
f
Men zou de NMBS kortgeding kunnen dagvaarden en eisen dat trein rijdt.
Trouwens de onverantwoorde vertraging(toevallig is de nieuwe "Waalse" lijn naar Duitsland ook niet klaar) brengt
ongelooflijk vele problemen met zich mede voor De Lijn die andermaal hun gans busplan lijnenbundel "600" kunnen
opbergen.
POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
f
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Ik ken maar 1 volksvertegenwoordiger die hier regelmatig vragen over stelt in het parlement aan de bevoegde ministers, nl. Jef van den Bergh uit Kalmthout.ferry schreef:POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
Al de rest laat maar begaan en kan het blijkbaar allemaal niets schelen.
-
Rob
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
De ochtendspits Leuven-Mechelen gaat er nogal eens op vooruit! Wel spijtig dat de spreiding van de treinen (opnieuw zoals voorheen) zo ideaal is dat reizen via Brussel(-Noord) uit den boze wordt met een abo Leuven-Mechelen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Ik heb ook even gesnuisterd in de aangepaste dienstregeling. Resultaat: vanaf 15 december 2008 ben ik volgens de dienstregeling dagelijks 211 minuten onderweg, nu zijn dat er nog 203 en een jaar eerder 'slechts' 194. Juist: u hoort mij klagen. Dat is dus een stijging van de reistijd op twee jaar tijd met ongeveer 9%. Ik stel voor dat de NMBS mij een korting van 9% op mijn abonnement toekent, dat lijkt me een redelijk compromis.
-
Duikbril AM86
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Op lijn 25 verandert er toch wat de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
De IC Turnhout - Brussel stopt wel in Vilvoorde.
In Brussel-Congres en Brussel-Kappelekerk is het vanaf december 2008 huilen met de pet op.
Brussel-Congres werd sinds december 2007 bediendt door 3 treinen per uur namelijk:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de IR Geraadsbergen - Antwerpen
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen
In december 2008 wordt Brussel-Congres enkel nog bediendt door de volgende treinen:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen
In Brussel-Kappelekerk stopt er vanaf december 2008 slechts nog 1 trein per uur.
De dienstregelingsmakelaars zijn de respectievelijke station gewoon vergeten zeker???
De IC Turnhout - Brussel stopt wel in Vilvoorde.
In Brussel-Congres en Brussel-Kappelekerk is het vanaf december 2008 huilen met de pet op.
Brussel-Congres werd sinds december 2007 bediendt door 3 treinen per uur namelijk:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de IR Geraadsbergen - Antwerpen
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen
In december 2008 wordt Brussel-Congres enkel nog bediendt door de volgende treinen:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen
In Brussel-Kappelekerk stopt er vanaf december 2008 slechts nog 1 trein per uur.
De dienstregelingsmakelaars zijn de respectievelijke station gewoon vergeten zeker???
-
rds
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Hij moet een halte minder doen en toch doet hij er langer over.Duikbril AM86 schreef:Op lijn 25 verandert er toch wat, de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Denken jullie nu echt dat er één politieker de verantwoordelijkheid op zich wil nemen om een trein vol reizigers de baan op te sturen zonder de vereiste veiligheidsconsignes na te leven.Adler schreef:Ik ken maar 1 volksvertegenwoordiger die hier regelmatig vragen over stelt in het parlement aan de bevoegde ministers, nl. Jef van den Bergh uit Kalmthout.ferry schreef:POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
Al de rest laat maar begaan en kan het blijkbaar allemaal niets schelen.
NMBS vraagt toelatingen om met een tijdelijk -minder perfecte- versie van ETCS te rijden, maar de homologatie komt niet binnen (en die moet van BUITEN de NMBS-groep komen). Als zij zeggen 'doe maar' is 't voor NMBS en Infrabel ok, maar helaas, dat antwoord komt niet (wat wij echter best begrijpen...)
spoorwegrealist