Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: Voorbeeldje dat hier voor me ligt:
Nijmegen - 's-Hertogenbosch: IC 29 minuten met 1 stop, stoptrein 39 minuten met 7 stops. 6 extra stops kosten dus 10 minuten, ofwel 1,67 minuut per stop.
Voorbeeldjes uit België:
Dendermonde - Brussel-Noord: IC 23 minuten zonder stop, stoptrein 40 minuten met 11 stops. 11 stops kosten dus 17 minuten, ofwel 1,55 minuut per stop.
Voorbeeldje uit Zwitserland:

- Olten - Solothurn: ICN 24 minuten met een stop, stoptrein 33 minuten met 10 stops. Das dus 1 minuut per stop... Een Flirt trekt dan ook aardig op...
Steven

Bericht door Steven »

tja die flirt trekt inderdaad goed op, maar over wat soort lijn gaat het hier? hellling, lengte, optrekvermogen van de icn? buffertijd gegeven aan IC trein en buffertijd voor de stoptrein? in belgie krijgt een ic meestal meer buffer op zijn rit dan een stoptrein tussen begin en eindpunt.
rds

Bericht door rds »

Daarom zit de minister woensdag opnieuw samen met alle betrokkenen om de trein op de rails te krijgen. Daarbij kan gekeken worden naar ‘alternatieve’ leveranciers, of – en dat is wellicht de meest aangewezen piste – een voorlopige bediening met een klassieke seininrichting.
De woensdag waarvan sprake was 5 november. Iemand die er het resultaat van kent? Of verdwijnt spooktrein Noorderkempen weer enkele maanden in de doofpot?
Adler

Bericht door Adler »

rds schreef:
Daarom zit de minister woensdag opnieuw samen met alle betrokkenen om de trein op de rails te krijgen. Daarbij kan gekeken worden naar ‘alternatieve’ leveranciers, of – en dat is wellicht de meest aangewezen piste – een voorlopige bediening met een klassieke seininrichting.
De woensdag waarvan sprake was 5 november. Iemand die er het resultaat van kent? Of verdwijnt spooktrein Noorderkempen weer enkele maanden in de doofpot?
Blijf je nu nog altijd hopen ? Je bent wel erg optimistisch.
Met de NMBS weet je natuurlijk nooit, de communicatie hierover is zoals gewoonlijk weer nul komma nul.
Maar als het station weg is uit de treinplanner, veronderstel ik dat het niet door gaat.
Dat is het enige (on)zichtbare teken waar we kunnen op steunen, voor de rest geen enkele communicatie.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:tja die flirt trekt inderdaad goed op, maar over wat soort lijn gaat het hier? hellling, lengte, optrekvermogen van de icn? buffertijd gegeven aan IC trein en buffertijd voor de stoptrein? in belgie krijgt een ic meestal meer buffer op zijn rit dan een stoptrein tussen begin en eindpunt.
De lijn in kwestie is redelijk vlak, met enkel een kort stuk met een helling van 1,1%. Lengte is 35km. De stoptrein wordt hier overigens enkel in het WE met een Flirt gereden (want dan heeft men er in Basel minder nodig). Door de week rijd hier nog een traditionele NPZ stam, en die doet er 6 minuten langer over, wat ongeveer 1,5 min per stop oplevert. Wat toch maar weer laat zien wat je met modern materiaal kan winnen.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Krijgt de lijn ook een nieuwe dienstregeling op dit moment?
ronny

Bericht door ronny »

Adler schreef:
rds schreef:
Blijf je nu nog altijd hopen ? Je bent wel erg optimistisch.
Met de NMBS weet je natuurlijk nooit, de communicatie hierover is zoals gewoonlijk weer nul komma nul.
Maar als het station weg is uit de treinplanner, veronderstel ik dat het niet door gaat.
Dat is het enige (on)zichtbare teken waar we kunnen op steunen, voor de rest geen enkele communicatie.
Voor zover ik de post van stefanic kan begrijpen zit de bal nu in het kamp van de FOD Mobiliteit om dit lijngedeelte vrij te geven voor exploitatie.
dentheo

Bericht door dentheo »

ronny schreef: Voor zover ik de post van stefanic kan begrijpen zit de bal nu in het kamp van de FOD Mobiliteit om dit lijngedeelte vrij te geven voor exploitatie.
Voor zover ik begrepen had is de lijn al lang goed, maar heeft het rijdend materieel GEEN goedkeuring.
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
ronny schreef: Voor zover ik de post van stefanic kan begrijpen zit de bal nu in het kamp van de FOD Mobiliteit om dit lijngedeelte vrij te geven voor exploitatie.
Voor zover ik begrepen had is de lijn al lang goed, maar heeft het rijdend materieel GEEN goedkeuring.
En als het dat niet is, vinden ze wel iets anders.
Robin

Bericht door Robin »

wat me net opvalt is, Antwerpen-Noorderkempen staat wel in de lijst van internationale reizen maar niet in binnenlandse....

probeer maar eens 24-4-2009 dan zie je het :!:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Robin schreef:wat me net opvalt is, Antwerpen-Noorderkempen staat wel in de lijst van internationale reizen maar niet in binnenlandse....

probeer maar eens 24-4-2009 dan zie je het :!:
wat ik dan zit te denken :idea:
als een trein die in de dienstregeling staat niet rijdt > dan betekent dit dat de NMBS moet zorgen dat je op je bestemming geraakt > taxi :D
zal lekker duur worden :)
gewoon eens vertellen aan de mensen die noorderkempen willen gebruiken
Afbeelding
rds

Bericht door rds »

15.12.08 werkt ook bij de internationale. Bende prutsers
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zo even tussendoor. Ik heb op de ticketautomaten in de stations eens een aantal bestemmingen uitgeprobeerd die nog maar recentelijk heropend zijn. Stations als Aubange, Athus, Hergenrath, ... bevinden zich wel in de lijst van stations, maar bij het selecteren van deze stations geeft de computer een foutmelding dat dit station niet te selecteren valt! Bastogne-Nod en -Sud lukken trouwens wel! Een enkeltje van Blankenberge naar Bastogne kost in 2de klasse 18 euro! :wink: :P
treinbruno

Bericht door treinbruno »

vise grens zit er ook in, en die kun je ook niet selecteren
Afbeelding
Treinenman

Bericht door Treinenman »

Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum.
Heeft er iemand de nieuwe dienstregeling van de treinen op spoorlijn 15 te Lier?
Het liefst ook de treintypes die worden gebruikt.
De trein is altijd een beetje reizen.
Plaats reactie