nieuwkomer

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
jan_olieslagers

nieuwkomer

Bericht door jan_olieslagers »

Na enkele weken lurken heb ik toch maar geregistreerd. Niet dat ik van treinen veel verstand heb, mijn belangstelling gaat meer naar de vliegerij zoals mijn nickname ook al aangeeft. Maar ik ben wel een regelmatig treingebruiker: pendelen van Kapelle-op-den-Bos naar Mechelen en met lijn 26 verder tot Merode. De ervaring van enkele maanden heeft me geleerd om vooral 's morgens de P-treinen te gebruiken, die geven me 10 minuten overstaptijd in Mechelen en da's wel een goede zaak want de enkele minuten van de regelmatige treinen zijn dikwijls te kort, er moet maar het minste verkeerd gaan en ik sta daar te schilderen in Mechelen...
En ik kan met belangstelling naar de treininen kijken, vooral de veelheid aan locomotieven voor goederentreinen kan me boeien. 'k Vind ook altijd vreemd als ik zo 's morgens rond 8 uur een goederentrein over lijn 27 zie passeren, die lijn zit zogezegd oververzadigd met pendelaarstreinen...

PS begrijp ik goed dat in Mechelen perrons 1-6 bij lijn 27 horen, en 7-10 bij lijn 25? Of is het juist omgekeerd?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Bartjedj

Re: nieuwkomer

Bericht door Bartjedj »

1-2 is 53, 3-4 is 27, 5-6 is 26, 7-10 is 25.
26 komt officieel niet in Mechelen, maar sporen 5 en 6 worden hoofdzakelijk gebruikt voor de treinen naar Halle.

BDJ
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

wees welkom ! :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Welkom aan boord! :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bartjedj schreef:1-2 is 53, 3-4 is 27, 5-6 is 26, 7-10 is 25.
26 komt officieel niet in Mechelen, maar sporen 5 en 6 worden hoofdzakelijk gebruikt voor de treinen naar Halle.

BDJ
Dat wil daarom niet zeggen dat sporen 5-6 tot lijn 26 behoren, hé! :wink: Die begint officieel maar aan Machelen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Nee, trainspotterke, dat werd ook netjes zo aangegeven! Maar 'k heb vanochtend eens staan kijken op de gele plakbrieven: buiten de spitsuren vertrekken de treinen van lijn 26 inderdaad vanaf spoor 6.

Wist ge overigens dat de eigenlijke lijn 26 met Mechelen niks te maken heeft? Lijn 26 vertrekt noordwaarts uit Schaarbeek en draait dan 180° rechtsom richting Haren enzovoort. De tegenwoordige treinen rijden over wat ooit een nevenspoor was (26/1) om dan pas op lijn 26 te komen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie