Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
waar hangt onze roze'n uit?
dat is logisch, dat is voor hen eenvoudiger om werken is er meer sociale controle op de trein, dus ni zagen heJonathan schreef:Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
er is zeker plaats genoeg en de egoist willen uithangen om een rijtuig voor u alleen te hebben
Toen ik naar de medische controle ging 2 weken geleden zat ik ook in een spitstrein van Hasselt-Brussel-Zuid , en daarvan ws de laatste wagon ook niet toegankelijk.Maar onderweg heb ik gezien dat om sommige stationsdie wagon zelfs nog buiten het perron Staat...
Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw
Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw

Als dat tijdens de spits gebeurt in de spitsrichting, dan lijkt me toch eerder wat anders aan de hand: bijv. defecte verlichting, verwarming of zo.Concurrent schreef:Toen ik naar de medische controle ging 2 weken geleden zat ik ook in een spitstrein van Hasselt-Brussel-Zuid , en daarvan ws de laatste wagon ook niet toegankelijk.Maar onderweg heb ik gezien dat om sommige stationsdie wagon zelfs nog buiten het perron Staat...
Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw :roll:
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Zolangs ge daar niet opgepropt zit, O.K. vindt ik het maar goed dat ze dat doen. Want met een lege trein van twaalf wagons is het ook niet gemakkelijk de treinbegeleider uit te hangen. Maar als je dat doet op IC A 539 dan vindt dat slecht. Zeker de vrijdag. Dan zit die trein vol met scoutsgroepen en dan zijn er twee wagons gesloten. Ook eens denken aan het confortSteven schreef:dat is logisch, dat is voor hen eenvoudiger om werken is er meer sociale controle op de trein, dus ni zagen heJonathan schreef:Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
er is zeker plaats genoeg en de egoist willen uithangen om een rijtuig voor u alleen te hebben

µKulderzipken schreef:Nope en in een trein moet je nu eenmaal geen privacy verwachten. Zelfs niet in 1e klas want ook daar kan je andere reizigers aantreffen. De enige oplossing is bestuurder worden en dan zit je niet meer tussen de reizigers. ( maar of je dan privacy hebt...)
hehe voila en als bestuurder heb je volgende voordelen
1 = gereserveerde stoel
2 = niet moeten betalen, in tegendeel je krijgt er geld voor
3 = altijd het mooiste zicht
4 = ... (te veel om hier alles op te noemen hoor)
Inderdaad, volgens mij is die achtergelaten met de IC-C aankomst 7u54 in Antwerpen-C. Dan rijden er slechts 3 stellen terug richting Lille Flandres (laatste stel wordt achtergelaten).overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
Ik heb een sterk vermoeden dat dit stel dan mee wordt ingeschakeld om enkele keren IC-N mee te doen, mijn vriendin heeft hem toch rond die tijd zien rijden vrijdag.
Zaterdag en vandaag heeft hij in ieder geval op IC-C (stel zelf beperkt tot Kortrijk) rondgereden want heb er zelf in gezeten.
En nadelen:Steven schreef:µKulderzipken schreef:Nope en in een trein moet je nu eenmaal geen privacy verwachten. Zelfs niet in 1e klas want ook daar kan je andere reizigers aantreffen. De enige oplossing is bestuurder worden en dan zit je niet meer tussen de reizigers. ( maar of je dan privacy hebt...)
hehe voila en als bestuurder heb je volgende voordelen
1 = gereserveerde stoel
2 = niet moeten betalen, in tegendeel je krijgt er geld voor
3 = altijd het mooiste zicht
4 = ... (te veel om hier alles op te noemen hoor)
1 = ge hebt het meeste verantwoordelijkheid, als ge iets verkeerd doet zou het wel eens gedaan kunnen zijn.
2 = als iedereen ligt te slapen moet gij uwe nikkel afdraaien, ook een afront.
Jonathan, ik zou veel liever met een trein rijden dan met een wagen. Als passagier en als bestuurder. Ik vloek soms al als ik met de wagen naar het station moet om te gaan werken. Het gaat niet vooruit. Je staat overal stil. Een wagen is klein. Ik reed zelfs liever met een bus vorig jaar dan met de wagen. Veel te klein en ordinair.
Een bus is al iets minder ordinair. Die zijn er niet zoveel als wagens.
Maar een trein; the best of both worlds. Je bent evengoed onderweg als met een wagen, maar je staat niet de helft van de tijd in de file. Je kan 160 vlammen door de bebouwde kom, langs mensen hun achtertuin. Je hebt veel plaats. Je kan je boterhammen opeten terwijl je rijdt. Je kan zelfs je handen in je nek leggen, achteruit gaan liggen in je stoel en naar de beste breedbeeld tv met full surround klank kijken, terwijl dat machien zijn ding doet. Cruiscontrol in België mag niet, zonder handen rijden ook al niet... Geef mij maar die trein dan.
In jou geval.... Ik hoop voor jou dat je snel oud genoeg bent om je rijbewijs te halen. Koop dan snel een wagentje waar je naar hartelust je ziel kan inleggen en kijk evenveel neer op spoorwegen zoals ik op verkeer doe. ( Ja ik kijk letterlijk en figuurlijk neer op verkeer als ik tegen 140 over het viaduct v/d E19 vlam terwijl daarbeneden al die auto's stil staan
.)

Een bus is al iets minder ordinair. Die zijn er niet zoveel als wagens.
Maar een trein; the best of both worlds. Je bent evengoed onderweg als met een wagen, maar je staat niet de helft van de tijd in de file. Je kan 160 vlammen door de bebouwde kom, langs mensen hun achtertuin. Je hebt veel plaats. Je kan je boterhammen opeten terwijl je rijdt. Je kan zelfs je handen in je nek leggen, achteruit gaan liggen in je stoel en naar de beste breedbeeld tv met full surround klank kijken, terwijl dat machien zijn ding doet. Cruiscontrol in België mag niet, zonder handen rijden ook al niet... Geef mij maar die trein dan.

In jou geval.... Ik hoop voor jou dat je snel oud genoeg bent om je rijbewijs te halen. Koop dan snel een wagentje waar je naar hartelust je ziel kan inleggen en kijk evenveel neer op spoorwegen zoals ik op verkeer doe. ( Ja ik kijk letterlijk en figuurlijk neer op verkeer als ik tegen 140 over het viaduct v/d E19 vlam terwijl daarbeneden al die auto's stil staan
