spoorlijn Antwerpen-Roosendaal
Re: spoorlijn Antwerpen-Roosendaal
En als de NMBS het had gewild, had men met het Prorail het kunnen regelen.
De EBS van Essen. (Computer beveiliging) kan het nu niet en is er ook niet op berekend dat het op korte termijn wel kan.
De EBS van Essen. (Computer beveiliging) kan het nu niet en is er ook niet op berekend dat het op korte termijn wel kan.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
dat is niet aan de nmbs, maar wel aan infrabel om te bepalen hoe de uitbatingsmogelijkheden van een lijn er uitzien.
Moet EBP EBS (?) Roosendaal dat niet doen ?Mark7758 schreef:En als de NMBS het had gewild, had men met het Prorail het kunnen regelen.
Die is van ProRail, en die van Essen zit in Berchem, Essen doet NIETS meer.
Ik weet niet of gebouw al weg is..er wordt nog opgeruimd langs lijn 12.
Elke week verdwijnen er lelijke betonnen gebouwtjes aan overwegen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
heb net nog ven een treinbestuuder gehoord (en gezien) dat er wel op de 2 sporen kan gereden worden...
alleen heeft NS het niet zo graag
alleen heeft NS het niet zo graag

Rsd heeft EBP.
Essen heeft EBS.
En dat koppelt alleen via linkerspoor beveiliging.
Rechterspoor kan tuurlijk gereden worden. Maar dan heb je nul, nul beveiliging. Mondeling praten en door een rood sein gepraat worden.
Essen heeft EBS.
Rechterspoor kan tuurlijk gereden worden. Maar dan heb je nul, nul beveiliging. Mondeling praten en door een rood sein gepraat worden.
En wat is dan EBS ? Soort PLC die praat met Berchem EBP ?Mark7758 schreef:Rsd heeft EBP.
Essen heeft EBS.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ja. Zoiets. Een zeer grote computer die alles doet. Eigenlijk zonder relais. (Alleen voor het schakelen van de wissels gebruikt men een tussen relais vanwege de wat grotere stromen.)
Heb het nog even nagekeken, de sneheid voor rijden op Verkeerd spoor is daar 125 km/u.
De overwegen zijn er allemaal aangepast om dit te kunnen doen.
Deze middag zal ik mijn aanwijzingen Verkeerd Spoor er eens bij pakken, en trachten hier online te zetten.
Deze middag zal ik mijn aanwijzingen Verkeerd Spoor er eens bij pakken, en trachten hier online te zetten.
Eigenaardig, ik kreeg dit van een kennis:Nils schreef:Heb het nog even nagekeken, de sneheid voor rijden op Verkeerd spoor is daar 125 km/u.
Toevallig werkt die kennis bij een deel van NS...Zo'n 2 maand geleden ben ik nog "verkeerd spoor" (rechterspoor dus) van
Essen naar Roosendaal gereden. Duurde een eeuwigheid, de max. snelheid
was denk ik zo'n 30km/h en voor elke overweg moest gestopt worden, die
gingen pas op het allerlaatste moment dicht. Dan merk je pas hoeveel er
dat zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik ken iemand die bij Microsoft werkt dus die zal wel weten hoe Windows 2008 Server werkt 
Maargoed; Als er 30 op tegenspoor gereden wordt, misschien is er dan iets anders aan de hand? Overweg/sein/wisselstoring bijvoorbeeld.

Maargoed; Als er 30 op tegenspoor gereden wordt, misschien is er dan iets anders aan de hand? Overweg/sein/wisselstoring bijvoorbeeld.
Ok, heb dus even een aanwijzing VS erbij genomen.
Dit zou de meest recente versie moeten zijn, die reeds is aangepast aan de EBP bediening te Essen.
Je vindt ze hier.
Voor wie het pdf'je niet wil downloaden hier de samenvatting:
-Aanwijzing VS voor de richting Essen - Roosendaal
- Vertrekken met overschreidingsbevel S422
- Maximale snelheis: 125 km/U
Dat de trein van jouw vriend zo traag reed, kan inderdaad anders oorzaken gehad hebben.
Zo heb je voorzichtig rijden, rijden op zicht of Aki/Ahob/Aob
Dit zou de meest recente versie moeten zijn, die reeds is aangepast aan de EBP bediening te Essen.
Je vindt ze hier.
Voor wie het pdf'je niet wil downloaden hier de samenvatting:
-Aanwijzing VS voor de richting Essen - Roosendaal
- Vertrekken met overschreidingsbevel S422
- Maximale snelheis: 125 km/U
Dat de trein van jouw vriend zo traag reed, kan inderdaad anders oorzaken gehad hebben.
Het was richting Rsd-Essen, maar de laatste tijd zijn er nogal wat storingen geweest aan de overweg net voor het sas ( 26.4), ooit zelfs met een kilometerlange files. Dat is namelijk de zuid rondweg van Roosendaal.Nils schreef:
Er hebben toen wekenlang wagentjes van prorail gestaan aan de meeste overwegen (gezien toen ik de traxx ging "zoeken").
Zou toch netjes zijn als ProRail zijn stukje van lijn 12 ook aanpast zodat die volledig flexibel is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Daar moet je niet te hard op hopen denk ik, zeker gezien de HSL-Zuid er bijna is...dentheo schreef:Zou toch netjes zijn als ProRail zijn stukje van lijn 12 ook aanpast zodat die volledig flexibel is.