Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Het geheel van de IC-A in volledige samenstelling is iets meer dan 300 meter lang:
26, 4 m x 11= 290,4 m. Met de 19,1 m van de loc erbij maakt dat dus 309,5 m.
IC-O met 9 rijtuigen is uiteraard iets minder, namelijk 256,7 m.
BDJ
26, 4 m x 11= 290,4 m. Met de 19,1 m van de loc erbij maakt dat dus 309,5 m.
IC-O met 9 rijtuigen is uiteraard iets minder, namelijk 256,7 m.
BDJ
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Ik had al zo een vermoeden. Dit is echter een totaal verkeerde aanwending van personeel, "man man man" of geen "man man man". Het is juist een zeer "straffe" gedachte om kostbare mensen als TBG's met twee de trein op te sturen. Ofwel geef je één TBG genoeg middelen om zich te verweren, ofwel neem je bijkomend gespecialiseerd personeel in dienst. Twee ongewapende TBG's die amper zijn opgeleid om om te gaan met agressie is een vlees-noch-visbeslissing die vooral mankracht kost en, zo ik je mag geloven, dus ook bijdraagt aan een belemmering van de uitbouw van het netwerk.Steven schreef:die dubbele bezetting afschaffen? heb jij enige idee om welke reden die er gekomen is? Man man man. Ik hoor , sorry lees hier de strafste uitspraken met momenten zonder dat bepaalde mensen eens nadenken over de echte reden waarom bepaalde zaken bestaan en waarom andere er niet zijn.
Die dubbele bezetting heeft alles te maken met veiligheid.
Een "beetje" doorslaggevend zijn kan niet. Of het is belangrijk, of niet. Als het een beetje meespeelt, moet je het lezen als: argument dat goed uitkomt om een politieke beslissing met een rationeel sausje te overgieten. Als rendabiliteit zou meespelen, zou men een groot deel van het OV-netwerk kunnen inkrimpen.Steven schreef:Rendabiliteit als een drogreden bezien is verkeerd. Het is niet de meest doorslaggevende factor maar ze zal altijd wel een beetje meespelen. Hoeveel (hoor ik u al denken)? Dat zal afhangen van verschillende factoren in functie van de verbinding.
We hebben het natuurlijk over België. No way dat een pachter kan overleven als hij volkomen zelfbedruipend zou moeten werken.K V B schreef:Dat hangt er maar van af. Ik ken genoeg voorbeelden van goed en frequent openbaar vervoer dat aangeboden wordt door partikuliere bedrijven die het uiteindelijk om de winst te doen is.
Japan is hier een goed voorbeeld. Partikulier busvervoer in sommige Europese landen een ander.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Daarnaast is rendabiliteit natuurlijk weldegelijk van toepassing bij onderzoek naar nieuwe treinen. Het verbaast mij dat de klassieke Benelux slechts zo'n korte trein is die maar één keer per uur rijdt. Hij zit altijd propvol. Hoe moeilijk kan het zijn om een paar stelen ICM(m) aan te passen om te kunnen rijden in België? In Nederland wordt het ding ook nog eens heel goed gebruikt als binnenlandse intercity en dat moet toch zeker wel uit kunnen. ICM mag ook nog eens 160 rijden.
Of nog beter; VIRM. Dit materieel heeft ruimte voor een omzetter voor 25KV. Daar past vast ook wel een veel simpelere 3KV omzetter in. Dit materieel mag 180.
Als het rendabel is om een intercity van Zwolle naar Utrecht te laten rijden, op zaterdagmiddag, van 13 bakken of meer, dan moet hier ook iets mee te doen zijn. En als NMBS de trein gewoon rijdt in België dan zullen de paden bij InfraBel ook niet al te belachelijk duur zijn.
En waarom zou je niet twee conducteurs meesturen eigenlijk? Zo ongelofelijk veel duurder is het niet en het is vooral service. In Nederland moeten er één op de trein zitten als de trein langer is dan 4 bakken, twee bij langer dan 6 geloof ik. Spoorwegwettelijke bepaling is dat.
Of nog beter; VIRM. Dit materieel heeft ruimte voor een omzetter voor 25KV. Daar past vast ook wel een veel simpelere 3KV omzetter in. Dit materieel mag 180.
Als het rendabel is om een intercity van Zwolle naar Utrecht te laten rijden, op zaterdagmiddag, van 13 bakken of meer, dan moet hier ook iets mee te doen zijn. En als NMBS de trein gewoon rijdt in België dan zullen de paden bij InfraBel ook niet al te belachelijk duur zijn.
En waarom zou je niet twee conducteurs meesturen eigenlijk? Zo ongelofelijk veel duurder is het niet en het is vooral service. In Nederland moeten er één op de trein zitten als de trein langer is dan 4 bakken, twee bij langer dan 6 geloof ik. Spoorwegwettelijke bepaling is dat.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Voor Jeroen is het weer zwart of wit, een beetje grijsheid toevoegen is blijkbaar een wereld van taboe. Alsof wij het enige land zijn die met twee treinbegeleiders werken op trein. Heb jij zelf al is zo een trein afgelopen? De bedoeling van twee treinbegeleiders is voor de late uren de veiligheid en voor de daguren het controle effect te kunnen vergroten.
het is dus volledig of niet doorslaggevend voor u? Wat voor zever is dat, in een verhaal spelen altijd verschillende factoren een rol, elk deel met een bepaalde bijdrage, rendabiliteit is bij treinen dus zeker een factor, hoeveel gewicht dat in de schaal brengt van het geheel is een andere vraag, maar alles of niets verhalen zijn zo absurd he op dit vlak. Het inleggen van een trein is niet als een wefdstrijd die je wint of niet, het inleggen van een trein heeft met meerdere factoren te maken
beschikbaarheid van personeel
beschikbaarheid materieel
mogelijke bezettingsgraad. (stel da de IC 0 amper volk had getrokken denk je dat de nmbs deze had instand gehouden?)
het is dus volledig of niet doorslaggevend voor u? Wat voor zever is dat, in een verhaal spelen altijd verschillende factoren een rol, elk deel met een bepaalde bijdrage, rendabiliteit is bij treinen dus zeker een factor, hoeveel gewicht dat in de schaal brengt van het geheel is een andere vraag, maar alles of niets verhalen zijn zo absurd he op dit vlak. Het inleggen van een trein is niet als een wefdstrijd die je wint of niet, het inleggen van een trein heeft met meerdere factoren te maken
beschikbaarheid van personeel
beschikbaarheid materieel
mogelijke bezettingsgraad. (stel da de IC 0 amper volk had getrokken denk je dat de nmbs deze had instand gehouden?)
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Ik zit me af te vragen wat een conducteur op jaarbasis verdient in België als het zo duur is. Er gaan hier op de langere IC verbindingen regelmatig 4 conducteurs mee namelijk.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
een beginnende treinbegeleider die alleenstaand is, verdient netto ongeveer 1.272 euro per maand. Na 4 jaar wordt dit bedrag verhoogd tot 1.495 euro per maand. Naast je salaris ontvang je productiviteitspremies en maaltijdcheques met een waarde van 5,50 euro/stuk. Je hebt recht op een vergoeding voor nachtwerk en weekendwerk. Wanneer je slaagt voor het Selorexamen (niveau 2), ontvang je bovendien een tweetaligheidspremie. Tot slot komen daar nog een jaarpremie en vakantiegeld bij.deadlock schreef:Ik zit me af te vragen wat een conducteur op jaarbasis verdient in België als het zo duur is. Er gaan hier op de langere IC verbindingen regelmatig 4 conducteurs mee namelijk.
en bij de NS, woensdag zaten ze op de trein tussen breda en roosendaal met 6 conducteurs, allemaal naast elkaar in een 1e classe coupeetje

controleren doen ze daar echt niet veel, en dan verschieten dat er zoveel zwartrijders zijn

ik was er blij mee




Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Hollandertreinbruno schreef:ik was er blij meekan ik binnen de 2 maand nog eens in de NS lounge binnen en flesjes cola meenmeen naar huis
![]()

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
en terechtsncf-sncb schreef:Hollandertreinbruno schreef:ik was er blij meekan ik binnen de 2 maand nog eens in de NS lounge binnen en flesjes cola meenmeen naar huis
![]()
*Rent héél hard weg*



Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express


En WOW wat een achterlijk laag salaris (n)
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
In België is het probleem dat het OV veel te goedkoop is. Met een de tarieven die De Lijn hanteerd kan je inderdaad geen winst maken. Het is tekenend dat het OV in België bij wijze van spreken bijna om niet moet weggegeven worden om er volk in te krijgen.Jeroen schreef: We hebben het natuurlijk over België. No way dat een pachter kan overleven als hij volkomen zelfbedruipend zou moeten werken.
In het VK zijn de meeste buslijnen zelfbedruipend, en slechter dan in Vlaanderen is het daar toch niet.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Maar de spoorwegen in GB zijn dan wel weer achterlijk. Het is in veel gevallen goedkoper om een taxi te nemen van Londen naar Manchester dan de trein te nemen. Errr DOEZNOTCOMPUTE 

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Waar zit dat achetrlijk aspect..de treinen zitten bomvol.deadlock schreef:Maar de spoorwegen in GB zijn dan wel weer achterlijk. Het is in veel gevallen goedkoper om een taxi te nemen van Londen naar Manchester dan de trein te nemen. Errr DOEZNOTCOMPUTE
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Wij krijgen hier wel een vrijkaart benelux, gratis tgv kaartjes, en meer rusttijd op stationsdeadlock schreef::
En WOW wat een achterlijk laag salaris (n)

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
De treinen in India en Pakistan zitten ook bomvol. Betekent dat dat het normaal is om meer mensen aan de buitenkant van een trein te laten hangen dan er aan de binnenkant inpassen?dentheo schreef:Waar zit dat achetrlijk aspect..de treinen zitten bomvol.deadlock schreef:Maar de spoorwegen in GB zijn dan wel weer achterlijk. Het is in veel gevallen goedkoper om een taxi te nemen van Londen naar Manchester dan de trein te nemen. Errr DOEZNOTCOMPUTE
Als het duurder wordt om met de trein te gaan dan met de taxi, als niemand weet wie er nou precies verantwoordelijk is voor wat, en als er een systeem bestaat van per trein aanbesteden (dat betekent dus dat de trein van 9:15 door een andere operator gereden kan worden dan die van 10:15) dan is dat achterlijk. Diverse kranten én The Register hebben al meerdere artikelen geschreven over de huidige versnipperde spoorwegen in Groot Brittannië waarin praktisch alle maatschappijen tot op de grond toe afgefikt worden.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Vrijkaartjes en rusttijden betalen geen huur, kleding, et cetera.treinbruno schreef:Wij krijgen hier wel een vrijkaart benelux, gratis tgv kaartjes, en meer rusttijd op stationsdeadlock schreef::
En WOW wat een achterlijk laag salaris (n)