Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
de lonen die op de site staan zijn de basislonen. Er is een deel van het loon dat bestaat uit premies, die op hun beurt bepaald worden door zaterdag zondag en nachturen. Verder is er ook een productiviteitspremie die in het geval van treinbegeleiders mede bepaald word door hun verkoop op de trein. het uiteindelijk loon bestaat dus uit een hoger bedrag dan hier aangegeven. Niet vergeten dat er nog een maaltijdcheque is van 5,5 euro per gewerkte dag. Dus opletten met het zomaar klakkeloos overnemen van teksten zonder de volledige achtergrond te kennen en dus zomaar een oordeel te vellen.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Economische teruggang > consument stelt dure aankopen als koelkast en computer uit > lagere productie in Azië > minder te verschepen > minder containers. Je kunt het nu nog niet zo goed merken, maar vanaf half december gaan de containertreinen toch echt zichtbaar leeg raken.Steven schreef:Het goederenvervoer bestaat uit meer dan enkel de staaltransporten of de chemie hoor, het containervervoer is nog steeds stijgende zover ik weet.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
In de UK treinen ongelooflijk duur volgens U en toch bomvol (toen ik ze gebruikte de laatste jaren) wie geloofd dat ?deadlock schreef: De treinen in India en Pakistan zitten ook bomvol. Betekent dat dat het normaal is om meer mensen aan de buitenkant van een trein te laten hangen dan er aan de binnenkant inpassen?
Bomvolle treinen zijn een teken dat ze waarschijnlijk te goedkoop zijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Ik had het over "kostbaar", niet "duur" in enge financiële zin. En als ik Steven mag geloven kunnen er door een tekort aan boordpersooneel geen bijkomende verbindingen worden uitgebouwd. Ik stel mij dan ook de vraag waarom ze dan vier operationelen op één trein zetten....deadlock schreef:Ik zit me af te vragen wat een conducteur op jaarbasis verdient in België als het zo duur is. Er gaan hier op de langere IC verbindingen regelmatig 4 conducteurs mee namelijk.
Ik ga je quote samenvatten tot een reactie op bovenstaande zin. Mijn antwoord is volmondig "ja". Want je zit, onder andere, met een sterke Luikse PS-lobby.Steven schreef:(stel da de IC 0 amper volk had getrokken denk je dat de nmbs deze had instand gehouden?)
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Net zoals ieder jaar rond die tijd. En in maart trekt het weer aan zoals altijd, zolang de consumentenbestedingen maar normaal blijven, en er is geen indicatie dat ze hun geld massaal gaan hamsteren.Sander schreef:Economische teruggang > consument stelt dure aankopen als koelkast en computer uit > lagere productie in Azië > minder te verschepen > minder containers. Je kunt het nu nog niet zo goed merken, maar vanaf half december gaan de containertreinen toch echt zichtbaar leeg raken.Steven schreef:Het goederenvervoer bestaat uit meer dan enkel de staaltransporten of de chemie hoor, het containervervoer is nog steeds stijgende zover ik weet.
De sectoren die het hardst geraakt worden vervoeren hun producten niet over het spoor (ik zie tenminste nog geen bankrekeningentransport

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Het achterlijke aspect zit mischien wel in "deadlocks" opmerking. In het VK zijn de reizigersaantallen de laatste jaren spectaculair gestegen. Dus iets moeten die spoorwegen toch wel goed doen.dentheo schreef:Waar zit dat achetrlijk aspect..de treinen zitten bomvol.deadlock schreef:Maar de spoorwegen in GB zijn dan wel weer achterlijk. Het is in veel gevallen goedkoper om een taxi te nemen van Londen naar Manchester dan de trein te nemen. Errr DOEZNOTCOMPUTE
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Waar zat je op de trein?dentheo schreef: In de UK treinen ongelooflijk duur volgens U en toch bomvol (toen ik ze gebruikte de laatste jaren) wie geloofd dat ?
Bomvolle treinen zijn een teken dat ze waarschijnlijk te goedkoop zijn...
In het VK worden op de lijnen van/naar Londen de abonnementen kunstmatig goedkoper gehouden. Dat zorgt daar inderdaad voor bomvolle treinen. Gewonen biljetten van/naar Londen zijn dan in de spits weer erg duur, enerzijds om de goedkope abonnementen wat te compenseren, en anderzijds om het reizen tijdens de spits wat te ontmoedigen.
Echter, buiten de spits, en buiten Londen zijn de prijzen normaal. En de dienstverlening is ook best prima. Vergelijk dat met België waar IC's rondrijden waar je aan boord niet eens een kop koffie kan krijgen...
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
je trekt weer een aantal zaken uit zijn verband, rijdend personeel bestaat uit meer dan een treinbegeleider(s), misschien al is gedacht dat het voornaamste tekort bij het besturingspersoneel kan te vinden zijn, dus in mindere mate bij het begeleidingspersoneel? Rijdend personeel is bij reizigerstreinen nog steeds de soms van besturing + begeleiding.Jeroen schreef:Ik had het over "kostbaar", niet "duur" in enge financiële zin. En als ik Steven mag geloven kunnen er door een tekort aan boordpersooneel geen bijkomende verbindingen worden uitgebouwd. Ik stel mij dan ook de vraag waarom ze dan vier operationelen op één trein zetten....deadlock schreef:Ik zit me af te vragen wat een conducteur op jaarbasis verdient in België als het zo duur is. Er gaan hier op de langere IC verbindingen regelmatig 4 conducteurs mee namelijk.
Ik ga je quote samenvatten tot een reactie op bovenstaande zin. Mijn antwoord is volmondig "ja". Want je zit, onder andere, met een sterke Luikse PS-lobby.Steven schreef:(stel da de IC 0 amper volk had getrokken denk je dat de nmbs deze had instand gehouden?)
als die IC O die ik aanhaal niet voldeed had men die trein gewoon beperkt tot Luik en niet meer het kostelijke grensoverschrijdende traject laten maken, alles vervangen zoals het voorheen was, met een klassiek stel Maastricht Luik dus. Over het Traject luik Brussel heeft men niet zoveel twijfels gehad als ik u dat mag vermelden.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
1 trein in leggen moet je van verschillende mensen voorzien zoals 1 TB en 1 of 2 TBG's Mensen van TC en RDV, Ook depannage mensen moeten er zijn want wat als er een probleem opduikt.
er komt duidelijk meer bij kijken dan enkel een treinbestuurder en treinbegeleider
er komt duidelijk meer bij kijken dan enkel een treinbestuurder en treinbegeleider
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 137679.eceK V B schreef:Het achterlijke aspect zit mischien wel in "deadlocks" opmerking. In het VK zijn de reizigersaantallen de laatste jaren spectaculair gestegen. Dus iets moeten die spoorwegen toch wel goed doen.
Tenzij je een maand vantevoren reserveert. Jaja. Zo lust ik er nog wel een paar.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Doet me denken aan dit:http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... h=ad3cf7f6deadlock schreef:http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 137679.eceK V B schreef:Het achterlijke aspect zit mischien wel in "deadlocks" opmerking. In het VK zijn de reizigersaantallen de laatste jaren spectaculair gestegen. Dus iets moeten die spoorwegen toch wel goed doen.
Als je je data maar zorgvuldig selecteert kan je alles bewijzen...
London - Manchester, morgen, 20,5 UKP. Ja, zo ken ik er wel een paar...Tenzij je een maand vantevoren reserveert. Jaja. Zo lust ik er nog wel een paar.
ik herhaal echer mijn oorsrponkelijke opmerking, die waar je heel erg opvallend niet op gereageert hebt:
In het VK zijn de reizigersaantallen de laatste jaren spectaculair gestegen. Dus iets moeten die spoorwegen toch wel goed doen.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Steven, durf nu eens buiten het starre NMBS-wereldje denken, een wereldje dat bol staat van heilige huisjes waaraan niet mag worden geraakt. Denk je dat het rendabel is om elk uur I11'en naar Welkenraedt of Eupen te laten bollen? Bind die verbindingen in, innoveer in uw personeelsbeleid. Geen enkel privé-bedrijf zou aanvaarden dat dermate kostbaar personeel als een TB 's nachts ligt te pitten in Welkenraedt. Laat die mensen opbrengen en bollen. En dan zou ik moeten geloven dat het onmogelijk is om enkele treinen extra te laten rijden. No pasarán....Steven schreef:je trekt weer een aantal zaken uit zijn verband, rijdend personeel bestaat uit meer dan een treinbegeleider(s), misschien al is gedacht dat het voornaamste tekort bij het besturingspersoneel kan te vinden zijn, dus in mindere mate bij het begeleidingspersoneel? Rijdend personeel is bij reizigerstreinen nog steeds de soms van besturing + begeleiding.
als die IC O die ik aanhaal niet voldeed had men die trein gewoon beperkt tot Luik en niet meer het kostelijke grensoverschrijdende traject laten maken, alles vervangen zoals het voorheen was, met een klassiek stel Maastricht Luik dus. Over het Traject luik Brussel heeft men niet zoveel twijfels gehad als ik u dat mag vermelden.
En wat betreft Brussel-Luik-Maastricht. No way dat bepaalde politieke machthebbers een rechstreekse verbinding Brussel-Luik-Maastricht met modern materiaal zouden afschieten. Je weet wel beter dan dat....
En al dat volk is sowieso ook 's nachts nodig. De lijnen waarop de IC A rijdt, worden ook 's nachts gebruikt waardoor volk van TC moet komen werken, de taken van RDV worden volgens de missieomschrijving van TC door henzelve uitgevoerd en depanneerders zijn er ook nodig voor andere treinen. En in de stations waar depanneerders 's nachts niet meer aan het werk zijn, zijn ze doorgaans rond middernacht ook al niet meer aanwezig en moeten de laatste reizigerstreinen het ook zonder stellen.260689 schreef:1 trein in leggen moet je van verschillende mensen voorzien zoals 1 TB en 1 of 2 TBG's Mensen van TC en RDV, Ook depannage mensen moeten er zijn want wat als er een probleem opduikt. er komt duidelijk meer bij kijken dan enkel een treinbestuurder en treinbegeleider
Allemaal non-argumenten...
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Nee, want in de aanloop naar kerst horen containertreinen juist voller te staan.deadlock schreef:Net zoals ieder jaar rond die tijd.Sander schreef:Economische teruggang > consument stelt dure aankopen als koelkast en computer uit > lagere productie in Azië > minder te verschepen > minder containers. Je kunt het nu nog niet zo goed merken, maar vanaf half december gaan de containertreinen toch echt zichtbaar leeg raken.Steven schreef:Het goederenvervoer bestaat uit meer dan enkel de staaltransporten of de chemie hoor, het containervervoer is nog steeds stijgende zover ik weet.
De auto-industrie en staalindustrie (om maar wat te noemen) worden ook geraakt en die vervoeren wel per spoor.deadlock schreef:De sectoren die het hardst geraakt worden vervoeren hun producten niet over het spoor (ik zie tenminste nog geen bankrekeningentransport)
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Hangt allemaal af hoe je dat gaat berekenen. Men is afgestapt van het regelmatig aanpassen van de samenstelling op de IC A omdat men dan minder moest rangeren waardoor men kon besparen op personeel in oostende waar de samenstellingen gewisseld werden (besparen op rangeerpersoneel in twee ploegen dus). Dit is men gaan afwegen tov de bezettingsgraad.Jeroen schreef:Steven, durf nu eens buiten het starre NMBS-wereldje denken, een wereldje dat bol staat van heilige huisjes waaraan niet mag worden geraakt. Denk je dat het rendabel is om elk uur I11'en naar Welkenraedt of Eupen te laten bollen? Bind die verbindingen in, innoveer in uw personeelsbeleid. Geen enkel privé-bedrijf zou aanvaarden dat dermate kostbaar personeel als een TB 's nachts ligt te pitten in Welkenraedt. Laat die mensen opbrengen en bollen. En dan zou ik moeten geloven dat het onmogelijk is om enkele treinen extra te laten rijden. No pasarán....
En wat betreft Brussel-Luik-Maastricht. No way dat bepaalde politieke machthebbers een rechstreekse verbinding Brussel-Luik-Maastricht met modern materiaal zouden afschieten. Je weet wel beter dan dat....
Korte verbindingen zorgen voor meer keren, meer keren = meer minuten stilstaan = kostelijke tijd.
Waar ga je deze relatie laat beginnen en eindigen? ga je er dan Gent Luik van maken? Dan kom je dus op een ander probleem te stuiten. Beschikbare vrije sporen in stations. Gent of Luik heeft geen overschot om zomaar effe treinen er een tijdje te laten staan keren van rijrichting. Het feit dat die bestuurder van Oostende twee uur pauze heeft in Welkenraedt haal jij aan als nutteloos. Dus jij wil die op slag zien rijden? Ook al is gehoord van rij en rusttijden? Als je België volledig zonder treinbestuurders wil krijgen moeten we mensen zoals u vooral laten doen. Ik wil u wel is graag zo een nachtdienst zien komen doen? ik zou graag hebben dat jij een iets andere toon tov dergelijke diensten zou aanslagen. Ik heb zo het voorgevoel dat je enkel geld ziet en rendabiliteit samen met een vrij zwart wit visie op het geheel.
Ik kan hier maar 1 spreuk aanhalen. De beste stuurlui staan aan wal Jeroen. Ik beweer nooit dat het perfect is zoals het is, maar jij zou het te ver de andere kant doen uitwijken puur om geldelijke redenen en niet naar het menselijke kijken van een job. Als ik u was zou ik dus even nadenken voor je met uw zogezegde kant en klaar oplossingen voor de dag komt. Ik bescherm zeker geen heilige huisje, alles kan altijd beter, maar mensen die hier het warm water proberen uit te vinden heb ik ook niet graag.
Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express
Nee, Railion verwacht dit jaar december 40% minder te vervoeren dan in december 2007. Er is wel degelijk iets aan de hand.deadlock schreef:Net zoals ieder jaar rond die tijd. En in maart trekt het weer aan zoals altijd, zolang de consumentenbestedingen maar normaal blijven, en er is geen indicatie dat ze hun geld massaal gaan hamsteren.Sander schreef:Economische teruggang > consument stelt dure aankopen als koelkast en computer uit > lagere productie in Azië > minder te verschepen > minder containers. Je kunt het nu nog niet zo goed merken, maar vanaf half december gaan de containertreinen toch echt zichtbaar leeg raken.