normaal wou ik naar duitsland gaan naar wuppertall voor de zweefbaan, maar durfde mijn fiets niet op en ging toch sowiezo mijn trein missen omdat ik niet hard kon fietsen, maar heel de dag thuisgebleven dan
Vanmorgen wijselijk thuisgebleven en een uurke bezig geweest met het doen ontdooien van de oprit voor de garage, de rest is uit zichzelf met de zon ontdooid. Daarna kon ik eindelijk weg.
treinbruno schreef:net 1,5 uur er over gedaan met de auto om van gent naar lokeren te gaan
da's gvd maar 30km
eerst op de R4 een gemiddelde snelheid van 3kmh, en op de E17 dan een gem snelheid van 50kmh
kunnen die domme strooidiensten nu echt niet strooien ofzo
hopelijk is morgen de 2678 afgeschaft, geen engels dan
ff een antwoord op 'die domme strooidiensten' : op gemeentelijk vlak (ik hoop dat het overal hetzelfde is) worden de strooiploeg(en) opgeroepen door een diensthoofd ofwel moeten de personen die moeten strooien zelf (via teletekst , of via kmi.be) inde gaten houden wanneer het nodig is (waar ik werk, moet op kmi.be code "oranje" gegeven worden vooraleer er begonnen wordt - ik werk zelf op een openbare dienst, dus ik weet waar ik van spreek)
- op provinciaal vlak is er 1 verantwoordelijke per regio, en tja, als die het weerbericht negeert (zoals dit weekend gebeurd is) dan heb je van jan. Daarbij komt nog eens dat de (meeste) strooiwagens in onderaanneming werken, die moeten dan ook nog opgebeld (of via sms ?) worden, en dan moeten de vrachtwagens nog gevuld worden....
beetje off-topic, maar bus-exploitant Mattheesen in Sint-Job-in-'t-Goor kon vanochtend niet buitenrijden omdat de straat waaraan ze liggen niet gestrooid was en dus spekglad.
De politie moest de gemeentelijke diensten uiteindelijk verwittigen... maar ja die zijn natuurlijk ook moeilijk bereikbaar op zo'n onchristelijk uur.
Pas rond 7:30 uur konden de eerste lijnbussen voorzichtig buitenrijden, nodeloos te zeggen dat veel mensen vergeefs op hun bus hebben staan wachten in de regio Hoogstraten/Brecht/Schoten.
thejay schreef:beetje off-topic, maar bus-exploitant Mattheesen in Sint-Job-in-'t-Goor kon vanochtend niet buitenrijden omdat de straat waaraan ze liggen niet gestrooid was en dus spekglad.
De politie moest de gemeentelijke diensten uiteindelijk verwittigen... maar ja die zijn natuurlijk ook moeilijk bereikbaar op zo'n onchristelijk uur.
Pas rond 7:30 uur konden de eerste lijnbussen voorzichtig buitenrijden, nodeloos te zeggen dat veel mensen vergeefs op hun bus hebben staan wachten in de regio Hoogstraten/Brecht/Schoten.
-> die straat is dan waarschijnlijk een gemeenteweg of ook provincieweg die niet in het plan staat (normaal krijgt iedere strooiploeg een stratenplan mee -> de straten die zeker moeten gestrooid worden, en van dat plan mag niet afgeweken worden.
-> politie mag inderdaad strooidienst opvorderen (op gemeentelijk / provinciaal vlak) maar de uitwerking ervan????
toen het vorig jaar zo hard gevroren had kwam er in dendermonde een trein toe op een spoor waar er nog ijs aan de bovenleiding hing. Dat gaf een ferm vuurwerk (hele weg vonken) vroeg mij nu af of dat geen probleem geeft in de loc?
Bij het moderne materieel (tgv...) bestaat die kans in elk geval. Er zit nl een veiligheid ingebouwd, dat als de machine een paar keer geen stroomtoevoer heeft, dat hij stilvalt en niet meer kan vertrekken. Ik vermoed dat ouder materieel op dat vlak wat robuuster is...
Mogelijk is er wel schade mogelijk aan pantografen en bovenleiding, dat vonken lijkt me niet echt gezond te zijn.
Normaal zal geen enkele trein interne schade oplopen als de nodige veiligheden hun werk doen. de stroomafnemer ziet daarentegen wel af, de vonken zorgen voor het wegspringen van verschillende stukken koolstof, waardoor het sleetopp. van de sleper ongelijkmatig zal worden, gevaar op blijven haperen van de draad zal vergroten. Het gevolg hiervan kan zijn dat de stroomafnemer de bovenleiding zal beschadigen en de draad zal breken.