het idee van een optie is dat je toch meer loks later kan bijbestellen op hetzelfde prijsniveau, ongeacht de verschuiving van allerlei kosten tussentijds?vermoedelijk zal de prijzen van grondstoffen er dan voor iets tussenzitten??
NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Zie http://www.railcolor.net, dat het gaat om 120 stuks reeks 18 ! en niet 60.




Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
ik denk dat enkel de constructievoorwaarden vastliggen, denk dat de prijs binnen een afgesproken marge kan/mag schommelen.ziemon schreef:het idee van een optie is dat je toch meer loks later kan bijbestellen op hetzelfde prijsniveau, ongeacht de verschuiving van allerlei kosten tussentijds?vermoedelijk zal de prijzen van grondstoffen er dan voor iets tussenzitten??
Nu ja maak u geen zorgen, ze zijn nog steeds goedkoper dan wat den reeks 13 per stuk gekost heeft.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
60 reeds besteld + 60 verzilferde optie = 120 locsLocomotief 5175 schreef:Zie http://www.railcolor.net, dat het gaat om 120 stuks reeks 18 ! en niet 60.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
haha, ik schrijf de berichtjes op railcolor.net
de bronnen zijn echter:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 122008_090
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... anaalid=18
http://www.lalibre.be/economie/actualit ... tives.html
http://www.lanouvellegazette.be/actuali ... 8446.shtml
allemaal afkomstig van dezelfde bron natuurlijk.
de bronnen zijn echter:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 122008_090
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... anaalid=18
http://www.lalibre.be/economie/actualit ... tives.html
http://www.lanouvellegazette.be/actuali ... 8446.shtml
allemaal afkomstig van dezelfde bron natuurlijk.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
dus van 1801 tot 1920rail s schreef:60 reeds besteld + 60 verzilferde optie = 120 locsLocomotief 5175 schreef:Zie http://www.railcolor.net, dat het gaat om 120 stuks reeks 18 ! en niet 60.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
neen, van 1811 tot 1870 is de eerste bestelling. (zie WikipediaStijn014 schreef: dus van 1801 tot 1920
misschien dus van 1811 tot 1930, maar het kan ook in 2 reeksen opgesplitst worden (bij eventuele technische verschillen of zo)
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Hallo,
De laatste loc van de eerste schijf 18II'ers is er namelijk al, en dat is weldegelijk de 1860. Meteen is het ook duidelijk waarom het de reeks 18II geworden is... Er is geen andere plaats meer waar er nog 2 reeksnummers na elkaar vrij zijn... Enkel 18-19 en 17-18 hadden gekund...
Groeten,
Joris De Mol
Wikipedia is helaas niet altijd juist... Zo ook in dit geval...pietje schreef:neen, van 1811 tot 1870 is de eerste bestelling. (zie WikipediaStijn014 schreef: dus van 1801 tot 1920
misschien dus van 1811 tot 1930, maar het kan ook in 2 reeksen opgesplitst worden (bij eventuele technische verschillen of zo)
De laatste loc van de eerste schijf 18II'ers is er namelijk al, en dat is weldegelijk de 1860. Meteen is het ook duidelijk waarom het de reeks 18II geworden is... Er is geen andere plaats meer waar er nog 2 reeksnummers na elkaar vrij zijn... Enkel 18-19 en 17-18 hadden gekund...
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...
Voor mij mogen ze snel instromen... altijd leuk om met modern materiaal te rijden.
Voor mij mogen ze snel instromen... altijd leuk om met modern materiaal te rijden.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Ik vind het ook vreemd dat ze de vervolgorder al plaatsen voor er zelf maar testen gedaan zijn met de eerste reeks. Bij reeks 13 hebben ze met de vervolgorder wel gewachtHobbes schreef:Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
juist op dit moment zijn iig de 1801, 1802 en 1860 klaar voor de start
en er rijden momenteel al meer dan 1000 EuroSprinters rond in Europa, met vergelijkbare techniek, dus het risico dat het allemaal niet gaat werken lijkt me niet zo groot als bij een compleet nieuw product
en er rijden momenteel al meer dan 1000 EuroSprinters rond in Europa, met vergelijkbare techniek, dus het risico dat het allemaal niet gaat werken lijkt me niet zo groot als bij een compleet nieuw product
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Dus de 13 was eigenlijk geen goeie locomotief?Shrek schreef:Ik vind het ook vreemd dat ze de vervolgorder al plaatsen voor er zelf maar testen gedaan zijn met de eerste reeks. Bij reeks 13 hebben ze met de vervolgorder wel gewachtHobbes schreef:Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...
Omdat ze er geen bij hebben gekocht.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
in het begin was reeks 13 absoluut geen goede locomotiefb-loc schreef: Dus de 13 was eigenlijk geen goeie locomotief?
Omdat ze er geen bij hebben gekocht.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Als de eerste 18en al af zijn, heeft er iemand enig idee wanneer de testritten beginnen?