Graffiti werkgroep
Re: Graffiti werkgroep
maar goedkoper dan alarmsystemen die je super intelligent moet maken. Trouwens dat werken met poorten doet men al. In brussel zuid is zo de eurostar afgesloten. De poort gaat enkel open om een trein binnen of buiten te laten. Ook in Vorst werkt men met dit systeem. Trouwens als je het systeem met een alarm bij een centrale laat komen moet die ten laatste binnen de 5 min ter plaatse kunnen zijn zoniet is het kwaad al gebeurd en de vogel gaan vliegen.
Re: Graffiti werkgroep
Zo intelligente alarmsystemen bestaan al:Steven schreef:maar goedkoper dan alarmsystemen die je super intelligent moet maken. Trouwens dat werken met poorten doet men al. In brussel zuid is zo de eurostar afgesloten. De poort gaat enkel open om een trein binnen of buiten te laten. Ook in Vorst werkt men met dit systeem. Trouwens als je het systeem met een alarm bij een centrale laat komen moet die ten laatste binnen de 5 min ter plaatse kunnen zijn zoniet is het kwaad al gebeurd en de vogel gaan vliegen.
http://iomniscient.com/applications_graffiti.htm
En als je met gewone camera's werkt moeten ze toch van ergens komen ?
Bovendien moet er dan personeel zijn die 24h op 24h die beeldschermen zit te bekijken, ook geen erg boeiende job om nog niet te spreken van de lonen.
Als dat systeem met poorten al bestaat, moeten ze dringend eens zo een poort in Turnhout plaatsen.
Re: Graffiti werkgroep
die job van 24 op 24 op camera's kijken bestaat ook, dat controlecentrum voor camera's zit in brussel, de frankrijkstraat, naast traffic control.
Re: Graffiti werkgroep
Bij meerdere bedrijven bestaat dit.
Ik zou nu een voorbeeld kunnen geven, maar 50% van dit forum weet het welke
BDJ
Ik zou nu een voorbeeld kunnen geven, maar 50% van dit forum weet het welke

BDJ
Re: Graffiti werkgroep
plezante job, 8 uren op een computerschermpje zitten kijkenSteven schreef:die job van 24 op 24 op camera's kijken bestaat ook, dat controlecentrum voor camera's zit in brussel, de frankrijkstraat, naast traffic control.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Graffiti werkgroep
Of bij de toegang tot de douanezone onder de sporen van FBMZ. Vreselijke job moet dat zijn, uren aan een stuk zonder daglicht met enkel die muur van schermen om naar te kijken.Steven schreef:die job van 24 op 24 op camera's kijken bestaat ook, dat controlecentrum voor camera's zit in brussel, de frankrijkstraat, naast traffic control.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Graffiti werkgroep
Er moeten toch niet overal camera's aanwezig zijn? Het is zoals snelheidsovertredingen in het verkeer. Als je *denkt* dat er een flitscamera staat ga je op je snelheid letten, ongeacht die er nu echt is of niet. De nmbs moet gewoon zorgen dat het gevoel van "veilig werken" bij de graffitispuiters verdwijnt. En daarvoor is helemaal geen duur, waterdicht systeem nodigAdler schreef: Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.

Re: Graffiti werkgroep
Vandaar dat er tegenwoordig intelligente systemen bestaan die met speciale algoritmes automatisch bepaalde verdachte patronen kunnen ontdekken in de videobeelden en dan alarm slaan. Zoiets afstompend moet je toch niet door mensen laten doen.jan_olieslagers schreef:Of bij de toegang tot de douanezone onder de sporen van FBMZ. Vreselijke job moet dat zijn, uren aan een stuk zonder daglicht met enkel die muur van schermen om naar te kijken.Steven schreef:die job van 24 op 24 op camera's kijken bestaat ook, dat controlecentrum voor camera's zit in brussel, de frankrijkstraat, naast traffic control.
Maar blijkbaar is men hier doof voor.
Re: Graffiti werkgroep
Waarom gebeuren er dan nu nog elke dag nieuwe graffiteringen ? Er staan al op veel plaatsen camera's. Uw theorie klopt dus niet.Shrek schreef:Er moeten toch niet overal camera's aanwezig zijn? Het is zoals snelheidsovertredingen in het verkeer. Als je *denkt* dat er een flitscamera staat ga je op je snelheid letten, ongeacht die er nu echt is of niet. De nmbs moet gewoon zorgen dat het gevoel van "veilig werken" bij de graffitispuiters verdwijnt. En daarvoor is helemaal geen duur, waterdicht systeem nodigAdler schreef: Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.
Re: Graffiti werkgroep
Omdat nog niet alle gebieden van camera voorzien zijn, voor zover ik weet bij spoorwegbundels zelden tot bijna geen camera's te vinden.
wat dat werken met mensen betreft die videobeelden moeten bezien kan ik kort en duidelijk zijn. Bij de volgende gelegenheid ze daar nog is opendeur houden moet je zeker is langs gaan, dan krijg je haarfijn te horen hoe die mensen hun dagtaak er uit ziet. Zeker en vast niet gewoon 8u beelden bezien. Gewoonweg omdat na anderhalf a twee uur je concentratie te ver achteruitgaat.
wat dat werken met mensen betreft die videobeelden moeten bezien kan ik kort en duidelijk zijn. Bij de volgende gelegenheid ze daar nog is opendeur houden moet je zeker is langs gaan, dan krijg je haarfijn te horen hoe die mensen hun dagtaak er uit ziet. Zeker en vast niet gewoon 8u beelden bezien. Gewoonweg omdat na anderhalf a twee uur je concentratie te ver achteruitgaat.
Re: Graffiti werkgroep
Af en toe worden er wel eens taggers gepakt .. maar probleem is dat je ze op heterdaad moet kunnen pakken of op zijn minst kortelings nadien en er beelden moeten zijn wanneer ze aan het spuiten zijn.
Anders is het gewoon zinloos.
Graffiti droogt zo snel op dat je na 5 minuten al niet meer kunt vaststellen of het vers is al dan niet.
En het zou ook al veel helpen moesten ze bij de NMBS (voornamelijk in de bundels dan) niet overal 'opendeurdag' houden waar je zomaar binnen en buiten wandelt zonder dat er ooit 1 iemand u opmerkt of zal vragen wat je er komt doen.
Majah ..
Anders is het gewoon zinloos.
Graffiti droogt zo snel op dat je na 5 minuten al niet meer kunt vaststellen of het vers is al dan niet.
En het zou ook al veel helpen moesten ze bij de NMBS (voornamelijk in de bundels dan) niet overal 'opendeurdag' houden waar je zomaar binnen en buiten wandelt zonder dat er ooit 1 iemand u opmerkt of zal vragen wat je er komt doen.
Majah ..
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Graffiti werkgroep
Te weten dat op Youtube gasten zitten die het 'cool' vinden hun graffitikunsten met de wereld te delen.
Zulk tuig kan niet streng genoeg gestraft worden want dit is beschadiging van andermans eigendom. Met kunst heeft dit niets te maken.

Re: Graffiti werkgroep
Dit topic nieuw leven inblazen met een fijn voorstel: de enige manier om graffitispuiters te ontmoedigen - en dat heeft de MIVB al begrepen - is onmiddellijk verwijderen OF overspuiten. Dat laatste zou geen al TE groot probleem mogen zijn, neen? Tijdelijk overspuiten in NMBS-grijs of bordeaux? De andere optie is stellen met graffiti NIET laten rijden tot ze zijn overspoten, maar dat is niet echt een optie. Dus zit er niks anders op dan stelplaatsen uit te rusten met grijze/bordeaux spuitbussen
Let wel: het is de bedoeling dat dit tagging en graffiti zal doen afnemen! En gelijkaardige plannen uit het buitenland en uit het verleden bewijzen dat: ik snap niet dat de NMBS eens niet gaat kijken bij de Newyorkse MTA, die in de jaren 70 en 80 met een gelijkaardig probleem zat. Daar was de oplossing (de Clean Train movement) van effectief geen bespoten stellen te laten uitrijden, wat het voor taggers en graffitispuiters veel minder interessant maakte.
mvg
JJN

mvg
JJN
Re: Graffiti werkgroep
Geen bespoten stellen laten uitrijden zal moeilijk zijn, tegenwoordig zijn er amper Breaks waar er geen graffiti opstaat. De klassiekjes zijn ook serieus toegetakeld.
Als dat overspuiten echt werkt kan ik dat enkel toejuichen.
Als dat overspuiten echt werkt kan ik dat enkel toejuichen.

Re: Graffiti werkgroep
De kick zit 'm er voor die mannen oa in van 'hun' stel te zien rondrijden op het net. Als je dat kan voorkomen is er niet veel meer aan. NMBS-spuitploegje op pad sturen met grijs & bordeaux 
mvg
JJN

mvg
JJN