Ik mis de 15 kV van duitsland!rail s schreef:Goed! en ik vermoed dat er ook nog een 2de fout inzit.sncf-sncb schreef:AC 1,5 kV 50Hz!![]()
![]()
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn.
NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
-
Poldevrek
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Is het niet AC 25 kV 50 Hz?rail s schreef:Goed!sncf-sncb schreef:AC 1,5 kV 50Hz!![]()
![]()
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn.
-
rail s
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
HLE 18 (Siemens) ES64U3
Fabrikant Siemens Transportation Systems
Asindeling Bo'Bo'
Spoorwijdte 1435 mm
Maximumsnelheid 200 km/u
Stroomsysteem 1,5kV =
3 kV =
25 kV ~
Motorfabrikant Siemens
Vermogen 6000 kW
Trekkracht 300 kN
Treinbeïnvloeding Memor, Memor 2+, TBL 1, TBL 1+, TBL 2, KVB, ATB, ETCS
Remsysteem KE-GPR-E (D) (ep) mZ NBÜ
Techniek
De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Inzet
De locomotieven zullen worden ingezet in de nationale en internationale reizigersdienst en in trek-duw werken met de I11- en M6-rijtuigen. Door hun topsnelheid van 200 km/u kunnen ze ook op HSL 2 rijden, waar ze de HLE 13 zullen vervangen.
BRON: WIKIPEDIA
Fabrikant Siemens Transportation Systems
Asindeling Bo'Bo'
Spoorwijdte 1435 mm
Maximumsnelheid 200 km/u
Stroomsysteem 1,5kV =
3 kV =
25 kV ~
Motorfabrikant Siemens
Vermogen 6000 kW
Trekkracht 300 kN
Treinbeïnvloeding Memor, Memor 2+, TBL 1, TBL 1+, TBL 2, KVB, ATB, ETCS
Remsysteem KE-GPR-E (D) (ep) mZ NBÜ
Techniek
De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Inzet
De locomotieven zullen worden ingezet in de nationale en internationale reizigersdienst en in trek-duw werken met de I11- en M6-rijtuigen. Door hun topsnelheid van 200 km/u kunnen ze ook op HSL 2 rijden, waar ze de HLE 13 zullen vervangen.
BRON: WIKIPEDIA
Laatst gewijzigd door rail s op 12 dec 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Poldevrek
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...rail s schreef:Nederland (1500kV=)
-
rail s
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Ik hoop dat het nu klopt, iemand die wikipedia wil corrigeren?Poldevrek schreef:Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...rail s schreef:Nederland (1500kV=)
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen? 
-
rail s
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
foutje zeker?sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Haha de samenzwering om gratis loks naar cargo te sluizen staat dus op papier.rail s schreef: Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Concurrentievervalsing op grote schaal...., even EEG bellen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Hallo,
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
-
rail s
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
heb je voor dat klein stukje helemaal een toelating DE nodig?Joris schreef:Hallo,Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
-
Bartjedj
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Zoiets wordt aangeduid als D*, Duitsland met beperkingen.
Zo heb je ook F* om tot in Lille te kunnen rijden.
Dan wordt er ook enkel gekeurd voor dat stuk.
BDJ
Zo heb je ook F* om tot in Lille te kunnen rijden.
Dan wordt er ook enkel gekeurd voor dat stuk.
BDJ
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Hallo,
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Lijkt echt wel een lego loc op deze foto :pJoris schreef:Hallo,
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Als dit de spanningen zijn waarop de locomotief zijn rijtuigen van stroom kan voorzien, dan klopt het welrail s schreef:Wat valt er op???


Wat valt er op???