Goedemorgen,
Gisteravond heb ik het nieuwe spoorboekje gekocht in Antwerpen-Berchem. Eerste indrukken:
- dikker (4,5 cm), zwaarder (1100 g) en duurder (11 euro) dan ooit;
- andere indeling en er staat meer in dan vroeger: na de inleiding in vier talen volgen de alfabetische stationslijst, de lijnschema's van alle lijnen (met km-aanduiding en aansluitende lijnen in de stations), de lijntabellen voor weekdagen, de IC-IR-verbindingen voor weekdagen (nieuw), lijst van P-treinen voor weekdagen (nieuw), lijntabellen, IC-IR-verbindingen en P-treinen (studententreinen) in het weekend, ten slotte de dienstregeling van de enkele overblijvende klassieke internationale treinen.
Verbeteringen:
- lijnnummers duidelijk aangegeven op elke pagina
- in de meeste lijntabellen zijn ook stations van belangrijke aansluitende lijnen opgenomen
- bij 'herkomst' en 'bestemming' zijn nu ook de uren van aankomst of vertrek ingevuld
- in de tabel van lijn 15 vind je alle treinen tussen Antwerpen en Mortsel, ook die van L. 25/27.
Tekorten en fouten zullen er ook wel zijn, maar daar ga ik het voorlopig niet over hebben.
ICT-treinen heb ik alleen gezien in de tabellen 139 (Walibi) en 166 (Lesse-kayak).
Maar ik heb dus nog maar oppervlakkig gekeken.
Paul
Het nieuwe spoorboekje
Re: Het nieuwe spoorboekje
in de versie die in juni is uitgekomen stonden de lijnnummers ook duidelijk genoeg in (daar waar ze in de dec versie 07 ontbraken), de IC IR treinen tijdens de week stonden daar ook al is afzonderlijk in vermeld.
Re: Het nieuwe spoorboekje
P-treinen stonden er ook al apart in, op een manier waar ik niet veel voordeel aan zie voor de reiziger, namelijk in twee kolommen (treinnummer en dan alle haltes met tijd achter elkaar geplakt). Tenzij je het treinnummer kent ben je er dus niets mee.
Als men deze overbodige zaken nu eens eruit zou halen, eventueel de aparte IC/IR-pagina's ook (dit is een aparte brochure die gratis is) kan men al veel pagina's besparen. Versie juni 2008 was ook al 4,2 cm.
Als men deze overbodige zaken nu eens eruit zou halen, eventueel de aparte IC/IR-pagina's ook (dit is een aparte brochure die gratis is) kan men al veel pagina's besparen. Versie juni 2008 was ook al 4,2 cm.
Re: Het nieuwe spoorboekje
Hallo,
Goed nieuws in elk geval voor het nieuwe boekje.
Groeten,
Joris De Mol
Men had rond die nieuwe versie van juni 018 dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...Steven schreef:in de versie die in juni is uitgekomen stonden de lijnnummers ook duidelijk genoeg in (daar waar ze in de dec versie 07 ontbraken), de IC IR treinen tijdens de week stonden daar ook al is afzonderlijk in vermeld.
Goed nieuws in elk geval voor het nieuwe boekje.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Het nieuwe spoorboekje
Same here...Joris schreef: Men had rond die nieuwe versie van juni dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Het nieuwe spoorboekje
k'wist er ook niks van
er zat zelfs niet eens een bon in dat van december...
(zit er nu trouwens een bon in voor het spoorboekje van juni?)
er zat zelfs niet eens een bon in dat van december...
(zit er nu trouwens een bon in voor het spoorboekje van juni?)

Re: Het nieuwe spoorboekje
Evenzo hier, maar tijdens mijn werkzaamheden in de Centraal deze week lagen er bij de weg te gooien papieren twee exemplaren zodat de collectie er vollediger op wordtwrpint schreef:Same here...Joris schreef: Men had rond die nieuwe versie van juni dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.