GERAARDSBERGEN - Volksvertegenwoordiger Guido De Padt (Open VLD) vroeg in naam van enkele minder mobiele senioren een rechtstreekse treinverbinding tussen Geraardsbergen en Oostende. De NMBS liet De Padt nu weten dat de rechtstreekse lijn richting kust er voorlopig niet komt. (jlg)
Bron: Het Nieuwsblad
Dag,
De afkeuring van zijn voorstel lijkt me logisch. Hoe wilde De Padt die verbinding immers realiseren? Men kan toch moeilijk de dieselmotorwagens op niet-geëlektrificeerde lijn 122 laten doorrijden naar Oostende...
GERAARDSBERGEN - Volksvertegenwoordiger Guido De Padt (Open VLD) vroeg in naam van enkele minder mobiele senioren een rechtstreekse treinverbinding tussen Geraardsbergen en Oostende. De NMBS liet De Padt nu weten dat de rechtstreekse lijn richting kust er voorlopig niet komt. (jlg)
Bron: Het Nieuwsblad
Dag,
De afkeuring van zijn voorstel lijkt me logisch. Hoe wilde De Padt die verbinding immers realiseren? Men kan toch moeilijk de dieselmotorwagens op niet-geëlektrificeerde lijn 122 laten doorrijden naar Oostende...
Geraardsbergen - Denderleeuw is anders wel electrisch. Er zijn op weekdagen een aantal piekuurtreinen Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent st. Pieters. Mischien is er voldoende vraag om die op weekeinden in de zomer ook te laten rijden, en door te trekken tot de kust. Maar ook dieselmotorwagens tot aan de kust laten rijden is mogelijk (en wordt zelfs al gedaan).
Wat is er mis met overstappen? In elke gemeente zijn er minder mobiele senioren die naar de kust willen, daarom kan je nog niet van overal directe treinen naar de kust inleggen.
Dat zou kunnen voor enkele ICT-treinen (zie niet in waarom het niet zou gaan) maar de vraag is waar men de grens trekt. Wat de reden van afwijzing van de NMBS is weet ik niet maar ik zou dezelfde beslissing hebben genomen, met reden: voor (letterlijk) "enkele senioren" kan je moeilijk een speciale trein inleggen, en als men hier mee begint dan kan men dit binnen de kortste keren (maanden/jaren) ook doen voor een dozijn andere stations. Het enige probleem is dat men niet wil overstappen.
Dietrich schreef:Dat zou kunnen voor enkele ICT-treinen (zie niet in waarom het niet zou gaan) maar de vraag is waar men de grens trekt. Wat de reden van afwijzing van de NMBS is weet ik niet maar ik zou dezelfde beslissing hebben genomen, met reden: voor (letterlijk) "enkele senioren" kan je moeilijk een speciale trein inleggen, en als men hier mee begint dan kan men dit binnen de kortste keren (maanden/jaren) ook doen voor een dozijn andere stations. Het enige probleem is dat men niet wil overstappen.
Ik kan je daar volledig in volgen, maar de verbinding Oostende-Geraardsbergen is ook wel verre van ideaal te noemen.
Dietrich schreef:Wat is er mis met overstappen? In elke gemeente zijn er minder mobiele senioren die naar de kust willen, daarom kan je nog niet van overal directe treinen naar de kust inleggen.
Maak het reizen voor senioren terug even duur als voor het seniorenbiljet en er zullen al heel wat minder naar de kust willen rijden!
K V B schreef:
Geraardsbergen - Denderleeuw is anders wel electrisch. Er zijn op weekdagen een aantal piekuurtreinen Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent st. Pieters.
Dat is slecht 1 trein op gans de dag en sinds december 2008 staat diene trein terug 7 minuten stil in (A: 7u27 - V: 7u34) Denderleeuw zonder dat er hiermee aansluitingen worden verzekerd..
Enfin na al die jaren wordt diene trein eindelijke met elektrische stellen gereden in de plaats van met die stomme MW41 en kan men dus op de lijn 50a eindelijk 140 km per uur rijden.