Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs?
Concurrent schreef:Jullie zijn dus slimmer dan ik dacht
Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs?
De praktijkopleiding bij DLC valt goed mee heb ik al gehoord, op een van de eerste praktijklessen mag je namelijk zelf al rijden.
Maar geen paniek, uw mentor staat naast u om in te grijpen moest het nodig zijn
Al maar goed dat er wat geholpen word Ik zou niet graag de eerste dag al op een perron staan
Wat ik graag eens geweten had , is of er iemand positieve of negatieve dingen hoort van machinisten van DLC of zo , of ergens al eens horen vertellen heeft...
lol tim die praktijk hangt af van de mentor, bij mij zal je uw eerste dag in opleiding ook al zef rijden, al zal dat niet de volledige dienst zijn aangezien dit vrij veel energievergt, uitleg geven, voordoen, zelf laten doen en ondertussen de dienst nog uitvoeren zoals voorzien
Concurrent schreef:Jullie zijn dus slimmer dan ik dacht
Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs?
Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Jonathan schreef:Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Als je eens naar hun diensten kijkt kunnen ze niet anders. Op iedere rit komen ze wel op een diesellijn.
Jonathan schreef:Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Da's juist de charme van een diesel, die geur als hij passeert. Ik vind juist niet dat dat stinkt, integendeel zelfs.
Ik zie trouwens niet in waarom dat een grote fout zou zijn dat ze voor diesels gekozen hebben. DLC rijdt ook naar Sas Van Gent in Nederland via lijn 55 en daar ligt eveneens geen wasdraad.
Volgens de laatste studies is dieselexploitatie zelfs goedkoper dan elektrische, waarom denk je dat de NMBS anders 35 nieuwe zware diesels zou bestellen?
Daar zit wat in ... Ik vind diesel ook veel interessanter dan elektriciteit , en de geur moet je er maa bijnemen En die wasdraad hangt inderdaad niet overal....
In Duitsland heeft DLC een E-Loc rijden , ik denk een Dispocloc al ik me niet vergis...Misschien dat het ooit nog in België zo ver komt
Enfin we zien wel , morgen eerst CPS eens onderste boven halen
Als zoiets voorbij is gekomen - bij de NMBS-locs is dat minder het geval - stinkt dat verschrikkelijk, vindt ik. Vorige maandag stond ik op perron 1 in Brugge-St-Pieters. Er kwam zo'n DLC ding voorbij met wat goederenwagons, het stonk daar en je kon alles maar wazig zien door de diesel. Komt er een of twee HLE 23'ers voorbij, dan merk je daar 10 seconden later niets meer van. Daarbij, ik ben tegen de privatisering van de spoorwegen
Ik ben helemaal niet tegen privatisering.Ik heb al gehoord via de nmbs dat er volgend jaar een privefirma bijkomt die passagiersvervoer per spoor gaat doen en het jaar erop staan er nog 2 cargobedrijven op z'n poten....
En als je zo denkt over een diesel , koop dan NOOIT een eigen wagen...
En het zou nogal erg zijn als elentrik geur zou achterlatn , want dan zou heel je huis er van vergoten zijn...