Desiro ML in Duitsland: welke dienst
Desiro ML in Duitsland: welke dienst
Hallo
De Desiro ML - ook besteld door de NMBS - is in dienst tussen Köln en Koblenz. Weet iemand welke dienst precies? Is het de RE, de RB of is het de TransRegio (privémaatschappij). Ik wil op 30/12 even gaan kijken wat we over een aantal jaren bij ons mogen verwachten...
Spoorzoeker
De Desiro ML - ook besteld door de NMBS - is in dienst tussen Köln en Koblenz. Weet iemand welke dienst precies? Is het de RE, de RB of is het de TransRegio (privémaatschappij). Ik wil op 30/12 even gaan kijken wat we over een aantal jaren bij ons mogen verwachten...
Spoorzoeker
Re: Desiro ML in Duitsland: welke dienst
als je op mijn site de foto's van innotrans berlijn 2008 opzoekt zal je zien dat deze stellen voor transregio waren en dus ook nog steeds zijn. (staat zo op hun neusje)
Het gaat hier over de zogenaamde Mittelrheinbahn.spoorzoeker schreef:Hallo
De Desiro ML - ook besteld door de NMBS - is in dienst tussen Köln en Koblenz. Weet iemand welke dienst precies?
Alle informatie vind je hier:
http://www.mittelrheinbahn.de/
Beste Spoorzoeker,
Mijn eerste indruk is dat deze stellen goed optrekken en remmen, en wel op een manier die voor de reiziger aangenaam is. De klimaatbeheersing is goed en in de reizigersruimte is er weinig motorlawaai, er zijn ook geen irritante pieptoontjes ("doedelzak").
De inrichting is niet onaangenaam, maar de knalgele bekleding zal waarschijnlijk snel groezelig worden. Zoals bij wel meer modern materieel is er geen verband tussen de stoelopstelling en de plaatsing van de ramen. Ik had graag nog enkele cm meer voor mijn lange benen gehad. Er is maar 1 toilet en er zijn maar 2 stopcontacten in het hele treinstel.
De stellen voor de NMBS zullen 7 meter langer zijn en de NMBS zal een eigen inrichting kiezen.
Als je uit de Hafas een treinnummer met TR krijgt, zit je gebeiteld!spoorzoeker schreef:De Desiro ML - ook besteld door de NMBS - is in dienst tussen Köln en Koblenz. Weet iemand welke dienst precies? Is het de RE, de RB of is het de TransRegio (privémaatschappij). Ik wil op 30/12 even gaan kijken wat we over een aantal jaren bij ons mogen verwachten...
Mijn eerste indruk is dat deze stellen goed optrekken en remmen, en wel op een manier die voor de reiziger aangenaam is. De klimaatbeheersing is goed en in de reizigersruimte is er weinig motorlawaai, er zijn ook geen irritante pieptoontjes ("doedelzak").
De inrichting is niet onaangenaam, maar de knalgele bekleding zal waarschijnlijk snel groezelig worden. Zoals bij wel meer modern materieel is er geen verband tussen de stoelopstelling en de plaatsing van de ramen. Ik had graag nog enkele cm meer voor mijn lange benen gehad. Er is maar 1 toilet en er zijn maar 2 stopcontacten in het hele treinstel.
De stellen voor de NMBS zullen 7 meter langer zijn en de NMBS zal een eigen inrichting kiezen.
-
ah tof
hopelijk steekt de NMBS er iets minder harde stoelen in als de M6'ers
ik had ze rond 20 JULI 2008 al eens in trier gezien

ik had ze rond 20 JULI 2008 al eens in trier gezien

de nmbs heeft te kiezen uit de stoelen die siemens zal voorstellen.
De nmbs heeft een hele tijd terug een grootschalig onderzoek gedaan om te zien welke stoelen het comfortabelste zijn, harde of zachte. De harde werden het best bevonden en worden dus in alle nieuwe treinen geplaatst. Het zou mij heel sterk verbazen moesten ze nu opeens weer voor de zachte stoelen gaan 

-
onderzoek, onderzoek dat kan allemaal
maar je gaat mij echt niet zeggen dat M6 stoelen beter zitten als AM96/I11/I6/I10 stoelen hoor
ik vind de beste stoelen die er zijn de 1e classe TGV (nog niet gemodernisseerd) en die zijn lekker zacht
maar je gaat mij echt niet zeggen dat M6 stoelen beter zitten als AM96/I11/I6/I10 stoelen hoor

ik vind de beste stoelen die er zijn de 1e classe TGV (nog niet gemodernisseerd) en die zijn lekker zacht

dat heeft niks met de hardheid te maken bruno, ik denk dat uw probleem dan eerder ligt bij de vorm van de stoel zelf.
Jawel, ik zit veel liever op de harde M6 stoelen dan de zachte I6 zetels. Voor korte afstanden maakt het niet zoveel uit, maar een uurtje in zon I6 zetel is enorm belastend voor je rug, terwijl dat bij een harde zetel veel minder istreinbruno schreef: maar je gaat mij echt niet zeggen dat M6 stoelen beter zitten als AM96/I11/I6/I10 stoelen hoor![]()

Hallo,
. En toch zou men dat niet meer willen...
Groeten,
Joris De Mol
Dus terug met M1 en L rijtuigen gaan rijden? Harde banken...houten banken zijn bij mijn weten ook zeer hardShrek schreef: De harde werden het best bevonden en worden dus in alle nieuwe treinen geplaatst.

Groeten,
Joris De Mol
Jarenlang hebben ze zo mensen vervoerd zonder problemen, dus zo slecht is hout ook weer nietJoris schreef: Dus terug met M1 en L rijtuigen gaan rijden? Harde banken...houten banken zijn bij mijn weten ook zeer hard. En toch zou men dat niet meer willen...
![]()

(Ik zit trouwens op school uren en uren op houten bankjes zonder dat ik dat in mijn rug voel, ik kan me niet voorstellen om dat in een zachte zetel te doen). De middenweg is natuurlijk het beste, en dan kom je uit bij stoeltjes à la M6

bedankt voor de info over de Desiro ML in Duitsland. Nu weet ik welke trein we moeten uitkiezen.
Spoorzoeker

Spoorzoeker
Omgekeerd: Siemens zal er de stoelen in monteren die de NMBS wil. De stoelen worden overigens niet door de treinfabrikant zelf geproduceert. Bij rollend materieel kan je als opdrachtgever (zeker als je er zoveel bestelt) zeker veel aan het interieur zelf bepalen.Steven schreef:de nmbs heeft te kiezen uit de stoelen die siemens zal voorstellen.
Je ziet dat ook bijvoorbeeld bij de verschillende versies van de FLIRT. De SOB versie heeft een compleet ander interieur dan de SBB versie.
ik neem dat de nmbs kiest, maar ik neem ook aan dat siemens ettelijke voorstellen gedaan heeft op vlak van interieur al dan niet in samenwerking met een paar interne diensten nmbs of op basis van nmbs wensen.