Vrijdag 12 december
Vandaag ging ik museumtreinen spotten in Utrecht en Ypenburg, een wijk in Den Haag. Om 9.10 vertrok ik uit Breda met IC 1926, die in Venlo begonnen was en Den Haag Centraal als bestemming had. Ik zat in deze trein tot aan Dordrecht. Keurig op tijd kwam de trein binnen in Breda en ook was de trein weer op tijd weg. Na een rit van precies 18 minuten kwam de trein om 9.28 aan in Dordrecht. Hier ben ik overgestapt op de stoptrein van Arriva. In Dordrecht Stadspolders kwam Frank erbij, hij zou samen met mij mee gaan. Na een ritje van bijna 1 uur kwam de trein aan in Geldermalsen, alwaar we een korte overstap hadden op de stoptrein naar Utrecht. In Utrecht was het wachten op de museumtrein die we vandaag gingen spotten. Na een tijdje kwam de trein aan:

Toen kwam de museumtrein weer terug:

Nadat de combinatie was geweest zijn wij richting Den Haag Centraal gegaan. Daar zijn we overgestapt op deze trein:

http://nl.youtube.com/watch?v=kJsXFlKREQs
En om 17.30 ben ik op de fiets weer richting mijn warme huisje gegaan.
Zaterdag 13 december
Vandaag is was de open dag bij NedTrain Leidschendam. Om half 8 van huis vertrokken. Afgelopen nacht had het flink gevroren en zo kwam het dat al mijn versnellingen (op de 4e na) allemaal vast gevroren zaten. Hierdoor kwam ik om 8.15 op statio Breda aan, waardoor ik in 5 minuten geld moest pinnen, drinken kopen voor de dag, kaartje afstempelen en naar de trein toe lopen. Gelukkig was ik 1 minuut voor vertrek van mijn trein op het perron. Om 8.20 vertrok DD-AR stam 7808 van station Breda als sneltrein 2222 naar Amsterdam Centraal. In Dordrecht kwam Frank mij weer gezelschap houden. En vanaf Rotterdam kregen we gezelschap van een 3e persoon, Wilson. Met zijn drieën zijn we met de sneltrein tot Delft gereisd en vanaf daar met de IC naar Den Haag Centraal gegaan. In Den Haag zijn we overgestapt op de Randstadrail tram, die bij vertrek uit Den Haag nog even een noodstop maakte. Na een ritje van ongeveer 10 minuten kwamen we aan bij halte Leidschendam-Voorburg. Een klein stukje lopen en toen kwamen we aan bij de open dag. Hier was modern en museum materieel te bewonderen, de meeste waren ook van binnen te bekijken. Dit zijn een paar plaatjes gemaakt van het materieel dat daar stond:

Na 2 uur daar te hebben rondgelopen ben ik weer richting de tram halte gelopen en heb daar de tram genomen richting Den Haag Centraal:

Vanaf hier heb ik de IC naar Amersfoort genomen. Daar heb ik nog wat foto's gemaakt:

Nadat ik deze foto had gemaakt heb ik de IC genomen die richting Amsterdam Zuid ging. Daar ben ik overgestapt op de trein richting 's-Hertogenbosch. Daar nog 1 foto gemaakt:

Toen heb ik de IC genomen richting Breda, die tussen Tilburg en Breda 10 minuten vertraging opliep door een goederentrein die ervoor reed. Om 18.30 kwam de trein aan in Breda en zat mijn dag erop.
Dit waren 2 toffe dagen
Reacties zijn welkom
Groetjes Sander