Fout stoptrein beleid
Fout stoptrein beleid
Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.
Voor Antwerpen-Mechelen zou het dan als volgt zijn.
2x per uur de klassieke stoptrein aangevuld met een trein
Ant Centraal,Ant Berchem,Mortsel Oude God,Duffel,Mech Nek,Mech Centraal
Een interressant concept volgens jullie?
MVG
MVG
Voor mij is dat geen goed voorstel!
Ik woon namelijk in Sint-Katelijne-Waver en hier zou de trein dan niet meer stoppen! Ik vind het in het weekend al erg dat ik maar 1 trein op het uur heb.
En met maar 1 trein, per uur moet ik soms 58 min wachten in A'pen Centraal...
Stoptrein houden zoals hij is.
Nog ander idioot voorbeeld.
Weekend-Trein Mechelen - Leuven
Stopt overal behalve in hever en hambos...
Ik woon namelijk in Sint-Katelijne-Waver en hier zou de trein dan niet meer stoppen! Ik vind het in het weekend al erg dat ik maar 1 trein op het uur heb.
Re: Fout stoptrein beleid
Als die trein vol zit, las je volgens mij beter een P-trein in. Hou ook rekening met de grootheid van de dorpjes, je hebt al twee treinen en nog een die dan nog naar Brussel en Nijvel doorrijdt en stopt enkel in Vilvoorde. In andere dorpjes en gemeenten zitten ze maar met een stoptrein per uur, die dan maar rijdt naar een stad die er dichtbij ligt en ze kunnen dan overstappen. Wees blij met uw verbindingMGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.
MVG

antwerpen brussel is een lijn die al een vlotte bediening heeft, in de spits (tijdens de avond dus) zit er trouwens nog een P trein tussen als ik daar attent mag op maken die komt van brussel en naar rijd tot antwerpen berchem dus denk ni da er nog ruimte is om daar nog treinen te stekenMGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.
MVG
je hebt er nu al 2ir verbindingen, 3 ic verbindingen en 1 L verbinding en daartussen wringen ze de ir manage turnhout nog is
das in totaal 7 verbindingen die je op het stuk hebt tussen mechelen en kontich da betekent theoretisch alle 8,5 minuten een trein op die sporen te zien op dat stuk zonder dat er een goederentrein tussenzit of een losrijdende loc
Volgens mij is er nog een IR a daar, dus ik denkt wel dat er genoeg treinen zijn daarvoor. Het is niet omdat je op een lijn zit waar veel treinen voorbijkomen, dat je er ook meer moet willen, kijk eens naar dorpen/steden die één trein om het uur hebben, zoals vele op de lijn 73/75. Zoals Steven al zij, wees blij met de trein die je elke dag aangeboden wordtSteven schreef:antwerpen brussel is een lijn die al een vlotte bediening heeft, in de spits (tijdens de avond dus) zit er trouwens nog een P trein tussen als ik daar attent mag op maken die komt van brussel en naar rijd tot antwerpen berchem dus denk ni da er nog ruimte is om daar nog treinen te stekenMGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.
MVG
je hebt er nu al 2ir verbindingen, 3 ic verbindingen en 1 L verbinding en daartussen wringen ze de ir manage turnhout nog is
das in totaal 7 verbindingen die je op het stuk hebt tussen mechelen en kontich da betekent theoretisch alle 8,5 minuten een trein op die sporen te zien op dat stuk zonder dat er een goederentrein tussenzit of een losrijdende loc

u hebt het totaal fout begrepen,de huidige full-stoptreinen worden behouden maar ik zou er nog een semi-stoptrein aan TOE voegen om de andere een beetje meer plaats te laten geven. Natuurlijk moet Stkatwav behouden blijven als stopplaats.Pieter schreef:Voor mij is dat geen goed voorstel!
En op alle andere lijnenMGRoverdriver schreef:u hebt het totaal fout begrepen,de huidige full-stoptreinen worden behouden maar ik zou er nog een semi-stoptrein aan TOE voegen om de andere een beetje meer plaats te laten geven. Natuurlijk moet Stkatwav behouden blijven als stopplaats.Pieter schreef:Voor mij is dat geen goed voorstel!