waar hangt onze roze'n uit?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Jonathan schreef:En nadelen:
1 = ge hebt het meeste verantwoordelijkheid, als ge iets verkeerd doet zou het wel eens gedaan kunnen zijn.
2 = als iedereen ligt te slapen moet gij uwe nikkel afdraaien, ook een afront.
Wat jij ziet als nadelen...

1= Verantwoordelijkheid... Zalig. Geeft het gevoel dat iets goed doet, iets belangrijk doet. Velen kijken neer op die bestuurdersjob terwijl ze zelf een hele dag op kantoor achter een pc zitten... Of vertegenwoordiger zijn... Wauw dat zijn zoveel belangrijke jobs t.o.v. een treinbestuurder... ( sarcasm mode )

2= Zalig, om 11:30 al terug thuis 's middags. Net weg voor de grote hitte in de zomer en terwijl iedereen bezweet en plakkerig uit hun wagen ( en de fille ) komt om 18u en nog aan het eten moet beginnen, naar de winkel moet, heb ik mijn berichtjes op de computer nagekeken, gegeten, in de tuin gezeten, geslapen en gaan fietsen in de bossen. Dan heb ik nog een hele avond voor de boeg en tegen 9:30 10:00 kruip ik terug in mijn nest om er om 3 - 4 u terug uit te moeten. ( die 2 u slaap haal ik om 14u wel onder de ruisende bladeren in de tuinstoel in )
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Kulderzipken schreef:Jonathan, ik zou veel liever met een trein rijden dan met een wagen. Als passagier en als bestuurder. Ik vloek soms al als ik met de wagen naar het station moet om te gaan werken. Het gaat niet vooruit. Je staat overal stil. Een wagen is klein. Ik reed zelfs liever met een bus vorig jaar dan met de wagen. Veel te klein en ordinair. :lol:
Een bus is al iets minder ordinair. Die zijn er niet zoveel als wagens.
Maar een trein; the best of both worlds. Je bent evengoed onderweg als met een wagen, maar je staat niet de helft van de tijd in de file. Je kan 160 vlammen door de bebouwde kom, langs mensen hun achtertuin. Je hebt veel plaats. Je kan je boterhammen opeten terwijl je rijdt. Je kan zelfs je handen in je nek leggen, achteruit gaan liggen in je stoel en naar de beste breedbeeld tv met full surround klank kijken, terwijl dat machien zijn ding doet. Cruiscontrol in België mag niet, zonder handen rijden ook al niet... Geef mij maar die trein dan. :P
In jou geval.... Ik hoop voor jou dat je snel oud genoeg bent om je rijbewijs te halen. Koop dan snel een wagentje waar je naar hartelust je ziel kan inleggen en kijk evenveel neer op spoorwegen zoals ik op verkeer doe. ( Ja ik kijk letterlijk en figuurlijk neer op verkeer als ik tegen 140 over het viaduct v/d E19 vlam terwijl daarbeneden al die auto's stil staan 8) .)
Zoals je zegt, je kunt rustig de beste gazet in heel het heelal lezen (De Metro), je kunt uw handschoenen op dat verwarmingrooster leggen en ze zijn mooi warm en je bent veel rapper op uw bestemming. Kunt gij veilig en wel in 25 minuten van Antwerpen-Centraal naar Brussel-Noord geraken? Ik niet, hoor met een auto.
Kulderzipken

Steven schreef:da laatste gevoel da je er neerpent kan ik letterlijk van meespreken :-) ken dat gevoel ook en ik kan u zeggen dat ze daar veel stilstaan op die E19 hoor idem als je onder viaduct van vilvoorde door kan racen :-)
Net zoals tegen 120 door het station van Vilvoorde rijden. Dat spoorviaduct snijdt daar de stad in 2. Dan pas zie je hoe snel je rijdt. Tegen hoge snelheid door grotere stations rijden. Ik zit momenteel goed waar ik zit, maar daarvoor alleen al zou ik bestuurder willen worden :wink: .
Ik ben iemand voor de A of de C reeks in FN 8) .
Steven

Bericht door Steven »

Kulderzipken schreef:
Jonathan schreef:En nadelen:
1 = ge hebt het meeste verantwoordelijkheid, als ge iets verkeerd doet zou het wel eens gedaan kunnen zijn.
2 = als iedereen ligt te slapen moet gij uwe nikkel afdraaien, ook een afront.
Wat jij ziet als nadelen...

1= Verantwoordelijkheid... Zalig. Geeft het gevoel dat iets goed doet, iets belangrijk doet. Velen kijken neer op die bestuurdersjob terwijl ze zelf een hele dag op kantoor achter een pc zitten... Of vertegenwoordiger zijn... Wauw dat zijn zoveel belangrijke jobs t.o.v. een treinbestuurder... ( sarcasm mode )

2= Zalig, om 11:30 al terug thuis 's middags. Net weg voor de grote hitte in de zomer en terwijl iedereen bezweet en plakkerig uit hun wagen ( en de fille ) komt om 18u en nog aan het eten moet beginnen, naar de winkel moet, heb ik mijn berichtjes op de computer nagekeken, gegeten, in de tuin gezeten, geslapen en gaan fietsen in de bossen. Dan heb ik nog een hele avond voor de boeg en tegen 9:30 10:00 kruip ik terug in mijn nest om er om 3 - 4 u terug uit te moeten. ( die 2 u slaap haal ik om 14u wel onder de ruisende bladeren in de tuinstoel in )
merci om da in mijn plaats te zeggen :-) 8)
Kulderzipken

Kom maar aan het spoor werken Jonathan :wink: . Je bent meteen een "nieuwe moderne weldoener". Je stelt je ten dienste v/d maatschappij, net zoals Jezus en de 12 appostelen :lol: .
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dan kun je dat van Jonathan vergelijken met een buschauffeur die naar Spanje rijd.Terwijl iedereen bomen aan het zagen zijn , ben jij als chauffeur alleen aan het rijden...

Ik zou het wel willen doen hoor.Liever snachts werken dan overdag , overdag moet je maar eens naar brussel rijden...EEN ECHTE RAMP noem ik dat :?
phantom27

Bericht door phantom27 »

Stel afgelopen zaterdag nog geplaat te Antw-Berchem,heb er fotos van geplaatst in het andere topic over het roze gevaar :wink: :D
Kulderzipken

Yup, voor de relatie naar Kortrijk-Lille.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Concurrent schreef:Dan kun je dat van Jonathan vergelijken met een buschauffeur die naar Spanje rijd.Terwijl iedereen bomen aan het zagen zijn , ben jij als chauffeur alleen aan het rijden...

Ik zou het wel willen doen hoor.Liever snachts werken dan overdag , overdag moet je maar eens naar brussel rijden...EEN ECHTE RAMP noem ik dat :?
Een beetje leven zoals de meesten zou ik toch ook wel willen doen. Maar buschauffeur? Nooit van zijn levens, liever op eigen bedding :!:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ieder zijn ding , ik kan er moeilijk buiten want we hebben hier zelf een touringcar-onderneming :lol: Ben al veel te veel meegeweest op die buitenlandse pendels en ik ben dat nacht leven , meer dan gewoon geworden.Moest machinist niets voor mij zijn , dan misschien de bus...
En zoals de meeste hier al goed beseffen is dat het verkeer elke dag potvast zit.En zeker naar Brussel , daar is het een echte catastroof.Dan denk ik ook in mezelf , de trein op en volle gas.Maar ik zie me niet bepaald met men gereedschapskoffer en reserve-onderdelen voor liften , de trein instappen.Ik ben nu van miserie gestopt met lifttechnieker te spelen , omdat ik elke dag 2 uurs vastzit in de file , als ze betaald waren OK , maar dat zijn ze dus niet!En dan heb je dagen van 12-14 uur.Daarom rijd ik ook het liefst snachts op de baan , je ziet er bijna geen kat en je kan al eens doorrijden.In het weekend blijf ik dan weer van de baan af,dan komen de jong gasten met hun sjonnycar af en effe later plakken ze tegen de boom ofwel zijn ze de flitspalen aan het testen.Om te zwijgen over de bompa's... En als ik op het spoor terecht kom , zal ik daar zeker geen spijt van krijgen dat ik er aan begonnen ben en ik hoop daar zeker geen sjonny's met een knalpot van hier tot in timboektoe tegen te komen. 8)

Nu terug ter zaken , ik moet ook eens dringend dat roze gevaarte gaan opzoeken , want ik heb m nog niet gezien :oops:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Concurrent schreef: Nu terug ter zaken , ik moet ook eens dringend dat roze gevaarte gaan opzoeken , want ik heb m nog niet gezien :oops:

ik ook nog niet hopelijk deze week meer geluk :P
Shrek

Bericht door Shrek »

in leuven passeert de roze'n ni zeker? :roll:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

zonet ons roosje gekruist terwijl ik in trein Gent - Antwerpen zat (FGSP 14u31)

Moet dus trein 714 geweest zijn :)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Stellen zitten volgens mij in een vaste omloop, zou het dan niet gemakkelijk zijn uit te vissen waar het stel zich bevindt en op welke trein? Of is voor stel 468 een uitzondering gemaakt?
Steven

Bericht door Steven »

nee alles zit idd in een vaste omloop en dus is dat vrij te volgen
Plaats reactie