Van de week was ik in Luxemburg, ik had een Eurodomino voor 5 dagen gekocht ( € 18 ). De bedoeling was om ginder Luxemburg-stad te bezoeken, een beetje rondtrekken in de Ardennen, maar mijn eigenlijke hoofdbedoeling was om het ganse Luxemburgse net af te reizen.
We verbleven de eerste twee nachten in de jeugdherberg (JH) van Wiltz en de laatste twee in die van Luxemburg-stad.
Voor de wandelingen in de Luxemburgse Ardennen, had ik het boekje "Rail et randonnee Luxembourg" (Frans-Duits-Engels) gekocht, uitgegeven door de CFL. Hierin staan 40 bewegwijzerde CFL-wandelingen beschreven van station naar station en er is ook telkens een kaart bijgevoegd. Dat boekje is verkrijgbaar in elk CFL-station en kost € 12, wat niet veel is vergeleken met de prijs van een stafkaart...
Op zondag 9 april spoorden we naar Brussel waar we de Eurocity Iris (Brussel-Zurich) naar Luxemburg namen.
Foto van 2009 die zojuist de EC Iris van Brussel naar Luxemburg gesleept heeft:

(De wagon die je links ziet is een I10 van de IR-trein Luxemburg-Liers.)
Aan de andere kant van de trein was ondertussen SNCF-loc 15019 al aangekoppeld:

Omdat we met de rechtstreekse trein toch te vroeg in Wiltz zouden aangekomen zijn (JH pas open om 17 uur), maakten we nog een ommetje naar Diekirch.
Treinstel 2010 in Diekirch:

Terug in Ettelbruck, foto van stuurrijtuig 001, geduwd door de 4016, met de trein naar Wiltz:

Echt wel overdreven om hier een dubbeldekstrein in te leggen..
In Wiltz stond dan de 4016 op kop met de trein terug naar Luxemburg:
Maandag 10 april maakten we een wandeling van Wiltz naar Kautenbach en in de namiddag een kort bezoek aan Clervaux.
Vertrek aan het station van Wiltz waar de 2014 staat:

In Kautenbach vertrok motorstel 2010 naar Wiltz:

Nu in het station van Kautenbach zelf waar de 3006 met zijn trein naar Liers aankwam, deze trein had 1 oranje 2de klas wagon en voor de rest 3 gemoderniseerde 1ste klas rijtuigen waarvan er 2 gedegradeerd waren tot 2de klas, jammer dat we maar tot Clervaux reden

Ons bezoek aan Clervaux was maar van korte duur en dus we reden de mooie noordlijn naar Luxemburg nog eens af.
In Luxemburg stond DB-loc 181 219-7 klaar met zijn trein naar Dortmund:

Ook nog een foto van motorstel 2201:

De volgende dagen post ik later wel eens..