Dit is de theorie; in de praktijk was er omstreeks 20.45 uur geen pendelbus te bespeuren in Haacht richting Leuven.Steven schreef:Deze treinen zullen beperkt worden tot Haacht. Nadien kunnen reizigers met bussen naar Leuven (en omgekeerd).
De IR naar Leuven met vertrek om 20.23 te Mechelen was zowat de enige die niet met vertraging werd aangekondigd op de tv-schermen, dus dat was zeer verdacht. Effectief, enkele minuten voor het normale vertrek werd de IR beperkt tot Haacht waar overstap mogelijk zou zijn op een pendelbus. Bij aankomst in Haacht stond er evenwel niks te wachten. Na meer dan een kwartier stilstaan in de vrieskou terug op de stilstaande trein gekropen, totdat de treinbestuurder zelf (vermoed ik toch) kwam zeggen dat er een lijnbus (de 284, die dan ook nog eens een kolossale omleiding moet volgen op het sowieso al lange traject) passeerde naar Leuven. Zoals iedereen die naar Leuven moest ben ik daar maar mee opgestapt, en iets na 22.00 uur reden we Leuven binnen.
Chapeau voor de uitstekende informatieverschaffing door het personeel in station Mechelen, op de trein zelf en in station Haacht! Maar waar bleef in godsnaam die pendelbus in station Haacht ? Enfin, liever dit avontuur(tje) dan uren geblokkeerd zitten in een overvolle trein tussen twee stations denk ik maar. Alleen jammer dat het de koudste dag van de eeuw was.