Balans van deze sneeuwdag
Balans van deze sneeuwdag
Nu iedereen (hopelijk) thuis is geraakt, hier even een lijstje met de storingen per lijn en eventueel meer info:
L161 Brussel-Namen : boom over de rails in Bosvoorde > Geen verkeer van 17.00 tot 20.00 (vervangingsbus MIVB)
==> Correctie : blijkbaar iemand dat in het bos zich op de sporen bevond :
http://www.dhnet.be/infos/faits-divers/ ... gnies.html
L161 Brussel-Namen : boom over de rails in Bosvoorde > Geen verkeer van 17.00 tot 20.00 (vervangingsbus MIVB)
==> Correctie : blijkbaar iemand dat in het bos zich op de sporen bevond :
http://www.dhnet.be/infos/faits-divers/ ... gnies.html
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Balans van deze sneeuwdag
was uitzonderlijk met de trein gegaan en alles zo goed als ok.
's morgens de nieuwe snelle verbinding genomen mortsel oude god - brussel noord, stipt op tijd. (breaks)
's avonds was er 22min vertraging op de ir (M5) van 1814 in bru-noord, nu weet ik weer wat koud weer is
ir moest wachten op een een verlate ic (m6) van 1806
zal waarschijnlijk nog een uitloper geweest zijn van de stroompanne.
wel straf die gekoppelde m6-en te zien met locs 27 ertussen, alles besneeuwd en beijzeld, k hoop dat de koppelingen nog goed werkten.
grts
o
's morgens de nieuwe snelle verbinding genomen mortsel oude god - brussel noord, stipt op tijd. (breaks)
's avonds was er 22min vertraging op de ir (M5) van 1814 in bru-noord, nu weet ik weer wat koud weer is

ir moest wachten op een een verlate ic (m6) van 1806

zal waarschijnlijk nog een uitloper geweest zijn van de stroompanne.
wel straf die gekoppelde m6-en te zien met locs 27 ertussen, alles besneeuwd en beijzeld, k hoop dat de koppelingen nog goed werkten.

grts
o
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Balans van deze sneeuwdag
Er wordt vaak denigrerend gedaan over niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. Maar vanmorgen reden vrijwel alle lijnen waar met diesellocomotieven gereden wordt zonder vertraging.
Re: Balans van deze sneeuwdag
de IC Blankenberge - Tongeren van 14:30 te Brussel Zuid was beetje gedraaid.ostbahnhof schreef:wel straf die gekoppelde m6-en te zien met locs 27 ertussen, alles besneeuwd en beijzeld, k hoop dat de koppelingen nog goed werkten.
Beide locs 2744 en 2754 hingen in het midden!
Re: Balans van deze sneeuwdag
ah natuurlijk da, me deze kou raken ze ni zo gemakkelijk oververhitHogersluys schreef:Er wordt vaak denigrerend gedaan over niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. Maar vanmorgen reden vrijwel alle lijnen waar met diesellocomotieven gereden wordt zonder vertraging.

Re: Balans van deze sneeuwdag
Vooral ook omdat diesellocomotieven nog enkel in de goederendienst worden gebruiktHogersluys schreef:Er wordt vaak denigrerend gedaan over niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. Maar vanmorgen reden vrijwel alle lijnen waar met diesellocomotieven gereden wordt zonder vertraging.

Re: Balans van deze sneeuwdag
Maar dieselloc's vallen teminste ni in panne tgv deffecte bovenleidingen.
Re: Balans van deze sneeuwdag
Even geen trein naar Mol
Donderdag 8 januari 2009
Het treinverkeer blijft bijzonder moeilijk verlopen. Tussen Mol en Neerpelt reden er tot 3 uur deze namiddag nog vervangende bussen, omdat een van de wissels in Balen defect was. Oorzaak is de extreme vrieskou, met temperaturen tot min 20. Daarop is de NMBS niet echt voorbereid.
Bron: http://www.internetgazet.be/hamont-achel.aspx
Donderdag 8 januari 2009
Het treinverkeer blijft bijzonder moeilijk verlopen. Tussen Mol en Neerpelt reden er tot 3 uur deze namiddag nog vervangende bussen, omdat een van de wissels in Balen defect was. Oorzaak is de extreme vrieskou, met temperaturen tot min 20. Daarop is de NMBS niet echt voorbereid.
Bron: http://www.internetgazet.be/hamont-achel.aspx
Re: Balans van deze sneeuwdag
Bibke schreef:Even geen trein naar Mol
Donderdag 8 januari 2009
Het treinverkeer blijft bijzonder moeilijk verlopen. Tussen Mol en Neerpelt reden er tot 3 uur deze namiddag nog vervangende bussen, omdat een van de wissels in Balen defect was. Oorzaak is de extreme vrieskou, met temperaturen tot min 20. Daarop is de NMBS niet echt voorbereid.
Bron: http://www.internetgazet.be/hamont-achel.aspx
Ik had prijs, ik heb een vervangbus mogen nemen. Het leuke was dat in de bus een dakvenster nog een stukje openstond (vastgevroren, dus dichtdoen ging niet) lekker lang in de kou mogen meerijden dus.
Re: Balans van deze sneeuwdag
Je bericht van van 7-01-2009, dus gisterenHogersluys schreef:Er wordt vaak denigrerend gedaan over niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. Maar vanmorgen reden vrijwel alle lijnen waar met diesellocomotieven gereden wordt zonder vertraging.
Trein Neerpelt - Antwerpen-C van 09u34 (gereden met 2 stellen MW41) kwam aan in Neerpelt met 5 minuten vertraging, Vertrekt dan ook met 5 minuten vertraging.
Halte Overpelt, Trein wil vertrekken maar wielen slippen op het gladde spoor.
Na 2 pogingen horen we deur open gaan iemand stapt uit en even later dan tog weg geraakt.
al 10 minuten vertraging.
Dan in Lommel, tijdje voor het station kruist trein een overweg met drukke baan. Slagbomen zijn stuk trein moet stoppen, en even later stapvoets verder rijden tot na de overweg (lichten werkten, bareel bleef open) op dat moment 15 minuten vertraging.
Dan station Mol, waar trein moet koppelen aan de trein komende van Hasselt. De treinen willen niet koppelen.
Uiteindelik is de L trein (Antwerpen-c - Mol) die in Mol klaarstond, achter onze trein gekoppeld en de Trein die van hasselt kwam werd dan L-trein.
Totale vertraging op dat moment 25 minuten.
Re: Balans van deze sneeuwdag
Merci voor de beschrijving van men rit naar geel gisterenelriverslide schreef:Je bericht van van 7-01-2009, dus gisterenHogersluys schreef:Er wordt vaak denigrerend gedaan over niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. Maar vanmorgen reden vrijwel alle lijnen waar met diesellocomotieven gereden wordt zonder vertraging.
Trein Neerpelt - Antwerpen-C van 09u34 (gereden met 2 stellen MW41) kwam aan in Neerpelt met 5 minuten vertraging, Vertrekt dan ook met 5 minuten vertraging.
Halte Overpelt, Trein wil vertrekken maar wielen slippen op het gladde spoor.
Na 2 pogingen horen we deur open gaan iemand stapt uit en even later dan tog weg geraakt.
al 10 minuten vertraging.
Dan in Lommel, tijdje voor het station kruist trein een overweg met drukke baan. Slagbomen zijn stuk trein moet stoppen, en even later stapvoets verder rijden tot na de overweg (lichten werkten, bareel bleef open) op dat moment 15 minuten vertraging.
Dan station Mol, waar trein moet koppelen aan de trein komende van Hasselt. De treinen willen niet koppelen.
Uiteindelik is de L trein (Antwerpen-c - Mol) die in Mol klaarstond, achter onze trein gekoppeld en de Trein die van hasselt kwam werd dan L-trein.
Totale vertraging op dat moment 25 minuten.

-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Balans van deze sneeuwdag
had eerder al vermeld dat ik maandagavond 22 min moest wachten op mijn trein in BRU noord richting antwerpen.
begreep niet dat de nmbs de amsterdammer niet per uitzondering in brussel noord liet stoppen.(rond 1810)
een perron vol verkleumde mensen en een half lege trein die dan voorbij rijdt naar antwerpen... is dat plots de heilige koe van de nmbs geworden?
op de avond int trein naar basel mochten wel heel wat reizigers mee voor onderweg richting ardennen wegens afgeschafte treinen...
herinner me ook dat de ic antwerpen - hasselt een 15 jaar terug die tussen berchem en hasselt nergens stopte en de rit in minder dan 60 minuten deed!!! op de ttb dag een stop moest maken in lier om dagjesmensen op te pikken, mensen die misschien nooit de trein nemen.
vaste reizigers zien dan een trein voorbij rijden...., klopt ergens niet!
grts
o
begreep niet dat de nmbs de amsterdammer niet per uitzondering in brussel noord liet stoppen.(rond 1810)
een perron vol verkleumde mensen en een half lege trein die dan voorbij rijdt naar antwerpen... is dat plots de heilige koe van de nmbs geworden?
op de avond int trein naar basel mochten wel heel wat reizigers mee voor onderweg richting ardennen wegens afgeschafte treinen...
herinner me ook dat de ic antwerpen - hasselt een 15 jaar terug die tussen berchem en hasselt nergens stopte en de rit in minder dan 60 minuten deed!!! op de ttb dag een stop moest maken in lier om dagjesmensen op te pikken, mensen die misschien nooit de trein nemen.
vaste reizigers zien dan een trein voorbij rijden...., klopt ergens niet!
grts
o
Re: Balans van deze sneeuwdag
De INT-treinen zijn altijd toegankelijk voor binnenlandse reizigers.
Dat ze de Benelux niet laten stoppen, komt ook deels doordat men in Brussel een heilige schrik heeft om die te laat aan de grens te hebben.
Sja, de problemen van de Benelux beginnen nu in de andere richting te werken...
BDJ
Dat ze de Benelux niet laten stoppen, komt ook deels doordat men in Brussel een heilige schrik heeft om die te laat aan de grens te hebben.
Sja, de problemen van de Benelux beginnen nu in de andere richting te werken...
BDJ
Re: Balans van deze sneeuwdag
En de Thalys dan?Bartjedj schreef:De INT-treinen zijn altijd toegankelijk voor binnenlandse reizigers.
Er moet echt iets aan die Benelux gedaan worden... de HSL laat nog wel even op zich wachten, maar zoals het nu met de Benelux gaat kan echt niet. Jammergenoeg heeft niemand in Brussel of Utrecht dat goed door...Dat ze de Benelux niet laten stoppen, komt ook deels doordat men in Brussel een heilige schrik heeft om die te laat aan de grens te hebben.
Sja, de problemen van de Benelux beginnen nu in de andere richting te werken...
BDJ
Re: Balans van deze sneeuwdag
Dat is geen INT trein, dat is een THAAlexNL schreef:En de Thalys dan?
