Overgang van wat naar wat?Bartjedj schreef:Mechelen zit in de overgangsfase
Stroompanne zet L25, 27 en 53 in het donker
-
Re: Stroompanne zet L25, 27 en 53 in het donker
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
overgang van relais seinpost naar EBP seinpost, die overgang gaat altijd in stappen (het is niet te doen om alles in 1 keer over te schakelen).
-
Oei, zijn die EBP's nog altijd niet volledig in bedrijf, hoeveel jaar zijn ze daar al niet aan bezig? Enne, die zijn toch gebouwd rond Stratus-computers van Siemens, is dat nog wel gesupporteerd?
Ik dacht dat het de overgang betrof van EBP naar het volgend systeem...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
We werken nog steeds met EBP. Ondertussen zitten we wel al aan release 15, geloof ik. Niet dat ik weet of dat er iets mee te maken heeft...
de concentratie van de seinhuizen (want onder dat project valt heel die toestand) doe je niet van vandaag op morgen. Die werken zouden min of meer afgewerkt geraken tegen 2012.jan_olieslagers schreef:Oei, zijn die EBP's nog altijd niet volledig in bedrijf, hoeveel jaar zijn ze daar al niet aan bezig? Enne, die zijn toch gebouwd rond Stratus-computers van Siemens, is dat nog wel gesupporteerd?
Inderdaad niet, in Denderleeuw is men nog niet eens klaar met de ruwbouw van het nieuwe seinhuis. 

In Dendermonde ook nog niet...Dietrich schreef:Inderdaad niet, in Denderleeuw is men nog niet eens klaar met de ruwbouw van het nieuwe seinhuis.
op vele plaatsen nog niet, er zijn nog steeds meer dan 300 seinhuizen in dienst. als je wil eindigen op 31 is er nog veel werk. Al gaat het vooruit op dit moment. Soms schrapt men 7 of 8 kleine seinhuizen af per stap die men neemt.
Dendermonde is gepland voor 2010, Denderleeuw en Mechelen voor 2012.
Er zijn er al minder dan 300, dacht ik. Het gaat immers inderdaad vooruit.
er zijn inderdaad van die momenten in het jaar dat er echt veel (vooral kleine) seinhuizen met bosjes verdwijnen en opgenomen worden in het beheer van de grote blokposten.groentje schreef:Er zijn er al minder dan 300, dacht ik. Het gaat immers inderdaad vooruit.
In Mechelen is de volgende stap gepland in maart. Dan komt de nieuwe installatie in dienst, en dus ook de nieuwe seinen.
BDJ
BDJ