beervelde 30 december 2008

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

beervelde 30 december 2008

Bericht door overweg13 »

Dag

Vandaag ben ik naar Beervelde getrokken om de plaatselijke sfeer op te snuiven, met een shoppingbiljet nog wel. Ik heb er amper een uurtje gestaan, niet geshopt, maar blijkbaar waren het toch vooral shoppers die belangstelling toonden voor de nieuwe stoptreinen. Met Gent, Sint-Niklaas en Antwerpen binnen treinbereik hoeft ons dat in deze dagen niet te verbazen.

Zo'n twintigtal parkeerplaatsen waren ingenomen, en ook de fietsenstalling was niet helemaal leeg. Is dit een hoopvol teken?
Afbeelding Uiteraard is lijn 59 druk. Ik moest dan ook niet lang wachten op deze 3033 Gent - Antwerpen met ms 528.
Afbeelding Dan was het weer tijd om de halte van wat dichterbij te inspecteren: dat Beervelde een landelijke halte is, moge hier duidelijk zijn:
Afbeelding Ook hier worden bepaalde halteborden in een hoek van ongeveer 30 ° (schatting)... geplaatst. De barreel is wel erg primitief.
Afbeelding En dan werd het tijd voor wat treinen, sommige, zoals deze 2662 Antwerpen - Gent (ms 828) met vertraging. Met photoshop en veel geduld heb ik hem zo goed als graffitivrij gekregen.
Afbeelding De L-trein werd op de voet gevolgd door IC 713 Antwerpen - Lille (ms 464):
Afbeelding En dan werd het tijd voor wat goederen: 2021, spijtig genoeg met het neusje in de schaduw, mogelijk met trein 43569, maar dat laatste met het nodige voorbehoud:
Afbeelding Even later zowaar de 7842, eenzaam en verlaten in deze tijd van het jaar waarin de eenzaamheid nog extra in de verf gezet wordt.
Afbeelding En achteraan met een dubbele rode knipoog:
Afbeelding Dan kwam er opnieuw een IC aangereden: 1835 Antwerpen - Oostende (ms 443):
Afbeelding En voor de liefhebbers van meer trein en minder halte:
Afbeelding De IC's van de relatie Oostende - Antwerpen kruisen elkaar ongeveer in Beervelde. Het was dan ook niet lang wachten op de 1813 Oostende - Antwerpen, met ms 542.
Afbeelding Dezelfde trein achteraan:
Afbeelding En dan kwam deze 2016 aangereden. (Mogelijk 43568, maar zeker ben ik niet): één keer met haltebord, één keer wat closer:
Afbeelding Afbeelding Nog even een fantasietje met de keerlus voor de auto's. De trein is IC 734 Kortrijk - Antwerpen met ms 469:
Afbeelding En dan werd het stilaan tijd om terug te keren naar het perron richting Gent. De L-trein wordt met 17 minuten vertraging aangekondigd: de omroepinstallatie wordt keurig gebruikt:
Afbeelding Afbeelding En het echte fantasietje heb ik voor het einde gehouden:
Afbeelding Het was zonnig en koud, heerlijk weer, kortom. Het was meer dan 25 jaar geleden dat ik in Beervelde nog voet aan de grond gezet hadden. Ik hoop dat jullie er evenzeer kunnen van genieten als ik.
Met vriendelijke groet

overweg13
timothy_Vermeulen

Re: beervelde 30 december 2008

Bericht door timothy_Vermeulen »

mooie reportage !
Presario

Bericht door Presario »

Mooie foto's! Varkensneus mooi gefotoshopt :)!
overweg13

Bericht door overweg13 »

Bedankt!
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

overweg 13,

Proficiat met je mooie foto's;Doe zo voort hé!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Opzij van het gebouw heet het station ouderwets Beirvelde, kant sporen is het Beervelde geworden maar een likje verf zou wonderen kunnen doen!
Hoe dan ook mooie plaatjes, en ik hoop dat het niet te erg vroor...
De trein.
Alleen voor durvers.
overweg13

Bericht door overweg13 »

dekooiker schreef:Opzij van het gebouw heet het station ouderwets Beirvelde, kant sporen is het Beervelde geworden maar een likje verf zou wonderen kunnen doen!
Hoe dan ook mooie plaatjes, en ik hoop dat het niet te erg vroor...
Eigenlijk was het in de zon best te doen. Op het perron richting Gent was het wel koud (schaduw van station en bomen), en als je trein dan nog meer dan een kwartier vertraging heeft... Maar ik floreer eerder bij -5 dan bij +30.
Dat likje verf, dat zullen we moeten vergeten, vrees ik. Tenzij de NMBS ertoe besluit het gebouw te verkopen. Maar dan kan het nog erger mishandeld worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Infrabel richt al haar nieuwe haltes op dergelijke manier in. Station Evergem lijkt er als twee druppels water op (behalve dan dat L58 enkelspoor en niet-geëlektrificeerd is natuurlijk). Ook opvallend is de elektrische stationsklok. Tegenwoordig bestaan er toch betere systemen?
Steven

Bericht door Steven »

Die stationsklokken maken ook deel uit van de huisstijl, in Duitsland en Zwitserland zijn die zelfs te koop in de spoorwegshops en dit in verschillende maten en uitvoeringen (van wandmodel tot polshorloge). De digitale klokjes die in sommige stations opduiken hebben eerder een koudere sfeergevoel (persoonlijke mening). De meeste van doe grote klokken hebben trouwens een elektronische aandrijving op het kleine motortje na is er niet veel mechanisch te vinden aan onderdelen.
Trammist

Bericht door Trammist »

Dit station ziet er prima uit! Vooral die derde foto! :D
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Trammist schreef:Dit station ziet er prima uit! Vooral die derde foto! :D
heee valt mij plots iets op bij die 3e foto :shock:
er hangt daar ook een dienstregelingenblad onder: zaterdag, zondag en feestdagen, terwijl er dan geen enkele trein komt :)
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:
Trammist schreef:Dit station ziet er prima uit! Vooral die derde foto! :D
heee valt mij plots iets op bij die 3e foto :shock:
er hangt daar ook een dienstregelingenblad onder: zaterdag, zondag en feestdagen, terwijl er dan geen enkele trein komt :)
die bordjes zijn waarschijnlijk een zekere standaard aan het worden, ze hadden er echter een vak meer moeten op voorzien.
Plaats reactie