Bevroren 13en ???

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door nighttrain »

Maar betreffende die T 13,als die onder spanning staat,met de verbruikers aan , gaat die transfo werken dus die olie zal opwarmen enz ,vanwaar komt het probleem dan?
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:Maar betreffende die T 13,als die onder spanning staat,met de verbruikers aan , gaat die transfo werken dus die olie zal opwarmen enz ,vanwaar komt het probleem dan?
Ik begreep dat tijdens electrisch recuperatieremmen het verbruik via de trafo te klein is om hem op temperatuur te houden, dit door de enorme massa koude lucht die erover gezogen wordt (idem bij -15 als bij +30).

Bij nachtventilatie is het enige verbruik de compressor en nog wat en/of misschien stond hij wel onder 3kV en dus zonder spanning op trafo ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door Steven »

de opwarming van de transfo door hem te gebruiken was blijkbaar onvoldoende tov de koude luchtstroom die er over stroom, deze luchtstroom versterkte nog eens door de ventilatie van de elektrische remming. Waardoor de afkoeling van de transfo nog eens versterkt.
lucian

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door lucian »

Bij ons hangt er een nota dat we de dynamische rem MOETEN afzonderen bij een een rit met 13en.
Het is idd bij het tussenkomen van de dynamische rem dat de extra ventilatie aanslaat en met deze ijskoude temperaturen
de transfo invriest :mrgreen:
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door dentheo »

lucian schreef:Bij ons hangt er een nota dat we de dynamische rem MOETEN afzonderen bij een een rit met 13en.
Het is idd bij het tussenkomen van de dynamische rem dat de extra ventilatie aanslaat en met deze ijskoude temperaturen
de transfo invriest :mrgreen:

haha de nieuwe procedure is er... en alleen als het vriest neem ik aan
Theo
Groeten vanop de Heide
Satyricon

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door Satyricon »

Normaal moeten treinen daar zonder al te veel problemen tegen kunnen. Bepaalde mensen hebben gewoon niet goed werk geleverd. Als het te warm wordt dan is het ook wel altijd iets :roll:.
Stijn014

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door Stijn014 »

Toch wel wat schade door de koude blijkbaar:
De vrieskou van de afgelopen dagen heeft heel wat schade aangericht aan het rollend materieel. Heel wat van deze schade kon snel hersteld worden door onze technici. Andere schade blijkt een veel grotere impact te hebben op de meer vitale delen van het materieel zoals de tractieonderdelen (motoren, hoogspanningscircuits, enz …).

Vooral de motorstellen hebben te lijden onder deze averij omdat de tractieonderdelen zich onderaan de motor bevinden en dus extra blootgesteld zijn aan de weersomstandigheden.

De technische ploegen van onze werkplaatsen werden versterkt en de planning werd aangepast om deze extra werkbelasting te kunnen opvangen. Door het grote aantal averijen – en de grote impact ervan – blijft tot op vandaag nogal wat materiaal onbeschikbaar. Hierdoor rijden sommige piekuur treinen met een verminderde samenstelling.

Onze technici doen al het mogelijke om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

We verontschuldigen ons voor de hinder die dit voor onze reizigers zou kunnen veroorzaken.
bron: de nmbs site
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door HLE 2302 »

ze zitten overal met een matrieel te kort, breaks te kort, zelfs klasiekjes !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bevroren 13en ???

Bericht door Joris »

Hallo,
Als de 13'ers problemen hadden, hoe zat het dan met de 3000'en?
En hoe hebben ze op Luik-Luxemburg dan de defecten opgelost als die er waren? 15? 55?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie