Netabonnement aanvragen
- Dieselfreak
Netabonnement aanvragen
Ik ben van plan eens een netabonnement voor één week te kopen. Wat heb je daarvoor nodig? Alleen je identiteitskaart en een pasfoto (en geld natuurlijk)? Kun je dat gewoon aan het loket aanvragen? En kan dat op gelijk welke dag van de week beginnen en eindigen? Ik neem ook aan dat het niet geldig is op HST's. Zijn er verder nog bepaalde treinen die niet inbegrepen zijn in het netabonnement? Op de site van de nmbs vind ik hier niets over.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Netabonnement aanvragen
Je moet een aanvraagformulier invullen en samen met een pasfoto afgeven aan een loket.Dieselfreak schreef:Ik ben van plan eens een netabonnement voor één week te kopen. Wat heb je daarvoor nodig? Alleen je identiteitskaart en een pasfoto (en geld natuurlijk)? Kun je dat gewoon aan het loket aanvragen? En kan dat op gelijk welke dag van de week beginnen en eindigen? Ik neem ook aan dat het niet geldig is op HST's. Zijn er verder nog bepaalde treinen die niet inbegrepen zijn in het netabonnement? Op de site van de nmbs vind ik hier niets over.
Normaal kunnen ze dan onmiddellijk een moederkaart maken (in Heide was dat toch zo).
Het aanvraagformulier vind je hier:
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php
- Dieselfreak
Ah, maar er staat dat je dat formulier moet printen, en ik heb geen printer!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dan moet je dat formulier aan het loket vragen en eventueel ter plaatse invullen.Dieselfreak schreef:Ah, maar er staat dat je dat formulier moet printen, en ik heb geen printer!
- Dieselfreak
Ah, goed. Maar, wat betekent die "NET + NS"? Staat dat soms voor "Nederlandse Spoorwegen"?
NET + NS op dat formulier betekent (denk ik): Belgische net + stuk Visé Gr. - MaastrichtDieselfreak schreef:Ah, goed. Maar, wat betekent die "NET + NS"? Staat dat soms voor "Nederlandse Spoorwegen"?
Als je ook naar Nederland en/of Luxemburg wil kan je beter een Benelux Tourrail kaart kopen.
http://www.b-rail.be/int/N/offers/benelux/index.php
Die is ook geldig op Eurocity treinen en met speciaal Pass-tarief op Thalys.
-
ik heb zo al eens een netkaart voor een week genomen
loketbediende wist eerst niet hoe hij het kon krijgen, hij heeft iemand gebelt, en hij moest gewoon een afstand van meer dan 150 km invullen ofzo
je moederkaart is direct gemaakt, je moet gewoon op een papiertje dat ze in het station hebben wat gegevens invullen, een ID kaart heb je zelfs niet nodig
op je kaart staat er dan: treinkaart geldig op het hele NMBS-net, en soms kijken TBG's er wel eens raar naar

loketbediende wist eerst niet hoe hij het kon krijgen, hij heeft iemand gebelt, en hij moest gewoon een afstand van meer dan 150 km invullen ofzo

je moederkaart is direct gemaakt, je moet gewoon op een papiertje dat ze in het station hebben wat gegevens invullen, een ID kaart heb je zelfs niet nodig

op je kaart staat er dan: treinkaart geldig op het hele NMBS-net, en soms kijken TBG's er wel eens raar naar

Dag
Die nettreinkaart is een treinkaart als alle andere. Ik heb ze al een tijdje, al valideer ik ze niet zo vaak, maar als ik het me goed herinner kun je op je aanvraagformulier, dat door een loketbediende uit zijn printer gehaald kan worden, gewoon NET aankruisen.
Je kunt die kaart voor 1 week, 1 maand of 1 jaar valideren, en de begindatum maakt niets uit.
Die nettreinkaart is een treinkaart als alle andere. Ik heb ze al een tijdje, al valideer ik ze niet zo vaak, maar als ik het me goed herinner kun je op je aanvraagformulier, dat door een loketbediende uit zijn printer gehaald kan worden, gewoon NET aankruisen.
Je kunt die kaart voor 1 week, 1 maand of 1 jaar valideren, en de begindatum maakt niets uit.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Thalys kan worden gebruikt met een toeslag:Dieselfreak schreef:Ik ben van plan eens een netabonnement voor één week te kopen. Wat heb je daarvoor nodig? Alleen je identiteitskaart en een pasfoto (en geld natuurlijk)? Kun je dat gewoon aan het loket aanvragen? En kan dat op gelijk welke dag van de week beginnen en eindigen? Ik neem ook aan dat het niet geldig is op HST's. Zijn er verder nog bepaalde treinen die niet inbegrepen zijn in het netabonnement? Op de site van de nmbs vind ik hier niets over.
http://alg_voorw.b-rail.be/pdf/NL0302003001%20Thalys%20Tarieven%20Belgie_19122008.pdf
Toeslag 6 euro, behalve naar Oostende, dan is het 3,20 (tweede klas):
http://alg_voorw.b-rail.be/pdf/NL0302007000%20Thalys%20Prijzen_14122008.pdf
In de ICE alleen geldig met een aansluitend ticket vanaf de grens:
http://alg_voorw.b-rail.be/pdf/NL0103008000%20Algemeen%20Bijzonderh%20bep%20netten_10122006.pdf
Alhoewel die tekst ietwat achterhaald is, want ICE-reserveringen zijn niet meer verplicht en voor binnenlandse trajecten zijn ook tickets te koop.
Groetjes,
Rian