bastogne-libramont lijkt mij zoizo de lijn met de meeste charmes om te kopen, maar moest ik echt het budget hebben zou ik gewoon een nieuwe spoorlijn aanleggen met allerlei architecturale hoogstandjes Bruggen, geluidsschermen, viaducten en een bovenleiding zoals ze nog nooit gebouwd zijn (de 2de havenontsluiting komt hiervoor zeker in aanmerking )
Moest ik één bouwen dan leg ik L82 tot Brakel terug. Deze kan dan van L89 aftakken op de plaats waar deze vroeger lag. Tot net voor Brakel (N8) is het origineel tracé nog vrij.
Daar gaat deze inwoner van Kontich helemaal mee akkoord
Er is veel verdwenen dat nu zijn nut zou kunnen bewijzen.
Vroeger was de opbraak dan weer de enige zinvolle maatregel.
Dju toch.
Als eerste zou ik de order bij AnsaldoBreda annuleren (dat ze die V250's maar ergens stoppen waar de zon niet schijnt), en daarna een mooie order bij Siemens doen voor een reeksje Velaro's. Daarna zou ik de HSL-Zuid nog gaan uitbouwen zodat die ook Leeuwarden en Groningen aandoet, en doorgaat naar Hamburg. In België zou ik Lijn 4 iets uitbouwen zodat hij aansluit op de HSL richting Frankrijk.
Als ik dan mag kiezen welke lijn ik koop dan zal het de lijn 161-162 zijn van Brussel Noord tot Luxemburg stad. En ik zal dan wel type 18 met M6 in trek-duw formatie inzetten en voor de goederen neem ik een aantal type 13