de bewuste foto is gemaakt in het vorige (nog bestaande maar niet in gebruik zijnde) station van de luchthaven.TrainzDr3ver schreef:Mogen daar eigelijk foto's en filmpjes gemaakt worden op station Brussel-Nationale-Luchthaven?
stationsnaambordjes
Re: stationsnaambordjes
Re: stationsnaambordjes
In de PZ mogen foto's en films gemaakt worden. Dit is alles waar je kan komen zonder passagier te zijn.
Eens voorbij de grenscontrole is fotografie edg. in principe verboden.
BDJ
Eens voorbij de grenscontrole is fotografie edg. in principe verboden.
BDJ
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: stationsnaambordjes
Alle actuele stations ja, tenminste, sinds Amsterdam Holendrecht vandaag weer wel jatreinbruno schreef:je had toch al alle bordjes in holland

Re: stationsnaambordjes
Voor zover ik weet is fotografie enkel formeel verboden in de paspoort- en veiligheidscontrolezones.Bartjedj schreef:In de PZ mogen foto's en films gemaakt worden. Dit is alles waar je kan komen zonder passagier te zijn.
Eens voorbij de grenscontrole is fotografie edg. in principe verboden.
BDJ
Re: stationsnaambordjes
De DDR? Bijna. Wel hetzelfde land iig 
Grevenbroich, 21 februari 2009. Eindelijk mijn DRIEDUIZENDSTE stationsnaambordje.
BUIG voor dit zwerverskrot 

Grevenbroich, 21 februari 2009. Eindelijk mijn DRIEDUIZENDSTE stationsnaambordje.



Re: stationsnaambordjes
Een mooie collectie van Duitse bordjes!
Het is ook interessant om eens naar de evolutie van het fontgebruik op stationsnaambordjes te kijken. De evolutie vanaf de jaren 1960 om slechts een weliswaar goed leesbaar maar totaal karakterloos font als Helvetica te gebruiken is een trieste zaak, alhoewel er thans hier en daar van wordt afgeweken (zoals de MIVB die een eigen font bezigt, of een aantal van de recentere Duitse voorbeelden uit de foto).
Bij de NMBS heeft deze kwaal vrij laat toegeslagen: de nieuwere (niet-verlichte) stationsnaamborden in Helvetica-stijl zijn niet om aan te zien, vergeleken met de "oude" modellen die gelukkig nog steeds worden geplaatst, de laatste tijd dikwijls in schuine opstelling voor betere zichtbaarheid vanuit de trein, wat overigens hoegenaamd geen nieuwe vinding is want vele jaren geleden gebeurde dit ook al.
Om terug te keren naar Duitsland, in en om Berlijn zijn er nog enkele voorbeelden terug te vinden van het prachtige Fraktur-font (officieel verboden door de nazi's in 1941), o.a. in het Nordbahnhof, zie http://www.flickr.com/photos/lhoon/2192227058/. (Foto is niet van het bordje zelf, maar van een wegwijzer in het station, de foto die ik van het bordje had gemaakt kwam onvoldoende scherp uit).
Het is ook interessant om eens naar de evolutie van het fontgebruik op stationsnaambordjes te kijken. De evolutie vanaf de jaren 1960 om slechts een weliswaar goed leesbaar maar totaal karakterloos font als Helvetica te gebruiken is een trieste zaak, alhoewel er thans hier en daar van wordt afgeweken (zoals de MIVB die een eigen font bezigt, of een aantal van de recentere Duitse voorbeelden uit de foto).
Bij de NMBS heeft deze kwaal vrij laat toegeslagen: de nieuwere (niet-verlichte) stationsnaamborden in Helvetica-stijl zijn niet om aan te zien, vergeleken met de "oude" modellen die gelukkig nog steeds worden geplaatst, de laatste tijd dikwijls in schuine opstelling voor betere zichtbaarheid vanuit de trein, wat overigens hoegenaamd geen nieuwe vinding is want vele jaren geleden gebeurde dit ook al.
Om terug te keren naar Duitsland, in en om Berlijn zijn er nog enkele voorbeelden terug te vinden van het prachtige Fraktur-font (officieel verboden door de nazi's in 1941), o.a. in het Nordbahnhof, zie http://www.flickr.com/photos/lhoon/2192227058/. (Foto is niet van het bordje zelf, maar van een wegwijzer in het station, de foto die ik van het bordje had gemaakt kwam onvoldoende scherp uit).
Re: stationsnaambordjes
Verboden door de Nazi's? Pardon? 
Dit is anno 2009 nog steeds te zien, overigens in weerwil van enige redelijkheid


Dit is anno 2009 nog steeds te zien, overigens in weerwil van enige redelijkheid

