Tegen dinsadag moet ik een ppt maken voor mechanica over technische gegevens van treinen.
Dus ook motoren maar hoe werken die eigenlijk
vb bij
27 enkel 3KV=
13 3KV= en 25KV~
16 3KV=, 25KV~ en 15KV~
worden die dan omgevormd naar 3KV
en bij de 27 zijn da dan 2 motoren?
Informatie motoren
Re: Informatie motoren
Mijn kleine bijdrage: er zitten hier betere specialisten:b-loc schreef:Tegen dinsadag moet ik een ppt maken voor mechanica over technische gegevens van treinen.
Dus ook motoren maar hoe werken die eigenlijk
vb bij
27 enkel 3KV=
13 3KV= en 25KV~
16 3KV=, 25KV~ en 15KV~
worden die dan omgevormd naar 3KV
en bij de 27 zijn da dan 2 motoren?
Ik denk dat al die loks 4 motoren hebben.
27+16 rijden op gelijkstroom , 13 op wisselstroom .
Motoren op 3000 V Dc zijn er volgens mij NIET. Wel 1,5-1,8kV.
Bij moderne loks met motoren op wisselstroom gaat men eerst uit al de verschillende bovenleidingsspanningen een gelijkspanning maken 1,5 tot 1,8 kV.
Uit deze gelijkspanning maakt men dan met electronica terug een driefasige wisselspanning die men aan de motoren levert.
Deze driefasige wisselspanning varieert in spanning en frequentie zodat men "traploos" kan optrekken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Informatie motoren
En bij motorstellen?dentheo schreef:Mijn kleine bijdrage: er zitten hier betere specialisten:b-loc schreef:Tegen dinsadag moet ik een ppt maken voor mechanica over technische gegevens van treinen.
Dus ook motoren maar hoe werken die eigenlijk
vb bij
27 enkel 3KV=
13 3KV= en 25KV~
16 3KV=, 25KV~ en 15KV~
worden die dan omgevormd naar 3KV
en bij de 27 zijn da dan 2 motoren?
Ik denk dat al die loks 4 motoren hebben.
27+16 rijden op gelijkstroom , 13 op wisselstroom .
Motoren op 3000 V Dc zijn er volgens mij NIET. Wel 1,5-1,8kV.
Bij moderne loks met motoren op wisselstroom gaat men eerst uit al de verschillende bovenleidingsspanningen een gelijkspanning maken 1,5 tot 1,8 kV.
Uit deze gelijkspanning maakt men dan met electronica terug een driefasige wisselspanning die men aan de motoren levert.
Deze driefasige wisselspanning varieert in spanning en frequentie zodat men "traploos" kan optrekken.
Re: Informatie motoren
dat is idem, alle ms hebben gelijkstroommotoren, uitgezonderd de MS96 die hebben wisselstroommotoren.