Om 5hr45 komt er een diensttrein die naar Antwerpen-haven gaat met NMBS personeel en personeel van De Post. De trein bestaat uit 1 sprinter/duikbril.
In de verte zag ik deze al aankome met een grote wolk naast zich en zag onder de stuurpost iets licht geven.
Toen de trein stilstond aan het perron ben ik gaan kijken en stelde vast dat alle remblokken (tot zover ik kon zien) in brand stonden en het geen er rond ook.
Ik klopte op de zijraam van de bestuurder en maakte hem attent dat er iets in brand stond, meerdere reizigers die afstappen hier kwamen ook zien. De bestuurder stak zijn hoofd uit het raam en was verast door de heuse rook wolk.
Hij ging terug in zijn stoel zitten en zei dit tegen zijn collega (bestuurder?). Hij loste de remmen en reed door. Hierbij vergat hij ook de deuren dicht te doen

Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn????
ik weet dat op een bogie soms kabels lopen van elektrische zaken en darmen met perslucht voor de remmen. Dit is gemaakt van rubber...
Bestuurder in kwestie deed nog niets eens de moeite om uitstappen en komen kijken.
Bestuurder reed door zonder deuren te sluiten.
Wat had het gevolg geweest als de dame zich struikelde en naar buiten viel? wie zijn kop gaat rollen?
Beide bestuurders waren heel jong dus ik vermoed 2 nieuwelingen?
In de werkplaats word alles 10000 keer getest voor het op de baan komt en dan om zo iemand te zien doen vind ik niet kunnen. Tenslotte is het een veiligheidsfunctie waar al 2 zaken zijn geschonden.