Treinbestuurder rijd door terwijl bogie in brand staat...
Re: Treinbestuurder rijd door terwijl bogie in brand staat...
het 0800 van hier iets hoger, is dus zelfs GRATIS.
Dat zou er nog eens bij moeten komen ja, moeten betalen omdat je een ernstig voorval wil melden.Steven schreef:het 0800 van hier iets hoger, is dus zelfs GRATIS.
Hier in Nederland hebben we een 0900-nummer voor de politie... het is tegen lokaal tarief maar evenzogoed vind ik het maar raar. Spoorwegpolitie kunnen wij dan weer wel via 112 bereiken, voor zover ik weet.
Is 112 niet het europese noodnummer alwaar je alle hulpdiensten kan bereiken
Inderdaad. 112 is het GSM-noodnummer.
BDJ
BDJ
112 moet het europese noodnummer worden voor alle hulpdiensten (gelijk 911 in de usa). Het is een kwestie van alle telefooncentrales hieromtrent aan te passen.
100 en 101 zijn de huidige belgische noodnummers zover ik weet gratis (of lokaal tarief).
dus het GRATIS nummer voor problemen die je ziet in een station = 0800/30.230
normaal hangen er in alle stations op borden of wachthuisjes groene stickers die dit nummer dragen. Ook in de grote stations zie je ze tegenwoordig (voor de zoveelste keer) aangevuld met een grote affiche actie.
100 en 101 zijn de huidige belgische noodnummers zover ik weet gratis (of lokaal tarief).
normaal hangen er in alle stations op borden of wachthuisjes groene stickers die dit nummer dragen. Ook in de grote stations zie je ze tegenwoordig (voor de zoveelste keer) aangevuld met een grote affiche actie.
100,101,112 zijn gratis (net als 110,106,...)
BDJ
BDJ
Ben je werknemer bij den ijzeren steenweg ? Dan kan je ook bellen met sein telefoon he en dan houden ze diene trein ook wel ergens op aan bediend sein, ni zo moeilijk in dat geval, as em naar Noord rijd kunnen ze em al tegen houden aan de 3-hoekstraat aan sein T8 of te wel aan Y-schijn aan de CS-9Robin schreef:Mocht ik een telefoonnummer hebben van de dispatch of Traffic Control dan had ik toch wel even gebeld.Hobbes schreef:Amai sterk bezig van mijn collega, zal morgen eens horen in de Central of iemand hier iets van weet.
Als het aan mij lag kreeg die een ferme uitbrander.
112 IS al het europees noodnummer, de meeste landen (ook wij hier dus) hebben echter nog hun eigen vroeger noodnummer, 100 dus. Met om het even welk toestel vast of GSM kan je naar 100 of 112 bellen. Doch in dees geval is diene 0800 beter, je zit al meteen bij het spoor dan, die bellen dan wel naar TC en zo verder...Steven schreef:112 moet het europese noodnummer worden voor alle hulpdiensten (gelijk 911 in de usa). Het is een kwestie van alle telefooncentrales hieromtrent aan te passen.
Inderdaad. Het zou de eerste keer niet zijn dat we plots telefoon krijgen van de lokale politie om ons te melden dat er op lijn 50 ergens personen langs het spoor lopen, zonder veel verdere gegevens. Vooraleer duidelijk is geworden waar exact, liggen die personen er al lang onder, of zijn ze al lang gaan lopen. Je kan immers moeilijk heel de lijn afzetten...
Aan het spoor zijn ze erop getraind om een preciezere locatie te vragen.
Aan het spoor zijn ze erop getraind om een preciezere locatie te vragen.
Een sprinter heeft geen remblokken, maar schijfremmen.Robin schreef: Toen de trein stilstond aan het perron ben ik gaan kijken en stelde vast dat alle remblokken (tot zover ik kon zien) in brand stonden en het geen er rond ook.
Heb diezelfde middag op Schijnpoort die sprinter zien staan, stond op de schouwput.
Iemand moet de parkeerrem vergeten los zetten zijn....
Wat idd wel een hevige rookontwikkeling kan geven, met de nodige vuurgensters.
Is natuurlijk nog iets anders, dan in brand staan hé

Als de bestuurder geen nazichten heeft gedaan (zoals jij beweerd) is dat idd wel een foute reactie van hem geweest.
deze stond effectief in brand in de bogie, wat juist kon ik niet zien maar ik zag grote vlammen. anders zouden wij niets gaan zeggen he met verschillende personen.Bart schreef:Een sprinter heeft geen remblokken, maar schijfremmen.Robin schreef: Toen de trein stilstond aan het perron ben ik gaan kijken en stelde vast dat alle remblokken (tot zover ik kon zien) in brand stonden en het geen er rond ook.
Heb diezelfde middag op Schijnpoort die sprinter zien staan, stond op de schouwput.
Iemand moet de parkeerrem vergeten los zetten zijn....
Is natuurlijk nog iets anders, dan in brand staan hé![]()
Als de bestuurder geen nazichten heeft gedaan (zoals jij beweerd) is dat idd wel een foute reactie van hem geweest.

robin, het was als aanvulling bedoeld, vermoedelijk heeft de rook het u lastig gemaakt om juist te kunnen bepalen wat in brand stond, daar is niets mis mee 

Dat heb ik ook eens meegemaakt op een trein vanuit Turnhout.Bart schreef:Iemand moet de parkeerrem vergeten los zetten zijn....
Is natuurlijk nog iets anders, dan in brand staan hé![]()
Pas in Tielen heeft de bestuurder dit gemerkt.
Toen was er al zoveel rook en stank binnenin het motorstel dat de TBG moest gaan braken op het toilet (echt gebeurd).
de geur van dergelijke remmen kan vrij lastig zijn, de ene persoon kan er blijkbaar "beter" tegen dan de andere.
Och zolang Salzinnes de remblokken niet meeverft valt da nog wel meeSteven schreef:de geur van dergelijke remmen kan vrij lastig zijn, de ene persoon kan er blijkbaar "beter" tegen dan de andere.