Turnhout wil ondergronds station (!)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Trammist »

Hobbes schreef:Man wat een zever, voor die 4 treinen per uur, 2 in- en 2 uitgaande...
Moest men nu L29 terug verlengen naar Nederland, en het spoorverkeer drukker worden zou ik nog zeggen: ok, maar nu??
Van verspilling van (belastings)geld gesproken...
Helemaal mee eens.
K V B schreef: Ik ken wel meer kleinere plaatsen waar men stations ondergronds gestopt heeft. Maar zoiets moet inderdaad voornamelijk door de gemeente gefinanciert worden. Als men het een beetje slim aanpakt kan men een hoop verdienen door boven de tunnel bouwrechten te verkopen.
Tjah, in Zwitserland heeft men wel dat gedoe met niveauverschillen, in Vlaanderen (bijna) niet.
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Adler »

Trammist schreef:
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Dat zou veel te eenvoudig zijn.
Het devies van de NMBS-groep is : maak de zaken zo ingewikkeld mogelijk zodat niemand nog weet wie voor wat verantwoordelijk is en vooral niet weet waar al het geld naar toe gaat.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Steve »

Adler schreef:
Trammist schreef:
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Dat zou veel te eenvoudig zijn.
Het devies van de NMBS-groep is : maak de zaken zo ingewikkeld mogelijk zodat niemand nog weet wie voor wat verantwoordelijk is en vooral niet weet waar al het geld naar toe gaat.
"Verdeel en heers" wordt dat ook wel genoemd...
rail s

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door rail s »

Trammist schreef:
Hobbes schreef:Man wat een zever, voor die 4 treinen per uur, 2 in- en 2 uitgaande...
Moest men nu L29 terug verlengen naar Nederland, en het spoorverkeer drukker worden zou ik nog zeggen: ok, maar nu??
Van verspilling van (belastings)geld gesproken...
Helemaal mee eens.
K V B schreef: Ik ken wel meer kleinere plaatsen waar men stations ondergronds gestopt heeft. Maar zoiets moet inderdaad voornamelijk door de gemeente gefinanciert worden. Als men het een beetje slim aanpakt kan men een hoop verdienen door boven de tunnel bouwrechten te verkopen.
Tjah, in Zwitserland heeft men wel dat gedoe met niveauverschillen, in Vlaanderen (bijna) niet.
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Geef de stations aan de gemeente: korte communicatielijnen met bvb burgemeester en gemeenten hebben vaak al personeel dat het nodige onderhoud kan verrichten.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door treinbruno »

dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D
Afbeelding
rail s

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door rail s »

treinbruno schreef:dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D
Als Erpe Mere dat wil, ze heeft het geld ervoor en het heeft geen invloed op treinverkeer, waarom niet?
Verder zorgt Infrabel voor de affiches en de omroep en de spoorwegexploitent (De NMBS dus) voor de bemanning van de loketten, of automaten.
melle

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door melle »

Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
Dietrich

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Dietrich »

treinbruno schreef:dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D
Hehe ik zie het al gebeuren, van einde ochtendspits tot avondspits passeren er welgeteld twee treinen, in het weekend niets. :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13021
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Shrek »

melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:
Trammist

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Trammist »

Ik heb slechts één keer de trein naar Turnhout genomen, en ik zag dat er daar binnen de ring écht geen plaats is voor een dubbelspoor (kijk maar eens op Google Maps/Earth).

Maar als men dan toch gaat liggen boren, kan men evengoed een oost-westtunnel aanleggen, voor een jnieuwe lijn naar Antwerpen //E34 :mrgreen:
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door groentje »

Daar komt al de nieuwe boerentram, euh, sorry, lightrail :mrgreen:
melle

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door melle »

Shrek schreef:
melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:
In de ochtendspits zouden ze wél een dubbelsporige lijn kunnen gebruiken. Bij mij in school zitten mensen uit Tielen die bijna altijd te laat komen omdat de andere trein die van Turnhout komt te laat is, en er Tielen dan moet gewacht worden :roll:
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door stefanic »

melle schreef:
Shrek schreef:
melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:
In de ochtendspits zouden ze wél een dubbelsporige lijn kunnen gebruiken. Bij mij in school zitten mensen uit Tielen die bijna altijd te laat komen omdat de andere trein die van Turnhout komt te laat is, en er Tielen dan moet gewacht worden :roll:
Inderdaad: de enkelsporigheid van de lijn is nu reeds een bron van veel onregelmatigheden op IC-R. Als ze zoveel geld willen uitgeven voor een tunnel (volgens mij ook meer dagdromen zonder nadenken dat iets anders) kan dubbelspoor er zeker bij. Turnhout zaagt al jaren (actiecomite) voor 2 treinen naar Brussel. Dan is dubbelspoor essentieel, zeker in combinatie met Turnhout-Zuid. En dit dubbelspoor moet dan -minstens- liggen tussen Turnhout en Turnhout-Zuid.
spoorwegrealist
Stijn014

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Stijn014 »

Blijkbaar wil meneer gevers wel heel veel: extra treinstationTurnhout-Zuid, extra treinen naar de kempen, een lightrail Turnhout-Antwerpen en een lightrail langs het Albertkanaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Bericht door Steven »

Stijn014 schreef:Blijkbaar wil meneer gevers wel heel veel: extra treinstationTurnhout-Zuid, extra treinen naar de kempen, een lightrail Turnhout-Antwerpen en een lightrail langs het Albertkanaal.
die heeft waarschijnlijk een vet spaarboekje waarmee hij dat allemaal zelf gaat betalen :mrgreen:
Plaats reactie