Boeken

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Bartjedj

Boeken

Bericht door Bartjedj »

Er bestaat al een muziek-topic, en dit leek me ook een leuk onderwerp.
Al worden er dezer dagen veel minder boeken gelezen, ik kan echt nog genieten van een goed boek.
En boeken lezen gebeurt vaak op de trein, dus daar heb je je link :wink:

Ik ben momenteel Twilight aan het lezen, naar aanleiding van de film.
Ik wou eerst het boek gelezen hebben vooraleer de film te zien.

En tot nu toe zeker geen spijt van gehad: is een prachtboek.

Daarna de film, en daarna (nog eens) de Harry Potter reeks. In juli komt de nieuwe film.

BDJ
overweg13

Re: Boeken

Bericht door overweg13 »

En ik ben Pride and Prejudice aan het lezen. In 1972 heb ik dat ook al gelezen, in mijn 1e Kan. Germaanse, en ik moet zeggen dat Jane Austen toen mijn petje te boven ging. Nu lukt het natuurlijk wel, en ik vind het toch wel schitterende literatuur.
Nu ik binnenkort stop, en dus veel meer tijd krijg om te lezen, heb ik besloten om niet alleen nieuwe dingen te lezen, maar ook eens gewoon van voren af aan te beginnen.
Al zijn er nog altijd leerlingen die me vragen: "Lees jij wel eens meer dan 3 boeken per jaar, meneer?" en die dan plat achterover vallen als ik antwoord dat ik gemakkelijk aan 10.000 bladzijden per jaar kom...
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben een nieuwsjunkie, en lees vooral kranten. Verder probeer ik mijn Fins bij te houden (avondcursus), en ontleen ik wel eens wat uit de bib. En als ik te moe ben om te lezen, neem ik wel eens een strip of pakweg Agatha Christie ter hand. Kiekeboe is schitterend, je moet zelfs niet goed wakker zijn om de humor te snappen :mrgreen:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Ik moet voor school tegen 16 februari oorlogswinter van jan terlauw lezen, heb ik weer een bezigheid als ik me verveel op interrail... Maar normaal haat ik boeken :)
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik ben nog bezig met Songs without words van Ann Packer.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

In tegenstelling tot de nieuwsjunkies herlees ik graag dezelfde passages of soms zelfs hele boeken. Zo ligt "The Lord of the Rings" al meer dan 30 jaar op mijn nachtkastje, ik blijf ervan genieten.
Ook kan ik zeer genieten van (oudere) stripverhalen, ik heb bv. de hele reeks Nero klassiek en kijk die regelmatig nog eens in.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Kalimero

Bericht door Kalimero »

Eén van mijn favoriete boeken is "Lof der luiheid", van Tom Hodgkinson.
Er dient wel bij vermeld dat het niet meteen motiveert om weer aan de slag te gaan.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Mijn vriendin heeft Twilight gelezen en is nu bezig aan het eerste vervolg (Nieuwe Maan of zoiets). De film heeft ze achteraf gezien maar die is veel slechter naar het schijnt.

Ikzelf lees geen romans dus kan er niet over meespreken.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

ik ben bezig aan de volledige reeks van Aspe
geweldige boeken, spannend met hier en daar een vleugje humor
melle

Bericht door melle »

Ik lees niets, boeken lezen is de domste manier van tijd verspillen. (Fictie boeken dan wel, tegen puur informatieve heb ik niets)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Iedereen doet wat hij/zij graag doet, "tijdverspilling" is iets subjectief. Ikzelf moest vroeger ook de grootste moeite doen om boeken uit te lezen; in de tijd dat ik in het secundair zat en er zo een vijf tot zevental moest verorberen voor Nederlands (plus enkele in het Frans). Ik lees nu echter wel eens een boek, maar uitsluitend non-fictie.
Stuka

Bericht door Stuka »

Ik lees meestal geen verhalen of romans, wel informatieve dingen (vooral over WOI & WOII en over muziek).
Stevie Wonder

Bericht door Stevie Wonder »

Informatieve boeken en magazines en af en toe een dedectieve verhaal. Dat lees ik weleens voor de rest kom ik niet toe aan lezen.
overweg13

Bericht door overweg13 »

melle schreef:Ik lees niets, boeken lezen is de domste manier van tijd verspillen. (Fictie boeken dan wel, tegen puur informatieve heb ik niets)
Ik vind bijdragen leveren aan fora waar zo iets geschreven wordt, nog veel meer tijdverspilling. "Er is geen erger blinde, dan die niet zien en wil..." wisten ze vele eeuwen geleden al....
Met vriendelijke groet

overweg13
melle

Bericht door melle »

overweg13 schreef:
melle schreef:Ik lees niets, boeken lezen is de domste manier van tijd verspillen. (Fictie boeken dan wel, tegen puur informatieve heb ik niets)
Ik vind bijdragen leveren aan fora waar zo iets geschreven wordt, nog veel meer tijdverspilling. "Er is geen erger blinde, dan die niet zien en wil..." wisten ze vele eeuwen geleden al....
Dat is toch gewoon mijn persoonlijke mening!
Als ge tegen mij wilt lullen, doe dat dan aub in een PM.
Plaats reactie