ik zou meer willen weten over de opleiding bij de nmbs.
Alles mag je hier kwijt.
Van bv de eerste dag , de verloop van de andere dagen,
manier van les krijgen, waar deze doorgaan, hoe het zit
met teorie en praktijk,...
ECHT ALLES

Voor welk beroep?Michele_c schreef:beste,
Alles mag je hier kwijt.
ECHT ALLES
Als treinbestuurderBert schreef:Voor welk beroep?Michele_c schreef:beste,
Alles mag je hier kwijt.
ECHT ALLES
Trammist schreef:Hangt er volgens mij vanaf waar jouw depot is.
@ Stuka : Als ik mij niet vergis zijn jullie (de nieuwe 1eO/chefs cargo voor COC) allemaal contractuelen hé ? Hebben jullie vooruitzichten om statutair te worden ?Stuka schreef:Ik weet niet wanneer mijn opleiding (als eerste onderstationchef cargo) begint, ik weet nog niet eens zeker mijn startdatum (waarschijnlijk 16 of 23 februari). Maar ik vertel je er alles over als het zover is
Reden dat ik het vraag is om eens te zien of men bij B-GD nog wel statutairen wil...Stuka schreef:Awel, ik weet het niet, maar ik hoop wel van zo snel mogelijk een examen mee te doen voor statutair te worden. Deze week zijn trouwens onze opleidingen al van start gegaan, maandag hebben we de soorten sporen en spoortoestellen gezien, eergisteren en gisteren seininrcihting en vandaag bovenleidingen en overwegen. Vooral seininrichtingen is ni van de poes, zeker als buitenstaander. Morgen SSP, da zal ook ni om te lachen zijn. Ik heb wel al elke avond mijn lessen herhaald, want anders vrees ik da'k er ni ga geraken, tot nu toe kan ik toch redelijk volgen. Volgende week nog cursus 2000 en arbeidsveiligheid. En dan de maandag er op examen, ik ben eenw benieuwd... (Duimen hé mannen en vrouwen!!!)
Bij mijn weten heeft Infrabel nog nooit contractuele o/chefs aangeworven.dekooiker schreef:Infrabel nam het voorbije jaar contractuele onderstationchefs in dienst, waarvan enkele nu statutair zijn geworden.
Volgens mij wel. Daar is in Brussel ook even wat rond te doen geweest omdat die door een rare kronkel niet tweetalig moesten zijn.Speedy schreef: Bij mijn weten heeft Infrabel nog nooit contractuele o/chefs aangeworven.
Wel heeft B-RZ contractuelen aangeworven voor de dispatsching RDV.