trainfreak schreef:Bij die overwegen die volledig worden afgesloten gaan de verste slagbomen later dicht.
Dus als je op de sporen staat kan je altijd nog weg.
Dat moet ik tegenspreken, in Geel Centrum is ook een overweg met 4 slagbomen en die gaan allemaal tegelijk dicht, de kleine slagbomen zelfs SNELLER als de grote.
Deze is automatisch bedient, en er zijn geen camera's. (bel en lichten beginnen wel al 20-30 seconden te weren voor de slagbomen beginnen te sluiten.)
In Mol is net zelfde overweg, maar hier zijn wel camera's en de overweg wordt vanuit het seinhuis in Mol bedient (waar ook de monitors van de camera staan).
Dan zal het dus niet overal zijn dat ze 'apart' dichtgaan.
Maar ik weet dat er zijn, ook in Duitsland heb ik al overwegen gezien waarvan de bomen 'apart' dichtgaan. (En voor Dinant )
trainfreak schreef:Bij die overwegen die volledig worden afgesloten gaan de verste slagbomen later dicht.
Dus als je op de sporen staat kan je altijd nog weg.
Dat moet ik tegenspreken, in Geel Centrum is ook een overweg met 4 slagbomen en die gaan allemaal tegelijk dicht, de kleine slagbomen zelfs SNELLER als de grote.
Deze is automatisch bedient, en er zijn geen camera's. (bel en lichten beginnen wel al 20-30 seconden te weren voor de slagbomen beginnen te sluiten.)
In Mol is net zelfde overweg, maar hier zijn wel camera's en de overweg wordt vanuit het seinhuis in Mol bedient (waar ook de monitors van de camera staan).
En voor zover ik het weet gaan in Mol de slagbomen niet gelijktijdig dicht (toch niet de laatste keer dat ik het bekeken heb, ik vermijd ie plaats nogal)
eerst gaan de smagbomen dicht die je passeert om de overweg op te rijden, enkele seconden later die om er weer af te rijden.
Nu is Mol wel een overweg met 3 sporen, die nogal ver uit elkaar liggen, dat heeft misschien ook wat te maken.
Stijn D.C. schreef:Sinds wanneer bolt er HKM op L54?
Zal wel een AM 80 ofzo geweest zijn, maar helaas spijtige zaak.
ik schreef in een van mijn vorige posts in dit topic dat hij gepakt is door een Sprinter die net een P trein gedaan had en los onderweg was naar St Niklaas ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wimpie schreef:...Mja, ik vind een rood licht aan een overweg negeren echt wel de domste verkeersovertreding van allemaal...
Enkele dagen geleden zag ik aan de overweg aan de Lispersteenweg in Lier een politiewagen met loeiende sirenes tussen de gesloten slagbomen zigzaggen. Hij had wel eerst even gestopt dus neem ik aan dat de agenten goed hebben uitgekeken maar ik vond dit toch niet echt het goede voorbeeld.
Wimpie schreef:...Mja, ik vind een rood licht aan een overweg negeren echt wel de domste verkeersovertreding van allemaal...
Enkele dagen geleden zag ik aan de overweg aan de Lispersteenweg in Lier een politiewagen met loeiende sirenes tussen de gesloten slagbomen zigzaggen. Hij had wel eerst even gestopt dus neem ik aan dat de agenten goed hebben uitgekeken maar ik vond dit toch niet echt het goede voorbeeld.
wat als ze zouden gegrepen zijn door de trein...
wie zal er dan in fout zijn??!
zelfs hulpdiensten mogen dit niet !
door een gesloten overweg rijden is het domste wat een mens kan doen, want dan maakt de mens van een vervoersmiddel een moordmachine !
zelfs bij een gestoorde overweg !
blijf langs de kant, je weet nooit wat er gaat gebeuren !!!
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er zijn bepaalde uitzonderingen. Maar deze ga ik nu niet uit de doeken doen.
We zijn het er over eens, dat je als gewone bestuurder dit hoe dan ook niet mag.
We gaan niet beginnen op details vallen, maar op dat moment mag je de OW normaal niet meer betreden.
Van zodra eender welk onderdeel in werking komt, is de OW verboden terrein.
Uiteraard geldt deze regel enkel voor betreden. Evacueren moet uiteraard altijd.
In verband met het discussiepunt van de hulpdiensten, ikzelf werk voor de 100-dienst. En wij zijn verplicht te stoppen voor overwegen (lees: WEGCODE: een spoorvoertuig heeft steeds voorrang) Als wij dan voor een gesloten spoorwegovergang staan moeten wij dit wel eveneens melden aan de desbetreffende 100-centrale alsook als wij weer veilig door kunnen rijden. Dus om een duidelijk antwoord te geven: We mogen NIET slalommen tussen de slagbomen