In de oude stijl een gebouw sterk uitbreiden geeft soms echt een nep resultaat. Het Concertgebouw in Amsterdam hebben ze destijds daarom uitgebreid met een volledig eigentijds ogende aanbouw. Het is inderdaad even wennen maar IN die aanbouw komt de oude buitengevel nu heel goed tot zijn recht.
Bij een aanbouw in 'oude' stijl zou de originele gevel gewoon uit het zicht verdwenen zijn ...
Ik kreeg laatst in Leuven het idee dat ze het station daar ook zo aangepakt hebben.
In elk geval wil je niet tegenhouden dat er moderne treinen aankomen en vertrekken *.
In Zwolle (NL) hebben ze dan weer een nieuwe perronkap min of meer in de oude vorm teruggezet.
* Ook de kant van Zwolle op (en in de toekomst zelfs aan c.q. in de buurt van dezelfde Hanzelijn) op Lelystad Airport bestaat het Aviodrome met een nagebouwd stationsgebouw van de Amsterdamse luchthaven uit de jaren dertig, waar van tijd tot tijd zelfs lokale en ingevlogen museale vliegtuigen functioneel gebruik van maken.
Dit alles gezegd hebbende: de omroep in Antwerpen Centraal is inderdaad verschrikkelijk slecht te verstaan.
En de beperkte capaciteit en snelheid van de lange roltrappen maken overstappen (overrénnen) tot een hachelijke onderneming.
Antwerpen-Centraal bij mooiste stations ter wereld
-
Re: Antwerpen-Centraal bij mooiste stations ter wereld
Die lijst is ietwat vreemd samengesteld, maar over het algemeen kan ik de gedachtegang wel snappen. Er zijn in elk geval veel mensen die er niet over te spreken zijn in het buitenland
In elk geval: iedere keer dat ik in Antwerpen-Centraal kom blijf ik het prachtig vinden. Er zijn hier en daar kleine minpuntjes, maar die zijn verwaarloosbaar.
Greetings,
Glodenox

In elk geval: iedere keer dat ik in Antwerpen-Centraal kom blijf ik het prachtig vinden. Er zijn hier en daar kleine minpuntjes, maar die zijn verwaarloosbaar.
Greetings,
Glodenox
-
artikel stond dit weekend ook in het nieuwsblad, dit keer wel goed gespeld 

Antwerpen Centraal is een mooi station, maar op sommige plaatsen komt het er al wreed voor.
Je moet op de -2 de muren eens bekijken....
Ze gaan daar met den tijd nog serieuse kosten aan hebben, op meerdere plaatsen zie je al betonrot (Door de grote hoeveelheid water dat door de muren stroomt), grote scheuren....
Ook als je op verdieping -1 staat, en er komt een benelux of thalys trein met een vrij hoge snelheid het station binnen gereden (-2) voel je hevige trillingen op de vloer. Wat binnen afzienbare tijd, ook voor schade zal zorgen....
Je moet op de -2 de muren eens bekijken....
Ze gaan daar met den tijd nog serieuse kosten aan hebben, op meerdere plaatsen zie je al betonrot (Door de grote hoeveelheid water dat door de muren stroomt), grote scheuren....
Ook als je op verdieping -1 staat, en er komt een benelux of thalys trein met een vrij hoge snelheid het station binnen gereden (-2) voel je hevige trillingen op de vloer. Wat binnen afzienbare tijd, ook voor schade zal zorgen....
Die trillingen zijn niet zo erg als ze lijken. Ook in vele andere stations voel je dat. Maar die gebouwen zijn normaal uitgerust met rubberen voegen om de zoveel meter, die de trillingen absorberen in plaats van het beton.
BDJ
BDJ
Betonrot? zijde daar zeker van?Bart schreef: Ze gaan daar met den tijd nog serieuse kosten aan hebben, op meerdere plaatsen zie je al betonrot (Door de grote hoeveelheid water dat door de muren stroomt), grote scheuren....
Als dat nu al aan de gang is, dan kunnen ze binne 5 jaar alles opnieuw doen
Echt betonrot is dat niet. Het water dat daar uit de muren komt, is grondwater. Tijdens de zeer trage tocht van de muur naar beneden, laat het water zijn grondresten achter op de muur. Dat is het bruin dat je ziet.
BDJ
BDJ