Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Meest betrouwbare NMBS-materieel?
De eerste week/weken van januari was er enorm veel uitval van materieel. Ik denk dat zowat alle treinen met breaks toen, indien mogelijk, met verminderde samenstelling reden. De M6'en geven zeer vaak problemen, ook de M5'en laten het b.v. op de IR Brussel-Antwerpen wel eens afweten. En ook de klassiekjes in CR-tooi (de 900+) staan vaker binnen dan zou mogen...
Daarom deze vraag aan de kenners hier:
Welk materieel is, naar jullie ervaring, het betrouwbaarst? (Op welk materieel moet je hopen dat je trein uit bestaat?)
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Daarom deze vraag aan de kenners hier:
Welk materieel is, naar jullie ervaring, het betrouwbaarst? (Op welk materieel moet je hopen dat je trein uit bestaat?)
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
mijn ervaring is dat 800'en niet snel uitvallen en reeks 11 om de haverklap 

Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Normaal gezien akkoord, maar de eerste week van januari waren er 40 (!) breaks niet beschikbaar voor de dienst...Presario schreef:Breaks of klassiekjes
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
900 Sprinter. Standaard-materiaal, spartaans, maar ze werken toch altijd.
BDJ
BDJ
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Euhm sprinters zijn anders de eerste om uit te vallen in de herft. Van zodra er nattigheid is en vallende bladeren zijn... 

Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Hallo,
Kwa locs zijn onze 22 en 23 oerdegelijk, en niet stuk te krijgen...
Dat is wat ik toch zeer vaak hoor, en zie, de reeks 22 krijgen ze maar niet uit dienst, ze blijven gewoon doorrrijden...
Groeten,
Joris De Mol
Kwa locs zijn onze 22 en 23 oerdegelijk, en niet stuk te krijgen...
Dat is wat ik toch zeer vaak hoor, en zie, de reeks 22 krijgen ze maar niet uit dienst, ze blijven gewoon doorrrijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Onder betrouwbaarheid versta ik toch dat je er iets mee bent in alle of de meeste omstandigheden. Van zodra er bladeren beginnen te vallen begint de miserie met sprinters, wat zich vertaalt in vertraging of gewoon afschaffing van treinen. Men heeft ze om die redenen zelfs al meermaals van diensten verwisseld.Bartjedj schreef:Ze vallen niet uit. Ze slippen.
Maar dan rijden ze nog.
BDJ
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
de oude klasiekers, met weerstanden zijn de beste !
daar heb je zelden tot nooit miserie met, en als er miserie met is kan je ze 9/10 nog zelf herstellen ook
de 22-25 valt ook best wel mee
en van de breaks kunnen we ook niet klagen, alhoewel die wel eens last heeft van dür uitvallen en dergelijke
greetz 2302
daar heb je zelden tot nooit miserie met, en als er miserie met is kan je ze 9/10 nog zelf herstellen ook
de 22-25 valt ook best wel mee
en van de breaks kunnen we ook niet klagen, alhoewel die wel eens last heeft van dür uitvallen en dergelijke
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Joris schreef:Hallo,
Kwa locs zijn onze 22 en 23 oerdegelijk, en niet stuk te krijgen...
Dat is wat ik toch zeer vaak hoor, en zie, de reeks 22 krijgen ze maar niet uit dienst, ze blijven gewoon doorrrijden...
Groeten,
Joris De Mol
Hier sluit ik mij bij aan.Presario schreef:Breaks of klassiekjes
Den ouwe brol dus...


Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
zeg nooit zomaar oude brol tegen ... de klasiekjes !rail s schreef: Den ouwe brol dus...![]()

zo maken ze ze niet meer ! dat is tenminste nog eens oerdegelijke kwaliteit, vergelijk de sprinter bij de klasieker van pecrot maar, klasiek, enkel pakwagen weg, sprinter, heel rijtuig weg, zo zie je maar

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
waarom hebt ge dan een sprinter in u onderschrift en geen klassiekskezeg nooit zomaar oude brol tegen ... de klasiekjes !
zo maken ze ze niet meer ! dat is tenminste nog eens oerdegelijke kwaliteit, vergelijk de sprinter bij de klasieker van pecrot maar, klasiek, enkel pakwagen weg, sprinter, heel rijtuig weg, zo zie je maar![]()

ik sluit me aan bij de rest: het klassiekje en de 22/23/25

Re: Meest betrouwbare NMBS-materieel?
Meest betrouwbare NMBS-materiaal??
De bestuurder
Jammer dat het meest betrouwbare meestal het minst comfortabel is.
De bestuurder

Jammer dat het meest betrouwbare meestal het minst comfortabel is.