Sporen en perrons
Sporen en perrons
Hoeveel sporen telt het station Denderleeuw en hoeveel daarvan zijn perronsporen? En Schaarbeek?
Re: Sporen en perrons
Schaarbeek heeft 13 perrons. Dat zijn er 2 minder dan vroeger, maar op die plaats ligt nu de spoorlijn 36N.
Denderleeuw weet ik niet (correctie, staat niet op Wiki
)
BDJ
Denderleeuw weet ik niet (correctie, staat niet op Wiki

BDJ
Enkel voor de zekerheid: 13 perrons of 13 sporen?Bartjedj schreef:Schaarbeek heeft 13 perrons. Dat zijn er 2 minder dan vroeger, maar op die plaats ligt nu de spoorlijn 36N.
In Denderleeuw zijn er 9 perronsporen. Hoeveel er in totaal zijn weet ik niet, er zijn er ook al opgebroken waar vroeger de autotreinen stonden.
Hoi,
Vorige zondag was ik in Schaarbeek en ik telde toen 15 perrons waar men kan in en uitstappen.
Lukas
Vorige zondag was ik in Schaarbeek en ik telde toen 15 perrons waar men kan in en uitstappen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Met Schaarbeek moet men opletten, spoor 1 en 2 bestaan niet meer. Ze lagen aan de kant van het station.
Ik veronderstel dat ze verdwenen zijn na de ophoging van de lijn.
Ik veronderstel dat ze verdwenen zijn na de ophoging van de lijn.
14 en 15 zijn dus zoals gezegd weggegeven aan de L36N.
1 en 2 dateren volgens mij niet van een ophoging oid, maar waren volgens mij kopsporen die gesloopt zijn.
Cfr. de oude geschiedenis van internationaal hoofdstation.
BDJ
1 en 2 dateren volgens mij niet van een ophoging oid, maar waren volgens mij kopsporen die gesloopt zijn.
Cfr. de oude geschiedenis van internationaal hoofdstation.
BDJ
Allemaal effe aanvullen wat Schaarbeek betreft.
huidige toestand is eenvoudig, je hebt spoor 3 tot en met 15, de sporen die heden lijn 36N vormen was de plaats voor de omloopsporen 16 tot 18.
Sporen 1 en 2 hebben nooit een perron gehad (in de huidige versie van het station), die zijn namelijk de sporen waar de auto's geladen werden met bijhorende mobiele bruggen. Hiervan is heden niet zoveel meer te zien, een deel van deze installaties is naar Denderleeuw overgebracht alwaar ze ondertussen ook al tot de geschiedenis behoren.
huidige toestand is eenvoudig, je hebt spoor 3 tot en met 15, de sporen die heden lijn 36N vormen was de plaats voor de omloopsporen 16 tot 18.
Sporen 1 en 2 hebben nooit een perron gehad (in de huidige versie van het station), die zijn namelijk de sporen waar de auto's geladen werden met bijhorende mobiele bruggen. Hiervan is heden niet zoveel meer te zien, een deel van deze installaties is naar Denderleeuw overgebracht alwaar ze ondertussen ook al tot de geschiedenis behoren.