dat is al in de goede richting13'erke schreef:Tja, ze zijn daar toch iets aan het doen: http://www.wallorail.be/actu/0109/21.htm


maarja: eerst zien, dan geloven

dat is al in de goede richting13'erke schreef:Tja, ze zijn daar toch iets aan het doen: http://www.wallorail.be/actu/0109/21.htm
Trainspotterke schreef:En wat krijgen we van TSP te horen via Op de Baan?
Als alles vlot verloopt, zal Euregiobahn (het voorstadsnetwerk rond Aachen (D), nvdr.) vanaf juni 2009 de lijn Stolberg - Walheim - Raeren - Eupen uitbaten, zo schrijft Op de Baan. Zoals eerder al geweten, via onder meer de site van Wallorail, zijn er al een tijdje moderniseringswerken bezig tussen Raeren en de Duitse grens, maar geen kat dat wist waarom. Zou dit nu de officiële reden zijn? Wreemd, want op de officiële website van de Euregiobahn (http://www.Euregiobahn.de) wordt er geen woord gerept over deze nieuwe verbinding. Zelfs op het netplan van de Euregiobahn in de toekomst staat er nergens een verbinding met Eupen vermeld. Verder weet Op de Baan nog te zeggen dat de verbinding eventueel door Trainsport zou kunnen gebruikt worden om ze 2 lokwissels te vermijden. Kunnen we van een onbetrouwbare bron spreken bij Op de Baan of wil men met een surprise-act uit de bus komen? Ook doen er geruchten de ronde dat het om een nieuwe toeristische operator zou gaan. Vele versie's vliegen ons dus de oren rond, maar voorlopig blijft het toch nog in het duister tasten...
Wordt hoogstwaarschijnlijk nog vervolgd.
Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Ik zou zeggen even vragen wie hen betaald en in wiens opdracht ze werken...Joris schreef:Hallo,Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Als het een museum is/wordt, dan toch één met een ezel die geld schijt.enrico8509 schreef:deze komt zo te zien terug in dienst maar wat gaat er nu eigenlijk gaan gebeuren?
Museum of elke dag verkeer voor reizigers?
Nu rijdt de B-Cargo toch ook over bestaande lijn naar Aachen en K-Gremberg...om kopmaken te vermijden ???Stevie Wonder schreef:Dat zou mooi zijn. Het is misschien zelfs mogelijk om zo het omlopen van locomotieven te Aachen-West te vermijden in de richting van Köln en verder. Tenminste als het verhaal klopt natuurlijk.