Trein beschoten in Haren

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Presario

Trein beschoten in Haren

Bericht door Presario »

www.standaard.be schreef:Trein beschoten in Haren

HAREN - In Haren, deelgemeente van Brussel, is donderdag rond 16.40 uur een trein beschoten. Niemand raakte gewond.
'De trein was afkomstig van het Sint-Pietersstation in Gent', zei Bram De Saedeleer, de woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel, laten weten. 'Hij mocht van de politie verder rijden tot in het station van Leuven, waar de politie hem onderzoekt. Ook worden de treinbestuurder en de begeleider ondervraagd. In elk geval raakte niemand gewond. De kogel sloeg in op de voorruit. Het is nog onduidelijk of het projectiel afkomstig was van een echt wapen of een loodjesgeweer. Volgens onze informatie werd er geschoten vanop een brug.'

De passagiers van de beschoten trein konden overstappen in het station van Leuven. Het treinverkeer ondervond volgens Infrabel verder geen hinder van het voorval.

jbs
Wat bezielt sommige mensen toch?
timothy_Vermeulen

Re: Trein beschoten in Haren

Bericht door timothy_Vermeulen »

hopelijk zullen ze zwaar boeten voor hun daden.
Laat ze maar de schade dubbel en dik betalen
Bibke

Bericht door Bibke »

Dat is niet de eerste keer daar, wel?
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Bibke schreef:Dat is niet de eerste keer daar, wel?
Inderdaad, een tijdje geleden hebben ze daar in Machelen ook nog is een treinstel beschoten..
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

even benadrukken dat dit door de stuurpost ruit zou geweest zijn, dus voor hetzelfde geld was de tb zijn hoofd kwijt ...
en zoiets is ooit al eens gebeurd in de walen, idiote kinderen die een baksteen naar de trein smeten, recht de stuurpost in, tegen de treinbestuurder ...
ik moet niet verder zeggen wat er gebeurd is zeker ? :roll:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Dat zo'n schorremorrie maar beter voor de trein gaat lopen, daarmee geraken ze opgeruimd.
Als ze dan toch willen stoer doen...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Eerst afwachten of de schuldigen effectief zijn gevonden... :)
Bibke

Bericht door Bibke »

HLE 2302 schreef:even benadrukken dat dit door de stuurpost ruit zou geweest zijn, dus voor hetzelfde geld was de tb zijn hoofd kwijt ...
en zoiets is ooit al eens gebeurd in de walen, idiote kinderen die een baksteen naar de trein smeten, recht de stuurpost in, tegen de treinbestuurder ...

greetz 2302
HLE 2302,

Grappig dat jij dit post.
Ik denk dat je toen nog niet geboren was :D .

Nu, ik kan u zeggen dat ik die beelden op het nieuws me nog levendig kan herinneren.
Stevie Wonder

Bericht door Stevie Wonder »

Bibke schreef:
HLE 2302 schreef:even benadrukken dat dit door de stuurpost ruit zou geweest zijn, dus voor hetzelfde geld was de tb zijn hoofd kwijt ...

greetz 2302
HLE 2302,

Grappig dat jij dit post.
Ik denk dat je toen nog niet geboren was :D .

Nu, ik kan u zeggen dat ik die beelden op het nieuws me nog levendig kan herinneren.
Dat is inderdaad al even geleden de bestuurder heeft het toen moeten bekopen met zijn leven. Het was een collega van Namen Toen heeft men ter hoogte van Anderlecht op de lijn 50A een steen op de voorruit van break gegooid. Was dit geen modern materieel geweest en ik bedoel daar mee een M6, I 11 of DMT dan had het projectiel waarschijnlijk de voorruit vernield. De voorruit van dit laatste materieel is steviger dit als gevolg van het incident te Anderlecht indertijd.

Over die jongeren kan eigenlijk enkel het volgende zeggen, dat ze eigenlijk berecht zouden moeten worden voor poging tot moord met voorbedachtheid. Dit zijn eigenlijk zaken die niet meer kunnen en voor mij part streng bestraft mogen worden. Volgens de laatste berichten die ik gehoord zou hebben gisteren zouden ze de verantwoordelijk daders gepakt hebben. Ik zeg er wel bij dat dit bericht niet officeel bevestigd is en maar een gerucht is.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

ik was inderdaat nog niet geboren, maar ik heb het verhaal wel gelezen, en ik vond dit super erg, dat je zelfs als treinbestuurder al niet meer veilig bent !!!!
schandalig gewoon ...

greetz 2302
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

Ja en 't staat dan nog overal duidelijk aangegeven... NMBS: Niet met beton smijten!
Bart

Bericht door Bart »

Stevie Wonder schreef: Het was een collega van Namen Toen heeft men ter hoogte van Anderlecht op de lijn 50A een steen op de voorruit van break gegooid. Was dit modern materieel geweest en ik bedoel daar mee een M6, I 11 of DMT dan had het projectiel waarschijnlijk de voorruit vernield. De voorruit van dit laatste materieel is steviger dit als gevolg van het incident te Anderlecht indertijd.
Ik denk niet dat een kopruit van een DMT of HVR M6 een baksteen kan tegenhouden ze.
Moest de trein stilstaan dan zeker wel, maar je mag niet vergeten dat dit een rijdende trein was, waardoor de kracht van zo'n voorwerp wel heel wat anders is....
DE_6308

Bericht door DE_6308 »

Hmm, toch wel wel hoor, de testen van die voorruiten tegenwoordig gebeuren door een ruit op te spannen en er vervolgens een sloopbal in te laten vallen, die bal mag niet door de verharde folie geraken die tussen de glaslagen zit gebakken, een steen die de voorruit raakt van een trein die 160 rijdt zou er niet mogen door zitten. Ik wil hier niemand op ideën brengen hé, laat dit duidelijk zijn :)
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

niet mogen, daar zeg je al veel, de ruiten van de breaks zijn desondanks ook zeer dik, want ze moeten tenslotte vogels kunnen verdragen aan 160, en dat heeft een ferme knal moet ik zo zeggen

greetz 2302
Plaats reactie