Ongeval spooroverweg Nijlen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
5941

Re: Ongeval spooroverweg Nijlen

Bericht door 5941 »

9 kans op 10 is weer een pool aan het stuur en zo'n mannen kunnen echt niet rijden
Presario

Bericht door Presario »

@ Jan

Ik denk wel dat dat die vent met zijn fluovestje weet wat hij aan het doen is hoor, want volgens mij gaat het over de TB van de bewuste trein ;). Een geluk dat hij nog relatief snel heeft kunnen stoppen, stel je voor dat de trein die vrachtwagen kataputeerde :? .
dekooiker

Bericht door dekooiker »

jan_olieslagers schreef:Twee bedenkingen bij de bovenste foto:

-) dat fluo-vestje staat daar niet bepaald het goede voorbeeld te geven! Met zijn handen in zijn zakken staat hij fluitend op het tegenspoor, rustig te filosoferen over de (inderdaad indrukwekkende!) hellingsgraad van de bovenleiding. Of wist hij dat alle spoorverkeer geblokkeerd was in beide richtingen?
Dat valt mee: er was geen verkeer meer over de lijn op dat lijnvak.
Eerst werden alle treinen naar Turnhout,Mol en Neerpelt afgeschaft, daarna is er toch één pendeltje tussen Antwerpen en Lier gedaan met de diesels.
Reizigers werden naar de treinen Aarschot-Leuven en Liège verwezen.
Correcte informatieverspreiding in Berchem met vermelding van de vervangende autobusdiensten.
Tussen Neerpelt en Mol werd er eveneens met de trein gereden zodat de reizigers min of meer ter bestemming raakten.
De trein.
Alleen voor durvers.
Steven

Bericht door Steven »

tijdens zo een ongeval sperren ze altijd het volledige verkeer die staat er dus juist, het enige wat je op die vent kan aanmerken is dus zijn houding (handen in de zakken), maar dat kan ook weer te maken hebben met de koude natuurlijk :lol:
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Ik nam vanmorgen in Lier de trein van 7:29 naar Neerpelt.
In Nijlen vertraagde de trein ter hoogte van de plaats van het ongeval maar blijkbaar zijn beide sporen toch min of meer bruikbaar want de seinen van het andere spoor stonden op groen en ter hoogte van het kanaal in Herentals zag ik een trein naar Lier rijden.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Wellicht een automatisch sein dat groen staat...
De trein.
Alleen voor durvers.
Stevie Wonder

Bericht door Stevie Wonder »

Men mag die bestuurder wel pluim geven dat hij zo snel reageerde en erger heeft kunnen voorkomen.

Of die vrachtwagen bestuurder in de fout is gegaan weet ik niet of het een buitenlandse bestuurder was ook niet maar hij zou wel de aanwijzingen van de GPS aan het volgen zijn geweest. Die GPS is een mooi ding maar het geeft soms toch de verkeerde informatie en dan moet je bekend zijn in de buurt om een andere route te volgen.
dcr

Bericht door dcr »

Moest onze trein (BXL-TURNHOUT, 17h21 te Lier) geen half uur vertraging gehad hebben,
waren wij er misschien tegengeknald met onze 9 M6-stellen, die waarschijnlijk niet zo snel kunnen afremmen. Gelukkig zit ik altijd vanachter :)
Steven

Bericht door Steven »

uw M6 had sneller stil gestaan als die break, die bezitten namelijk magneetremmen die bij een noodremming in dienst komen, verder hebben de M6 rijtuigen een hoger remvermogen bij max rem dan een break. Het enige nadeel aan een M6 tov een break is zijn eigen gewicht (per rijtuig te tellen he).
Trainy

Bericht door Trainy »

jan_olieslagers schreef:-) de chauffeur van de camion moet echt wel geschrokken zijn, hij heeft de kop van die trein op centimeters na langs zich heen zien gaan. De volgende keer gaat die wel twee keer nadenken!
Hey,

De man probeerde in een straatje in te draaien wat parallel loopt met het spoor maar, hij had ofwel de bocht verkeerd ingeschat of werd blok gezet door auto's die de straat uit moesten (gebeurd daar nog wel eens) en dus vast kwam te staan. Hierdoor stond het einde van z'n oplegger nog op het spoor toen de trein kwam aanrazen.
De trein heeft het einde van de oplegger geraakt en de vrachtwagen tegen de paal gedrukt.
Daar deze niet meer verder opzij kon is de vrachtwagen een stukje meegesleurd en de cabine dus ook een heel eind weer terug achteruit getrokken...
De man was inderdaad wel van z'n melk...

Het klopt ook dat de bestuurder van de vrachtwagen z'n GPS was aan het volgen, deze kwam vanuit het dorp en moest naar Heist op den Berg, wat dan wel een rare reisweg is... Iedereen weet ook wel als die dingen niet goed ingesteld staan dat je soms door de kleinste straatjes gehaald word en met een smart rij je daar vrolijk door maar met zo'n spel slaagt het soms wel tegen... :?

Groetjes
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Aan die GPS is nog veel werk. Sinds kort is er een verdrag tussen de fabrikanten om transitverkeer niet meer door woonwijken te sturen. Misschien een idee om vrachtwagens niet meer over overwegen te sturen :lol:

BDJ
Bibke

Bericht door Bibke »

Men is al enige tijd bezig om een GPS versie te maken speciaal voor vrachtwagens.
Wover

Bericht door Wover »

Cipallieter schreef:Ik nam vanmorgen in Lier de trein van 7:29 naar Neerpelt.
In Nijlen vertraagde de trein ter hoogte van de plaats van het ongeval maar blijkbaar zijn beide sporen toch min of meer bruikbaar want de seinen van het andere spoor stonden op groen en ter hoogte van het kanaal in Herentals zag ik een trein naar Lier rijden.
Op die trein zat ik ook (vanaf Herentals, 7.45).

Gisteren heeft een vriend van mij wel geluk gehad, want hij zat in de IR-e naar Antwerpen van 17.17 (in Herentals). Die trein rijdt 4 minuten voor de IC-R naar Brussel, waarmee het ongeval gebeurd is.
Trammist

Bericht door Trammist »

Wover schreef:Gisteren heeft een vriend van mij wel geluk gehad, want hij zat in de IR-e naar Antwerpen van 17.17 (in Herentals). Die trein rijdt 4 minuten voor de IC-R naar Brussel, waarmee het ongeval gebeurd is.
Volgens mij reed de treijn op de foto richting Turnhout én het was waarschijnlijk de IRg Antwerpen-Turnhout, gezien net een break is. De IC-R wordt met loco's en M6'en gereden...
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Trein reed richting Lier. Daarstraks voorbij gereden met de ir-g. In lier krijgt de tb van iemand van infrabel een papierke. ter hoogte van het station van Nijlen vertraagde hij dan. Die paal staat echt heel krom.
Plaats reactie