Misschien ooit, maar in 2005 hebben DB Netz en Infrabel afgesproken om bij de spanningsscheiding in Aachen Hbf te blijven. DB Netz was tot 2005 voorstander van het verplaatsen van die scheiding naar de grens, maar na aandringen van vooral het Aachener Verkehrsverbund hebben ze van dat plan afgezien.Shrek schreef:In hergenrath staat er toch een bovneleidingspaal die verraad dat men daar ooit 15kV wil omhoog hangen, ook de bovenleiding Aken-Grens is volledig voorbereid voor de duitse spanning. Waarschijnlijk wachten ze gewoon met de omschakeling tot de nmbs materiaal heeft dat ook onder 15kV naar Aken kan rijden, maar ooit zal het er van komen
Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Buiten de reeks 16 en de traxx is er in Belgie voor de moment geen materieel voor handen dat 15 KV aan kan.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Zou "het" doel niet kunnen zijn het maken van een nieuwe route voor buitenprofiel transporten? De Gemmenichertunnel had toch al een beperkt profiel. Voor bijzondere vervoeren was in de tunnel een strengelspoor aangelegd (bestaat dat nog?). Door de nieuwe bovenleiding is het profiel wellicht nog verder beperkt en is ook het strengelspoor (als dat er nog ligt) niet voldoende.
En zou de opdrachtgever niet jullie Ministerie van Defensie kunnen zijn? Wat wellicht de geheimzinnigheid verklaart?
Wim
En zou de opdrachtgever niet jullie Ministerie van Defensie kunnen zijn? Wat wellicht de geheimzinnigheid verklaart?
Wim
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Het Lügleis (strengelspoor) ligt er nog hoor, het kan wel alleen bereden worden met diesels maar dat is dus niet direct het probleem...wimpiespoor schreef:Zou "het" doel niet kunnen zijn het maken van een nieuwe route voor buitenprofiel transporten? De Gemmenichertunnel had toch al een beperkt profiel. Voor bijzondere vervoeren was in de tunnel een strengelspoor aangelegd (bestaat dat nog?). Door de nieuwe bovenleiding is het profiel wellicht nog verder beperkt en is ook het strengelspoor (als dat er nog ligt) niet voldoende.
En zou de opdrachtgever niet jullie Ministerie van Defensie kunnen zijn? Wat wellicht de geheimzinnigheid verklaart?
Wim
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Ik ben niet zeker dat het enkel met diesels bereden kan worden.Jethro schreef:Het Lügleis (strengelspoor) ligt er nog hoor, het kan wel alleen bereden worden met diesels maar dat is dus niet direct het probleem...wimpiespoor schreef:Zou "het" doel niet kunnen zijn het maken van een nieuwe route voor buitenprofiel transporten? De Gemmenichertunnel had toch al een beperkt profiel. Voor bijzondere vervoeren was in de tunnel een strengelspoor aangelegd (bestaat dat nog?). Door de nieuwe bovenleiding is het profiel wellicht nog verder beperkt en is ook het strengelspoor (als dat er nog ligt) niet voldoende.
En zou de opdrachtgever niet jullie Ministerie van Defensie kunnen zijn? Wat wellicht de geheimzinnigheid verklaart?
Wim
Volgens mij kan het ook elektrisch bereden worden.
Onlangs ben ik het eens van dichtbij gaan kijken om te zien hoe men dat gedaan heeft. En inderdaad als je richting Aken kijkt, zie je dat de bovenleiding meer naar het midden gelegd is.
Als, nogmaals volgens mij, de bovenleiding enkel voor het gewone spoor was, zou de bovenleiding symmetrisch aan het andere spoor aangelegd moeten zijn en dus meer naar links liggen.
Edit: De laatste zin stond maar deels in mijn post.
Laatst gewijzigd door Bibke op 16 feb 2009, 06:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Om de Duitsers gemakkelijker te laten binnenvallen of om zelf naar het oosten op te rukken?wimpiespoor schreef:En zou de opdrachtgever niet jullie Ministerie van Defensie kunnen zijn? Wat wellicht de geheimzinnigheid verklaart?


Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
ik ben er gisteren even geweest, hier enkele foto's uit Raeren
de seinen staan gesloten, de "weg" is vrij
de onderstopper van Vossloh staat te rusten in de mist en de sneeuw




Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Knappe en sfeervolle foto's, vooral met die armseinen!
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
De mist is toch mooi, het versterkt de activiteiten in Raeren op dat moment...enrico8509 schreef:dankje, jammer dat het heel mistig was...