Digitale televisie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Wie kijkt er al digitaal?

Ja, Telenet
17
31%
Ja, Belgacom
4
7%
Ja, TV Vlaanderen
3
6%
Ja, andere provider
2
4%
Neen, maar plannen om het aan te kopen
7
13%
Neen, geen plannen
21
39%

Totaal aantal stemmen: 54

etoile du nord
Contacteer:

Re: Digitale televisie

Bericht door etoile du nord »

Hoi , om eens iets anders te vragen : heeft iemand ervaring met digitale TV via satelliet ( schotelantenne of PC ) ?
We kijken nog analoog , de dochter heeft Belgacom DTV , en is er ook niet helemaal tevreden over ( connectieproblemen , enz. ...)in combinatie met ADSL
Telenet heeft wel het snelste internet , maar de service en klantvriendelijkheid is nogal onder het vriespunt !
We zijn nog niet vergeten dat ze zomaar enkele zenders uit de analoge ontvangst plukten ondert het voorwendsel van de 'krappe bandbreedte' voor digitale TV !! Zonder vooraf een oordeel te vragen aan jarenlang trouwe klanten van de kabel !!
Telenet meet zich zo'n air aan van 'monopolie' over TV kijkend Vlaanderen !!
Betalen MOET , vragen en inspraak KAN NIET !
Trouwens , in Europa betalen de Belgen nog steeds VEEL TE VEEL voor digitale TV en Internet : waarom zouden we dan zo enthousiast moeten zijn om NOG MEER KOSTEN TE MAKEN ??
Afbeelding
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Ik heb ook op "neen, geen plannen gestemd". Wij kijken gemiddeld 3 à 4 uur tv per week, dus als de gewone kabel moest verdwijnen dan kijken we enkel maar eens een dvd.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nee aangezien ik niet veel TV kijk en het interessante nog altijd op de kabel vind.
Steven

Bericht door Steven »

voor de kosten moest ik het niet laten

ik zit bij een interkabelfirma.

voorheen
kabelabo
internetabo (42,95 euro)

nu
kabelabo
inernetabo
digitale tv

deze laatste twee kan ik bij telenet als shake nemen voor 40 euro
de prijs van de kabel blijft idem

voordelen = 2,95 euro per maand minder, digitale tv, betere limieten dan voordien.
nadelen = weer een extra afstandsbediening op de salontafel :-) (al kan ik in theorie die van de tv wegleggen om dat die van de digibox de tv ook kan bedienen)
Adler

Bericht door Adler »

etoile du nord schreef:Hoi , om eens iets anders te vragen : heeft iemand ervaring met digitale TV via satelliet ( schotelantenne of PC ) ?
Ik heb satelliet ontvangst met TV-Vlaanderen en ik ben hier zeer tevreden over.
Alle Vlaamse zenders en honderden andere kanalen voor 9,90 euro per maand.
Vooral op de vele Duitse kanalen zijn dikwijls heel interessante programma's over treinen.
Bij de vragen van de poll ontbreekt er dus nog 1: TV-Vlaanderen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:

voordelen = 2,95 euro per maand minder, digitale tv, betere limieten dan voordien.
nadelen = weer een extra afstandsbediening op de salontafel :-) (al kan ik in theorie die van de tv wegleggen om dat die van de digibox de tv ook kan bedienen)
Steven, ben je bij die manier van kijken nog altijd teletekst kwijt ? Wel digitext maar dat is alleen VTM
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
etoile du nord schreef:Hoi , om eens iets anders te vragen : heeft iemand ervaring met digitale TV via satelliet ( schotelantenne of PC ) ?
Ik heb satelliet ontvangst met TV-Vlaanderen en ik ben hier zeer tevreden over.
Alle Vlaamse zenders en honderden andere kanalen voor 9,90 euro per maand.
Vooral op de vele Duitse kanalen zijn dikwijls heel interessante programma's over treinen.
Bij de vragen van de poll ontbreekt er dus nog 1: TV-Vlaanderen.
heb ook TV Vlaanderen prijs qualiteit is inderdaad zeer goed en vele zenders te ontvangen,alsook radio. Nu kan je een dubbele kop en decoder aanschaffen voor de Engelse zenders.Het voordeel is natuurlijk dat je veel onafhankelijker bent. decoder en steliet verplaatsen en je hebt terug ontvangst zonder ppierwinkel.
Maar enkele jaren geleden bij de opkomst van dit alles eens gelezen in Humo dat infeite er maar sprake is van "digitaal" tot net voor de décoder. was bevestigt door de Telenet man van dienst§ en dit in verband mat copieeren enz.. (dacht ik)
Adler

Bericht door Adler »

nighttrain schreef:Maar enkele jaren geleden bij de opkomst van dit alles eens gelezen in Humo dat infeite er maar sprake is van "digitaal" tot net voor de décoder. was bevestigt door de Telenet man van dienst§ en dit in verband mat copieeren enz.. (dacht ik)
Ik begrijp niet goed wat u met dit laatste bedoelt.
De satellieten zenden een digitaal signaal uit, dit wordt door de satelliet ontvanger verwerkt en voor sommige versleutelde zenders (waar je dus moet voor betalen) gedecodeerd met de smartcard van tv-vlaanderen.
Het signaal dat uit de ontvanger komt en naar uw tv-toestel gaat is uiteraard analoog (gewone video-kabel of SCART-kabel of HDMI), maar dat is bij Telenet en Belgacom ook zo.
Er is geen enkel tv-toestel dat rechtstreeks digitale signalen kan verwerken, behalve de enkele tv-toestellen die een ingebouwde satelliet-ontvanger hebben.
nighttrain

Adler schreef:
nighttrain schreef:Maar enkele jaren geleden bij de opkomst van dit alles eens gelezen in Humo dat infeite er maar sprake is van "digitaal" tot net voor de décoder. was bevestigt door de Telenet man van dienst§ en dit in verband mat copieeren enz.. (dacht ik)
Ik begrijp niet goed wat u met dit laatste bedoelt.
De satellieten zenden een digitaal signaal uit, dit wordt door de satelliet ontvanger verwerkt en voor sommige versleutelde zenders (waar je dus moet voor betalen) gedecodeerd met de smartcard van tv-vlaanderen.
Het signaal dat uit de ontvanger komt en naar uw tv-toestel gaat is uiteraard analoog, maar dat is bij Telenet en Belgacom ook zo.
Er is geen enkel tv-toestel dat rechtstreeks digitale signalen kan verwerken, behalve de enkele tv-toestellen die een ingebouwde satelliet-ontvanger hebben.
Inderdaad dat is wat ik bedoelde,dus alles na de decoder ingebouwd of niet is analoog.
Het ging er in dit artikel over om het "digitale" te relativeren enz Dus ook wat betreft de nodige televisiepost enz..
tomdg

Bericht door tomdg »

geen digitale tv hier en het zal nog lang duren voor dat hier binnenkomt (ik zie er het voordeel niet van in)
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

ik heb telenet en ook de HD Digicorder, werkt naar genoegen dus geen problemen
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:

Steven, ben je bij die manier van kijken nog altijd teletekst kwijt ? Wel digitext maar dat is alleen VTM
neen ik heb nog altijd teletekst en digitekst, dit met dezelfde knop. De decoder stelt zelf vast of er teletekst of digitekst is.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik heb vandaag 2 opties toegevoegd. Dit heeft echter tot gevolg dat de teller gewist is.
Iedereen mag dus nog eens stemmen :wink:

BDJ
Shrek

Bericht door Shrek »

tomdg schreef:geen digitale tv hier en het zal nog lang duren voor dat hier binnenkomt (ik zie er het voordeel niet van in)
De beeldkwaliteit is echt wel beter hoor :wink: maar het is inderdaad zo dat je dat niet mist als je het niet gewoon bent :)

Hier thuis kijken wij trouwens digitaal met een schotelantenne, dezelfde scherpe beelden als telenet of belgacom, maar een pak goedkoper :P
nighttrain

En werkt de Digital Terrestrial Television goed (DTT of TNT)?Of is dit gebruikt door een minderheid?
Plaats reactie