En als dat het geval wordt, wordt een Luxemburg-keuring en inbouw van Memor2+ in de M6 stuurstanden een noodzaak. Ook komt de ombouw van het baanvak Sterpenich Gr.-Luxemburg stad naar 25kV dan in zicht, waardoor de kostenpost van een afwijkende bovenleidingsspanning eindelijk komt te vervallen. Dikke pech voor de L-treinen Arlon-Luxembourg, de EC's met de HLE20'ers en de laatste paar goederentreinen naar Lux-Triage/Hollerich.Steven schreef:IC J (Brussel Luxemburg), op deze laatste zou men nog meer M6 willen inzetten eens de 18 geleverd zijn heb ik opgevangen.
Die probleempjes kunnen evenwel zéér eenvoudig opgelost worden: op Arlon-Luxemburg zet je de 628'ers en de MW41'ers (de stellen van de Athus-Meuse, met het in dienst komen van de Desiro's komt er weer een hele rotatie van het materieel op gang) in pool in, de EC-treinen kan je dan doen met de CFL3000 (als alle 13'en naar Cargo gaan kunnen de resterende CFL3000 die in de Sibelit-pool zitten terug naar de CFL voor eigen diensten) en de treinen naar Lux-Triage/Hollerich kunnen dan met de gehuurde G1000/G1206 (reeks 1800 die nu deze diensten doet zal tegen dan waarschijnlijk buiten dienst zijn).