GEN komt later klaar ;-)
Re: GEN komt later klaar ;-)
Op het internet vond ik volgend presentatie van Infrabel voor de bewoners van Dilbeek.
Er wordt een mooie foto weergegeven in de powerpiont presentatie van hoe het Pedeviaduct er gaat uit zien na het op 4 sporen brengen van de lijn 50a tussen Denderleeuw en Brussel.
Hier de presentatie:
http://www.dilbeeknuanders.be/20080506_ ... Werken.pdf
Dit jaar gaan ze blijkbaar ook al in Brussel beginnen te knutselen, voor de in en uitritten van de lijn 50a te wijzigen.
Er wordt een mooie foto weergegeven in de powerpiont presentatie van hoe het Pedeviaduct er gaat uit zien na het op 4 sporen brengen van de lijn 50a tussen Denderleeuw en Brussel.
Hier de presentatie:
Dit jaar gaan ze blijkbaar ook al in Brussel beginnen te knutselen, voor de in en uitritten van de lijn 50a te wijzigen.
Ah, dat zijn die gaswerken die al enige tijd bezig zijn naast L50A.
BDJ
BDJ
Die zijn momenteel al gedaan, de gasleiding ligt er en is duidelijk afgebakend met paaltjes. Op een bepaalde plaats maakt deze ook een opvallende kronkel die aangegeven is met vierkanten betonnen platen in een veld die het tracé volgen.
Werken zijn vorig jaar op 21/04/2008 begonnen (deelproject 106304).
Die werken van die gasleiding daar zijn ze eigenlijk vorig jaar mee begonnen, wat het eerste wat ze gedaan hebben.
Heeft naar mijn mening wel langer dan 3 maanden geduurd voor die gasleiding verplaatst was.
Dat van die paaltjes en kronkel klopt inderdaad, ze kunnen die bom in de ondergrond niet goed genoeg aanduiden, als er daar één of andere begint te graven en hij beschadigd die leiding, krijgen we van de toestanden zoals in Nederland in 2004. Rekening houdend met feit dat er hier in België overal leidingen in de ondergrond steken waarvan er de helf niet deftig aangeduid zijn of in kaart gebracht zijn.. vindt ik dat maar normaal dat zo een leiding goed worden aangeduid!
Die werken van die gasleiding daar zijn ze eigenlijk vorig jaar mee begonnen, wat het eerste wat ze gedaan hebben.
Heeft naar mijn mening wel langer dan 3 maanden geduurd voor die gasleiding verplaatst was.
Dat van die paaltjes en kronkel klopt inderdaad, ze kunnen die bom in de ondergrond niet goed genoeg aanduiden, als er daar één of andere begint te graven en hij beschadigd die leiding, krijgen we van de toestanden zoals in Nederland in 2004. Rekening houdend met feit dat er hier in België overal leidingen in de ondergrond steken waarvan er de helf niet deftig aangeduid zijn of in kaart gebracht zijn.. vindt ik dat maar normaal dat zo een leiding goed worden aangeduid!
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 01 mar 2009, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Meestal lopen zo'n werken wel uit. Het gebeurt altijd wel eens dat ze ergens onverwachte zaken tegenkomen. Zoals een hardere grondlaag,...
Ook niet vergeten: in Vlaanderen bestaat nog steeds geen grond-atlas waarin alle kabels en leidingen instaan. De helft van de leidingen weet helemaal niemand zitten...
BDJ
Ook niet vergeten: in Vlaanderen bestaat nog steeds geen grond-atlas waarin alle kabels en leidingen instaan. De helft van de leidingen weet helemaal niemand zitten...
BDJ
Valt mij op dat S-bahn ook het zuiden van Leuven bedient.
Heverlee en Arenberg worden aangesloten op GEN, te samen met het nieuw station Leuven Haasrode (Parkpoort ??) zorgt dit voor een ontsluiting van Leuven zuid.
Heverlee en Arenberg worden aangesloten op GEN, te samen met het nieuw station Leuven Haasrode (Parkpoort ??) zorgt dit voor een ontsluiting van Leuven zuid.
We moeten niet eens naar Nederland gaan, cfr. Gellingen in 2004. Dus ik mag verwachten dat Fluxys e.a. iets bijgeleerd hebben.Duikbril AM86 schreef:Dat van die paaltjes en kronkel klopt inderdaad, ze kunnen die bom in de ondergrond niet goed genoeg aanduiden, als er daar één of andere begint te graven en hij beschadigd die leiding, krijgen we van de toestanden zoals in Nederland in 2004. Rekening houdend met feit dat er hier in België overal leidingen in de ondergrond steken waarvan er de helf niet deftig aangeduid zijn of in kaart gebracht zijn.. vindt ik dat maar normaal dat zo een leiding goed worden aangeduid!
Ik bedoel Gellingen in 2004, in Nederland was het iets anders zeker daar was het met vuurwerk geloof ik die ramp in Enschede...
S-bahn in België?
Arenberg krijgt station en tussen Vilvoorde en Brussel komt er blijkbaar een station in Machelen volgens één van de kaarten.
S-bahn in België?
Arenberg krijgt station en tussen Vilvoorde en Brussel komt er blijkbaar een station in Machelen volgens één van de kaarten.
Op 25 maart is de aanbesteding voorzien voor de werken van burgerlijke bouwkunde tussen de gemeentegrens Dilbeek-Ternat en de vertakking St Katharina Lombeek. km 12,300-18,050Duikbril AM86 schreef:Werken zijn vorig jaar op 21/04/2008 begonnen (deelproject 106304).
bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/de-tr ... 30210.htmlknack schreef:De trein die 20 jaar vertraging had
04/03/2009 08:00
Twintig jaar nadat het idee van een Gewestelijk Expresnet rond Brussel voor het eerst geopperd werd, lijken de plannen eindelijk concreet te worden.
Vorige week werd het tussentijdse verslag afgerond van een studie over het Gewestelijk Expresnet rond Brussel. Dat GEN moet het openbaar vervoer naar de hoofdstad voor bewoners uit de stadszoom aantrekkelijker maken. Centraal in de studie staat een eerste gedetailleerd exploitatieschema zoals het momenteel voorligt.
'Het schema is niet bindend', zegt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). 'Zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant bestaat er nog discussie over de uitwerking van de lijn Nijvel-Aalst, die noch aan Vlaamse noch aan Waalse zijde rechtstreeks aansluiting geeft op de noord-zuidverbinding (Brussel-Noord, Brussel-Centraal en Brussel-Zuid, nvdr). Er bestaat nog geen politiek akkoord over het tracé, en dat komt er wellicht ook niet meer voor de verkiezingen.'
Wat kost het GEN volgens de jongste schattingen?
Etienne Schouppe: De basisraming voor de uitvoering van alle werken bedraagt op dit moment 2,173 miljard euro, geld dat uit het GEN-fonds moet komen dat de federale regering in 2003 heeft opgericht. Daarnaast stelt de federale overheid jaarlijks een som van 10 miljoen euro ter beschikking voor het exploitatietekort dat wordt verwacht. Of beide bedragen samen zullen volstaan, zullen we moeten afwachten.
Vorig jaar nog nam de regering geld uit het GEN-fonds om het gat in de begroting te dichten.
Schouppe: Dat klopt, maar dat is ook geld dat de federale overheid toebehoort en dat op dat moment niet werd gebruikt. Als ze het er weer instopt op het moment dat we het nodig hebben, zal niemand daar ooit moeilijk over doen. Men mag zich echter niet blindstaren op het basisbedrag van 2 miljard euro. Het GEN kost in werkelijkheid heel wat meer. Het wordt geënt op de bestaande spoorweginfrastructuur, die beheerd wordt door de NMBS en financieel mogelijk gemaakt is door de jaarlijkse dotaties van de federale staat.
Nergens ter wereld volgen de treinen elkaar zo snel op als tussen Brussel-Noord en Brussel-Zuid. Hoe heeft de werkgroep het GEN-net op een dergelijk overbelast net kunnen inpassen?
Schouppe: De consultants hebben hun keuzes daarop afgestemd. Aanvankelijk zouden twaalf GEN-treinen per uur door de noord-zuidverbinding rijden. Het nieuwe schema plant er slechts acht. In plaats daarvan worden GEN-treinen afgeleid naar zowel de westelijke (lijn 28 langs Molenbeek, Jette en Laken) als naar de oostelijke Ring (lijn 26 langs de Europese wijk).
Luc Lallemand, gedelegeerd bestuurder van Infrabel, vindt het ontwijken van de noord-zuidverbinding maar een tijdelijke oplossing. Komt er op termijn een tunnel onder Brussel-Centraal?
Schouppe: Die optie is nog niet voldoende bestudeerd. Uitwijken naar het oostelijke en het westelijke ringspoor kan een flink deel van de problemen opvangen. Concreet zullen er in 2015 dus minstens evenveel treinen blijven rijden door de noord-zuidverbinding als voor de realisatie van het GEN. De extra GEN-treinen die zullen worden ingezet, worden omgeleid om te voorkomen dat het probleem nog erger wordt.
Ingrid Van Daele
Wat wil dit dus zeggen: niks is zeker maar alle oude netkaartjes over "hoe het GEN er gaat uitzien in de toekomst" mogen in de vuilbak
Ach zo, kennelijk is de geschiedenis van het toekomstige GEN al 20 jaar oud

idd al veel langer zelfs maar niet onder die naam.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: het origineel artikel + kaart
Deze grootte is omdat het anders niet leesbaar is.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: het origineel artikel + kaart

Walibi is nu eenmaal een groot pendelstationTrammist schreef:Dus Walibi moet ook een GEN-station worden![]()

Nee serieus nu, ik ben ontgoocheld

- Bockstael 2 treinen per uur die niet door de NZV gaan
- Schaarbeek 4 treinen per uur, weinig voor zo'en station
- Merode en Delta 2 treinen per uur voor toch wel grote metrohaltes
- amper 2 (!) lijnen door NZV en ook al zijn dat 8 treinen, daar heeft weinig volk iets aan.
- NZV en luchthaven zijn niet verbonden; feitelijk wordt de luchthaven zééér slecht bediend
- op sommige plaatsen amper tot geen haltes, er gingen toch massaal haltes bijkomen? Ik zie er veel te weinig nieuwe.
ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel...

Ik ben ontgoocheld

Heb je er al eens bij stilgestaan dat Schaarbeek, de Luchthaven in de eerste plaats door IR's en IC's bediend zullen worden?rail s schreef:Walibi is nu eenmaal een groot pendelstationTrammist schreef:Dus Walibi moet ook een GEN-station worden![]()
![]()
Nee serieus nu, ik ben ontgoocheld![]()
- Bockstael 2 treinen per uur die niet door de NZV gaan
- Schaarbeek 4 treinen per uur, weinig voor zo'en station
- Merode en Delta 2 treinen per uur voor toch wel grote metrohaltes
- amper 2 (!) lijnen door NZV en ook al zijn dat 8 treinen, daar heeft weinig volk iets aan.
- NZV en luchthaven zijn niet verbonden; feitelijk wordt de luchthaven zééér slecht bediend
- op sommige plaatsen amper tot geen haltes, er gingen toch massaal haltes bijkomen? Ik zie er veel te weinig nieuwe.
ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel...![]()
Ik ben ontgoocheld![]()
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13