overweg13 schreef:ronny schreef:Steven schreef:ik denk dat ze sommige van die mensen af en toe is meer moeten confronteren met de werkelijke prijs van de zaak en dan laten zien wat ze zelf moeten betalen.
Dat seniorenbiljet is een middel om de koopkracht van de gepensioneerden te verhogen zonder dat dit de overheid veel kost. Dus het is een methode om de mensen tevreden te stellen met lagere pensioenen dan in de ons omringende landen. Als je dan het tarief gaat verhogen moet je niet verbaasd zijn dat de gepensioneerden daar niet mee akkoord gaan.
Je zou verbaasd staan hoeveel senioren meer pensioen hebben dan de doorsnee actieve. Daarom is het systeem op zich onzinnig: er zijn mensen die dat lage tarief veel meer nodig hebben dan heel veel senioren. En het is precies de groep met een dik pensioen die het meest gebruik maakt van de goedkope tarieven, want zoals eerder gezegd: op stap gaan genereert nieuwe kosten, en die kunnen de echte sukkels niet betalen.
Vic,
De nagel op de kop.
Mijn ouders zijn niet rijk maar komen mooi rond (hebben een hoger dan gemiddeld pensioen).
Ze vinden het fijn om gratis met "De Lijn" te rijden en aan een goedkoop (€ 5,00) tarief bij de spoorwegen.
Wanneer ze voor 9u00 weg moeten met de trein, betalen ze zonder morren het normale tarief tot het eerstvolgende station dat ze bereiken na 9u00.
Mensen met een laag pensioen doen dat niet omdat ze het geld niet hebben om iets uit te geven in de plaats van bestemming.
Dus waarschijnlijk bestaat de groep die nu mort uit gegoede gepensioneerden en dan vind ik dat ongehoord.
p.s. Dat is net hetzelfde als de gepensioneerden die alleen op vrijdagavond en zaterdag naar de bank en/of winkel gaan tijdens de uren dat de mensen met een fulltime job kunnen gaan bankieren/winkelen.
Het heeft geen zin om tegen hen te reageren, ze zullen het nooit begrijpen en dus woorden aan he vuil te maken.
Zulke reactie kan je best negeren zoals je ongehoord gedrag van kinderen best negeert.