
Averijen
Toch zijn dat goede stelletjes, persoonlijk vind ik dat dat rammelen goed meevalt, sommige hebben last van een lichte schok bij het aanzetten, vooral als ze gekoppeld zijn, en ze zijn ook erg slipgevoelig. Voor de rest keur ik er weinig aan af.Blackie schreef:Daar is volgens mij niets bijzonders aan bij de "duikbrillen".AM80 schreef:Vandaag van Mechelen naar Schaarbeek gebruik gemaakt van stel 926/1. Dat stel schud nogal fel heen en weer zolang er tractie gegeven word vanaf ongeveer 90 a 95 per uur...
AM80
De sprinters vind ik ook één van de best onderhouden moterstellen.
Ik denk dat die in Schaarbeek worden onderhouden, en die mannen doen dat zeker niet slecht. Vroeger werd een groot deel van de 800'en ook in Schaarbeek onderhouden, en had je er veel minder problemen mee dan nu. In Charleroi kunnen ze van de mannen van Schaarbeek nog iets leren. In logboeken schrijven "proeven goed te volgen" kan iedereen natuurlijk.
Kloppend geluid op sommige "duikbrillen"
Hallo allemaal,
De laatste weken rijdt er op lijn 26 een motorstel dat bij lage snelheden een kloppend geluid maakt. Precies of de aspot / as of het wiel niet echt rond meer is.
Weet er iemand wat dat geluid voortbrengt.
Voor de rest alleen maar lof over dit type motorstel (imho als passagier). Alleen zou de luchtcompressor wat minder mogen trillen en wat stiller zijn.. Dat is echt wel irritant als je er net boven zit.
Met groeten,
Een pendelaar die geinteresseerd is in treinen.
De laatste weken rijdt er op lijn 26 een motorstel dat bij lage snelheden een kloppend geluid maakt. Precies of de aspot / as of het wiel niet echt rond meer is.
Weet er iemand wat dat geluid voortbrengt.
Voor de rest alleen maar lof over dit type motorstel (imho als passagier). Alleen zou de luchtcompressor wat minder mogen trillen en wat stiller zijn.. Dat is echt wel irritant als je er net boven zit.
Met groeten,
Een pendelaar die geinteresseerd is in treinen.
Daarjuist zat er blijkbaar een 77/78 in de problemen nabij Geel.
Toen ik met de pendelbus terugkwam van de KHK campus zag ik hem een 200tal meter van het station richting Antwerpen staan.
Dat was rond 15.50u. In het station van Geel werd aangekondigd dat de IR naar Hasselt door een defecte trein dan 5 min later zou aankomen, maar die was nog vrij goed op tijd.
De IR naar Antwerpen die ik moest hebben had wel vertraging; die moest wachten tot de IR naar Neerpelt uit het station was, om daarna dan over een wissel te gaan naar spoor 2, waar hij uitzonderlijk aankwam.
Onderweg was nergens een 78 te bespeuren, die moet met kleine beweging vertrokken zijn denk ik, want vanaf Olen (waar onze trein terug op normaalspoor ging) hadden we heel den tijd rood, dat juist op dubbel oranje sprong wanneer onze trein bijna stilstond.
hierdoor heeft mijn rit wel 5 minuutjes langer geduurd dan normaal
In Herentals kwam de trein dan aan op spoor 3 ipv spoor 1, aangezien de L-trein ondertussen ook al was aangekomen.
Misschien weet iemand meer over wat het defect juist was?
Ik gok een defecte waakinrichting of borstel voor de krokodillen, aangezien de trein blijkbaar heel traag verder moest rijden zodat wij heel den tijd oranje en rood hadden...
Toen ik met de pendelbus terugkwam van de KHK campus zag ik hem een 200tal meter van het station richting Antwerpen staan.
Dat was rond 15.50u. In het station van Geel werd aangekondigd dat de IR naar Hasselt door een defecte trein dan 5 min later zou aankomen, maar die was nog vrij goed op tijd.
De IR naar Antwerpen die ik moest hebben had wel vertraging; die moest wachten tot de IR naar Neerpelt uit het station was, om daarna dan over een wissel te gaan naar spoor 2, waar hij uitzonderlijk aankwam.
Onderweg was nergens een 78 te bespeuren, die moet met kleine beweging vertrokken zijn denk ik, want vanaf Olen (waar onze trein terug op normaalspoor ging) hadden we heel den tijd rood, dat juist op dubbel oranje sprong wanneer onze trein bijna stilstond.
hierdoor heeft mijn rit wel 5 minuutjes langer geduurd dan normaal

In Herentals kwam de trein dan aan op spoor 3 ipv spoor 1, aangezien de L-trein ondertussen ook al was aangekomen.
Misschien weet iemand meer over wat het defect juist was?
Ik gok een defecte waakinrichting of borstel voor de krokodillen, aangezien de trein blijkbaar heel traag verder moest rijden zodat wij heel den tijd oranje en rood hadden...
Vandaag stond ik in Geel op spoor 1 te wachten op de trein naar Antwerpen, toen de trein naar Neerpelt toekwam.
Ineens hoorde ik precies de bel van de overweg, maar het kwam vanonder de trein. Even later een motorstart geluid, en een vieze rookpluim
Gebeurt dat wel meer, dat een motor zomaar uitvalt ofzo?
Het was geloof ik stel 4141
Ineens hoorde ik precies de bel van de overweg, maar het kwam vanonder de trein. Even later een motorstart geluid, en een vieze rookpluim

Gebeurt dat wel meer, dat een motor zomaar uitvalt ofzo?
Het was geloof ik stel 4141