Antwerpen-Berchem op een zonnige zondag...8/3/09

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Trammist

Antwerpen-Berchem op een zonnige zondag...8/3/09

Bericht door Trammist »

Hallo,
Ik wou gisteren een Spoorboekje gaan kopen in Berchem station, maar de mevrouw begon bijna te huilen toen ik erom vroeg :? Iets als "Ooo sorry meneer, die hebben wij nimeer, misschien in Antwerpen-Centraal nog wel, het spijt mij zoo...".
Ach, niet erg, zó vaak neem ik nu ook weer niet de trein.

Omdat ik er nu toch was, het ik mij een goed plaatsje gezocht in het station om wat fotootjes te maken! Cargo's kwamen er niet langs, maar geen erg. Ik heb toch een kleine voorliefde voor Passagierstreinen...

1. HLD 6295 met HLD6317 erachter. Afbeelding 2. Deze 2 loco's hebben nog ong. 10 min stilgestaan op spoor 7 Afbeelding 3. Deense Neus 540. Stomme graffiti :evil:
Linksboven kun je de 2 HLD's zien en een aankomende benelux Afbeelding 4. Benelux met stuurstandrijtuig "oude stijl" richting Brussel Afbeelding 5. Geduwd door HLE 1190 Afbeelding 6. Deense Neus 472 richting Rijsel Afbeelding 7. Break 356 komt binnen richting FN Afbeelding 8. Deense Neus 472 is vertrokken Afbeelding 9. Binnenkomende M6'en, geduwd door HLE2736 Afbeelding 10. De HLE2736 Afbeelding 11. Rammelkast 4148 naar Mol-Hasselt Afbeelding 12. De achterkant heeft dan weer een ander nummertje :) 4140
Hmm... de voorste zegt "Neerpelt", de andere zegt "Mol-Hasselt", wat is het nu? :? Het is wel degelijk dezelfde trein naar Neerpelt Afbeelding 13. Break 417 naar Turnhout Afbeelding 14. Afbeelding 15. Break 340 Afbeelding 16. Afbeelding 17. En den Thalys als mooie afsluiter :) Afbeelding 18. Afbeelding
Hopelijk hebben jullie ervan genoten!
stefanic

Re: Antwerpen-Berchem op een zonnige zondag...8/3/09

Bericht door stefanic »

foto 11/12:
eenvoudig: eerste stel rijdt naar Neerpelt, 2e naar Hasselt (na splitsing van de trein in Mol)

foto 18:
de NIEUWE Thalys-schildering! Das dus toch wel een goeie foto-treffer!
spoorwegrealist
melle

Bericht door melle »

Zet je naam anders nog groter en verder in de foto..
Voor de rest leuke foto's, maar kan je aub je naam wat kleiner in een hoek steken?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Mij was die naam nog helemaal niet opgevallen.
Knappe foto's trouwens!

BDJ
Trammist

Bericht door Trammist »

Zal in't vervolg mijne naam wat minder storend erbij zetten, maar ik ga al die foto's niet bijwerken.
Ja, ik heb een goed plekje ontdekt in Berchem :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

toch effe aandacht voor een paar tips
de stand van de zon altijd in rekening brengen, je hebt anders iets te veel donkere kanten op de trein.
Trammist

Bericht door Trammist »

zal er in't vervolg op letten :)
ben nog maar een prille beginner, ik sta open voor tips! :D
Plaats reactie